۰۹:۰۰ - دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶

مدیر میراث فرهنگی شاهین شهر و میمه:

شهر های میمه و وزوان با گناباد خراسان رضوی خواهر خوانده می شوند

مدیر میراث فرهنگی شهرستان شاهین شهر و میمه از اقدامات اولیه برای خواهرخواندگی شهر های میمه و وزوان با شهر گناباد در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش شاهین پرس، مدیر میراث فرهنگی شهرستان شاهین شهر و میمه از بازدید مسئولین شهرهای میمه و وزوان در استان اصفهان از قنات های جهانی گناباد و میاه بلده در خراسان رضوی و خراسان جنوبی خبر داد و گفت: قنات های جهانی گناباد و حضبه شامل 11 قنات منحصر به فرد از استان های مختلف کشور هستند که از این تعداد سه قنات مزد آباد، وزوان و مون در استان اصفهان واقع شده است.

جواد چهراضی ادامه داد: به منظور تبادل اطلاعات و آگاهی از تجارب سایر مناطق کشور در زمینه حفاظت و بهره برداری از این قنات ها در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری، به پیشنهاد پایگاه جهانی قنات های گناد آباد خراسان رضوی و قنات میاه بلده در خراسان جنوبی بازدیدی دو روزه از این قنات ها توسط مسئولین قنات های استان اصفهان صورت گرفت.

وی افزود: بر همین اساس مسئولان پایگاه جهانی قنات های استان اصفهان، بخشدار میمه، شهردار وزوان، نمایندۀ شهرداری میمه، رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر و شورای کشاورزی دو شهر میمه و وزوان در قالب هیئتی از قنات های حضبه و بلده بازدید کردند.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به انجام اقدامات اولیه برای خواهرخواندگی شهر های میمه و وزوان با گناباد در خراسان رضوی، عنوان کرد: برای تبادل اطلاعات مسئولان پایگاه های جهانی قنات های حضبه و بلده نیز به استان اصفهان سفر خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.