۱۱:۴۰ - چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶

کارشناس مسائل مذهبی:

محور قرار دادن ولی فقیه راهکار خروج از معضلات کشور است

حجت الاسلام محمدی اعتقاد به امامت و التزام عملی به ولایت را دو شرط «تولی» دانست و گفت: هر کس و هر جامعه ای که از ولی جلو بیفتد و یا عقب بماند نابود می شود و عزت و موفقیت های امروز ملت ما هم حاصل همین پیروی از ولایت فقیه است.

به گزارش شاهین پرس، کارشناس مسائل مذهبی در هیئت رزمندگان اسلام شاهین شهر تولی و تبری را از درس های بزرگ قیام عاشورا معرفی کرد و گفت: این درس به عنوان یکی از فروع دین اسلام نیز مطرح است و منظور ما از تبری آن نوع مراسمی نیست که دشمن ساز بشود، هدف ما تبری سازنده و شناخت دشمنان اصلی و مبارزه با آن ها است.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی با اشاره به برگزاری برخی مراسم ها از سوی جاهلان و غافلان، ادامه داد: این قبیل مراسم ها گناهی نابخشودنی است، چرا که خروجی این جلسات و مراسمات نه تنها دشمن شناسی نیست بلکه به دشمن سازی نیز منتهی می شود.

وی افزود: وقتی دشمن را شناختیم باید با استقامت در برابر او بایستیم و در صورت نیاز و حسب مورد تنها با شرایط و خطوط قرمزی که ولی فقیه تعیین می کند می توانیم با دشمن خود مذاکره و گفت و گو کنیم و باید در این موارد از اجتهاد در برابر امر ولی اجتناب کنیم.

حجت الاسلام محمدی امام شناسی و ولایت مداری شهدای کربلا را بی نظیر دانست و بیان کرد: همان گونه که در امر تبری شناخت دشمن بسیار مهم است، در امر تولی هم شناخت امام بسیار مهم است و شرط ضروری به شمار می آید.

کارشناس مسائل مذهبی با انتقاد از اِعمال احساسات و تعصبات بی جای برخی مسلمانان در طول تاریخ اظهار کرد: بسیاری از انحرافات مکتب تشیع از صدر اسلام تا کنون و افراط و تفریط ها محصول نداشتن شناخت صحیح از جایگاه و مقام و منزلت امام و امامت است.

وی با اشاره به ماجرای خوارج نهروان و نفی امامت امیرالمؤمنین(ع) از سوی آن ها، گفت: در مقابل خوارج جریانی وجود داشت که نسبت اولوهیت و خدایی به امیرالمؤمنین(ع) می دادند و امروز هم گاهی در برخی محافل و عزاداری های سیدالشهدا(ع) این افراط ها و تفریط ها را شاهد هستیم.

حجت الاسلام محمدی با ذکر وقایع سقیفه و جدا شدن امت از امام به واسطه آن توطئه، تصریح کرد: امروز هم دشمن برای جدا کردن امت از امام تلاش بسیاری می کند، اما باید در همین دوران کنونی هم امام عصر خود را بشناسیم و یاری کنیم و او را محور قرار دهیم.

کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر لزوم شناخت ولایت فقیه در عصر حاضر، گفت: در عصر غیبت کبری نیز باید به دستور حضرات معصومین(ع) پیرو فقیه جامع الشرایط باشیم و او را یاری کرده و امام جامعه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه همواره در طول تاریخ انسان هایی که امام عصر خود و جایگاه او را می شناختند و اطاعت نمی کردند وجود داشته اند، افزود: گاهی افراد خودشان درباره ولایت فقیه کتاب نوشته اند و برای تبیین آن خون دل خورده اند و شکنجه شده اند و مردم را هم در این زمینه آگاه کرده اند، اما یا امام را محور نمی دانند و یا اینکه حاضر نیستند برای اطاعت از ولی فقیه خودشان را هزینه کنند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به ماجرای «محمد حنفیه» برادر امام حسین(ع) و قضایا و مباحث او با اباعبدالله(ع) در امر قیام سیدالشهدا(ع)، تصریح کرد: البته شرط اول برای تولی امام شناسی است، اما افزون بر اعتقاد به امامت امام، باید به ولایت امام هم التزام عملی داشته باشیم که این التزام به معنای محور قرار دادن امام و یاری ولایت است.

امامت و ولایت تفکیک ناپذیر هستند/ تبدیل نظام ریاستی به پارلمانی یا برجام های هفتگانه راه حل مشکلات کشور نیست

کارشناس مسائل مذهبی نقطه انحراف خواصی نظیر «سلیمان صرد خزاعی» در عدم یاری به موقع امام حسین(ع) را عدم التزام عملی آن ها به ولایت دانست و گفت: توابین به رهبری سلیمان به خونخواهی قیام عاشورا برخواستند و چندین هزار نفر هم در این راه به شهادت رسیدند، اما چون امام را محور قرار ندادند خونشان هم کارساز نشد.

وی امامت و ولایت را دو امر در هم تنیده و غیر قابل تفکیک توصیف کرد و افزود: هر کس و هر جامعه ای که از ولی جلو بیفتد و یا عقب بماند نابود می شود و عزت و موفقیت های امروز ملت ما هم حاصل همین پیروی از ولایت فقیه است، البته هر جایی هم که مانند اقتصاد با مشکل مواجه شدیم چوب عدم رعایت دستورات ولی فقیه را خوردیم.

حجت الاسلام محمدی راه حل معضلات کشور را در ملازمت با ولی فقیه در امور مختلف دانست و با اشاره به ارائه راهکار اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: راهکار نجات کشور شعارهای سیاسی نظیر تغییر نظام از ریاستی به پارلمانی یا برجام های هفتگانه نیست، بلکه تولید و اشتغال و عمل به اقتصاد مقاومتی راه خروج از معضلات کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.