۱۰:۴۵ - سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶

فرماندار شاهین شهر و میمه:

پیوست فرهنگی در طراحی و اجرای پروژه های عمرانی شهرداری امری ضروری است

فرماندار شاهین شهر و میمه با اشاره به کمبود فضای آموزشی مورد نیاز در مجموعه مسکن مهر شاهین شهر گفت:پیوست فرهنگی در طراحی و اجرای پروژه های عمرانی شهرداری امری ضروری است.

به گزارش شاهین پرس، فرماندار شاهین شهر و میمه در جلسه شورای آموزش پرورش شاهین شهر به کمبود فضای آموزشی مورد نیاز در مجموعه مسکن مهر شاهین شهر و مشکلاتی برای خانواده ها به دنبال دارد اشاره کرد و گفت: مسکن مهر شاهین شهر با شش هزار و 200 واحد مسکونی و جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر از فضای آموزشی مورد نیاز برخوردار نیست در حالیکه بر اساس قانون در هر مجموعه ای با این حجم واحد مسکونی و جمعیت باید تمهیدات و پیش بینی لازم برای احداث فضاهای آموزشی و فرهنگی در آن منطقه نیز در نظر گرفته شود.

علیرضا بصیری با تاکید بر لزوم تلاش برای رفع کمبود فضاهای آموزشی تاکید کرد و افزود: سال‌های گذشته در خصوص احداث فضاهای آموزشی اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام گرفته و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در خصوص کاهش مشکل فرسودگی فضاهای آموزشی و تامین فضاهای مورد نیاز افزود: نیاز به فضای آموزشی در شاهین شهر به دلیل مهاجرپذیر بودن و رشد جمعیت مسئله ای مهم است که با توجه به افزایش دانش آموزان در هر سال تحصیلی و نیاز به مدارس جدید باید با شناسایی خیرین زمینه مشارکت و سرمایه گذاری فراهم شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهین شهر و میمه تهیه پیوست فرهنگی در طراحی و اجرای پروژه های عمرانی شهرداری را ضروری دانست و تاکید کرد: پیوست فرهنگی و لحاظ کردن مباحث مطالعاتی و کارشناسی در خصوص احداث فضاهای آموزشی در پروژه های عمرانی امری ضروری است که باید در دستور کار شهرداری و دستگاههای ذیربط قرار گیرد ضمن آنکه تحقق این مهم سیاستگذاری های مطلوبی برای نسل آینده خواهد داشت.

وی با اشاره به اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور خاطرنشان کرد: همه مسئولان ذیربط موظف به نظارت دقیق و رعایت استانداردهای ایمنی لازم قبل از اعزام دانش آموزان هستند و این مهم نباید مورد غفلت قرار گیرد.

لازم به ذکر است که با رشد شش درصدی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته، امسال 34 هزار دانش آموز در بیش از 150 واحد آموزشی بخش مرکزی شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

برنامه ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه تر یوم الله ۱۳ آبان، پیگیری برگزاری جلسات مدون شورای دبیران، پیگیری مسائل مربوط به مدارس شهرهای گرگاب و گزبرخوار از دیگر موارد مطرح شده توسط فرماندار شهرستان در جلسه شورای آموزش و پرورش شاهین شهر بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.