۱۴:۴۵ - جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶

امام جمعه شهر گزبرخوار:

اتحاد و همدلی اهل حق ‏لازمه شرایط امروز کشور است/ دامن زدن به اختلافات حرام است

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اتحاد و انسجام موجود میان اهل باطل، همدلی و اتحاد میان اهل حق را از ضروریات امروز جامعه دانست و گفت: در شرایط امروز کشور تقابل اهل حق با یکدیگر و دامن زدن به اختلافات حرام و از گناهان کبیره است.‏

به گزارش شاهین پرس، حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گز برخوار، شرکت در نماز جمعه را معادل حج دانست و با تشریح اهمیت و فضیلت نماز جمعه، گفت: ثواب کامل نماز جمعه در صورتی برقرار می شود که نمازگزاران به صورت کامل از ابتدا تا انتهای مراسم را حضور داشته باشند.

امام جمعه شهر گز با اشاره به روشنگری های حضرت زینب(س) و نقش ایشان در هدایت کاروان اسرای کربلا، افزود: البته مدیریت اصلی کاروانیان بر عهده امام سجاد(ع) بود و ایشان چنان مدیریت و هدایتی داشتند که افراد کاملاً مخالف با آن ها را که اظهار شادمانی از اسارت اهل حرم امام حسین(ع) می کردند را هم تحت تأثیر قرار می داد و حتی یکی از آن افراد در نهایت به دست یزید به شهادت رسید.

وی با اشاره به سالگرد شهادت پنجمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی به دست منافقان کوردل در سال 61، ادامه داد: این شهید بزرگوار که امام جمعه کرمانشاه هم بودند در هنگام اقامه نماز جمعه مورد حمله مسلحانه منافقان خلق قرار گرفتند.

امام جمعه شهر گزبرخوار با ذکر خاطره ای از یکی از دوستان در بازدید از پادگان اشرف در استان دیاله عراق، تصریح کرد: منافقان تحت نام مجاهدین خلق 20 سال در آن پادگان مخوف و در وسط بیابان تحت رهبری مسعود رجوی ملعون حضور داشتند و مقاومت می کردند که این نشان از اتحاد و انسجام اهل باطل بر عقیده خودشان دارد.

حجت الاسلام هاشمی با انتقاد از وجود اختلافات و عدم همراهی و اتحاد در میان اهل حق، گفت: این یک درد بزرگ است که همه اهل حق در یک جبهه و یک خط حضور ندارند و مایه شرمساری است که دشمن متوجه این اختلافات شود، البته وجود اختلاف سلیقه ها ایرادی ندارد.

وی مردم شهر را به محبت و یاری یکدیگر دعوت کرد و افزود: در وضعیت فعلی و شرایط امروز کشور، تقابل اهل حق با یکدیگر و دامن زدن به اختلافات حرام و از گناهان کبیره محسوب می شود البته امروز توطئه مخفیانه علیه برخی اشخاص و تبلیغات سوء علیه آن ها می تواند مصداق حرام الهی و بسیار خطرناک باشد.

امام جمعه شهر گزبرخوار با یادآوری روز عصای سفید ویژه نابینایان، اظهار کرد: حداقل کاری که می توانیم برای روشندلان انجام دهیم تهیه کتاب های مناسب به خط مخصوص آن ها است، همچنین بایستی همه معابر برای عبور و حرکت روشندلان و جانبازان عزیز مناسب سازی شود.

حجت الاسلام هاشمی با ذکر اهمیت مثلث تربیتی مدرسه، خانواده و جامعه، گفت: اگر خانواده و مدرسه با هم پیوند داشته باشند می توانند ضلع سوم تربیتی را هم با خود همراه کنند، اما اگر پیوند اولیاء و مربیان سست شود ضلع سوم هم تکمیل نمی شود و فرزندان ما در جامعه با مشکل و خطر مواجه می شوند.

وی با گرامیداشت هفته سلامت روانی، اظهار کرد: همان گونه که به سلامتی جسم خود اهمیت می دهیم همواره باید مراقب باشیم تا روح خود را هم از صدمات و لطمات حفظ کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.