۱۴:۲۰ - جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶

امام جمعه شهر وزوان:

توجه به اهداف قیام عاشورا موجب عمق بخشی اعتقادی و بصیرتی عزاداران می شود

حجت الاسلام زمانی با انتقاد از بدعت ها و استفاده از ابزارغلط جذب مخاطب در مراسم عزاداری، گفت: اگر به اهداف قیام عاشورا توجه نشود، عمق بخشی به اعتقادات و بصیرت لازم به وجود نمی آید‏ و آثار مثبت عزاداری در جامعه هویدا نمی شود.

به گزارش شاهین پرس، حجت الاسلام یدالله زمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر وزوان با اشاره به ظرفیت بسیار بالای ایام ماه های محرم و صفر برای بالا بردن ایمان و اراده و بنیه فرهنگی جامعه، گفت: مدیریت و اداره مراسم عزاداری و تشکیل جلسات با هدف آشنایی با اهداف قیام امام حسین(ع) مهمترین مطلبی است که هیئات عزاداری باید به آن توجه جدی کنند.

امام جمعه شهر وزوان: با اظهار گلایه از محدود کردن برخی جلسات عزاداری به مراسم توزیع غذا و استفاده از آلات موسیقی برای جذب مردم به جلسات سیدالشهدا(ع)، افزود: برخی مراسم با مداحی های طولانی خالی از تبیین اهداف اصلی قیام عاشورا است و استفاده از ساز و سرنا در مراسم عزاداری یک بدعت و شاید خیانت به سیدالشهدا(ع) باشد.

وی با انتقاد از برخی شیوه های غلط برای جذب مخاطب در مجالس اباعبدالله(ع)، تصریح کرد: استفاده از روش های سطحی برای جذب نمی تواند کارساز و فرهنگ ساز باشد و مخاطبان بعد از صرف غذا یا شنیدن موسیقی دوباره به دنبال کارهای سابق خود می روند و آن عمق بخشی به اعتقادات و بصیرت لازم در مردم ایجاد نمی شود.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به لزوم حذف خرافات و بدعت ها از مراسم عزاداری در ماه های محرم و صفر، بیان کرد: در مجالس اباعبدالله(ع) باید افزون بر شور حسینی شعور حسینی هم وجود داشته باشد تا فضای فکری و فرهنگی شهر هم از این مجالس تأثیر بپذیرد و آثار مثبت آن ها در جامعه پدیدار شود.

ایجاد پایگاه جدید اسرائیلی در منطقه با تجزیه عراق

وی با توصیه هیئت امنای هیئات مذهبی به اهمیت دادن بیشتر به اقامه نماز جماعت اول وقت، افزود: مطابق گفته شهید آیت الله مطهری مجالس اهل بیت(ع) باید احیاگر باشند و این مهم از طریق پرمحتوا شدن مجالس عزاداری ممکن می شود.

امام جمعه شهر وزوان با اشاره به جمله امام خمینی(ره) درباره توطئه دشمنان میان طوایف اسلام برای تضعیف قدرت برتر اسلام، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب نیز تجربه مذاکرات هسته ای را غیر قابل فراموش شدن می دانند و نقش مخرب آمریکا در برجام و فرسایشی شدن آن را نقض آشکار معاهدات بین المللی می دانند و با تأکید مجدد بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها به مذاکره کنندگان ایرانی فرمودند که ادامه برجام باید مطابق منافع ملی کشور باشد و باید قاطعانه جلوی عهدشکنی بیگانگان بایستند.

وی برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق را خدمت آشکار به رژیم صهیونیستی دانست و گفت: اسراییل می خواهد پایگاه جدیدی برای خود در منطقه ایجاد کند و این حقیقت به ضرر همه کشورهای منطقه نظیر ایران و ترکیه و عراق خواهد بود.

به کارگیری نیروهای بازنشسته در ادارات با اطمینان به جوانان در تعارض است

امام جمعه شهر وزوان با تقدیر از زحمات نیروی انتظامی در برخورد با فروشندگان موارد مخدر و سارقان احشام و اموال مردم، تصریح کرد: امنیت مقوله بسیار مهمی است و همه مسئولان و مردم باید نهایت همکاری را با پرسنل خدوم نیروی انتظامی داشته باشند.

حجت الاسلام زمانی به کارگیری مجدد نیروهای بازنشسته در استانداری ها را عاملی برای عدم به کارگیری جوانان مستعد در ادارات دولتی دانست و اظهار کرد: باید از نیروهای پرانرژی و دارای روحیه جهادی و انقلابی و توانمند در ادارات استفاده شود تا خدمت رسانی سرعت یابد و اطمینان خود به جوانان را هم ثابت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.