۰۷:۱۴ - دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶

حجت الاسلام ماندگاری:

آنچه امروز قلب امام زمان(عج) را می فشارد لگدمال شدن «احکام الهی» در جامعه است

استاد حوزه و دانشگاه روز عاشورا را روز حزن و مصیبت و بکاء دانست و گفت: آنچه امروز قلب امام زمان را تحت فشار قرار می دهد جهل و نافرمانی مردم از ولی خدا و لگدمال شدن آیات و روایات مربوط به احکام الهی نظیر حیا در جامعه است.

به گزارش شاهین پرس، عضو هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا در جمع عزاداران شاهین شهر، روز عاشورا را روز حزن و مصیبت و بکاء دانست و گفت: امام رضا(ع) می فرمایند هر کس روز عاشورا را روز حزن خود بداند، در روز قیامت شاد و مسرور خواهد بود.

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری با اشاره به جانفشانی ها و ایثار امام حسین(ع) در روز عاشورا، ادامه داد: حضرت اباعبدالله(ع) همه هستی خود را فدا کرد تا دین خدا باقی بماند و مردم را از جهل و سرگردانی و گمراهی نجات دهد اما در روز عاشورا کوفیان متوجه نشدند و ولی خدا را اطاعت نکردند.

وی با بیان اینکه در روز عاشورا قلب امام زمان(عج) تحت فشار است، افزود: آنچه قلب امام زمان(عج) را به درد می آورد همان مصیبتی است که امام حسین(ع) در روز عاشورا گرفتار آن بود و این مصیبت امروز هم در قالب جهل مردم جهان در عدم حمایت ولی خدا وجود دارد.

عضو هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا بزرگترین مصیبت شیعه در عصر حاضر را عدم توجه باور و توجه به احکام الهی دانست و گفت: امروز در جامعه ما آیات و روایات مربوط به حیا و ازدواج در زیر پا لگدمال می شود و همین موضوع دل امام زمان(عج) را خون کرده است.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه حب شهوت، ریاست، ثروت و خانواده از عوامل کوردلی کوفیان بود، اظهار کرد: مصیبت روز عاشورا اینست که کوفیان قرآن ناطق و ولی الله را پاره پاره کردند و به او رحم نکردند. ‏

وی با اشاره به تلاش برخی برای قدیمی خواندن احکام دین خدا و فراموشی حرام های الهی در جامعه امروزی،‏ ابراز کرد: اگر دیدیم ما هم امروز به بسیاری از احکام دین خدا اعتراض داریم بدانیم ما هم امروز برای امام زمان(عج) مصیبت هستیم، یعنی ‏برای امام حسین(ع) عزاداری بکنیم اما خودمان عامل مصیبت امام زمان(عج) هم باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه انجام حرام های الهی را عامل ضرر و انجام واجبات را عامل سود حقیقی انسان ها توصیف کرد و افزود: اگر عزادار مرد یا زن در مجلس امام حسین(ع) نشست و عزاداری هم کرد اما قلبش تسلیم حکم خدا نبود این یک مصیبت ‏است.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به عواقب بسیار بد قمه زنی در دید انظار عموم مردم جهان برای تشیع، اظهار کرد: امروز اگر در اینترنت جمله «شیعه مسلم» را جستجو کنید تصاویر خون آلود می آید و اگر «سنی مسلم» را بیابید تصاویر نماز و ‏عبادت خواهید دید که این برای ما یک مصیبتی است که در اثر عدم اطاعت فرمان ولی فقیه و نفهمی برخی انسان هایی به وجود آمده که خودشان را فهیم می دانند.

وی با بیان اینکه انجام کارهای حرام به منزله هیزم جهنم و انجام واجبات به منزله سوخت برای ورود به بهشت هستند، تصریح کرد: صبر بر مشکلات و ایثار در این دنیا هم پاداش فراوان دارد و در آن دنیا به درد ما می خورد، اما امروز صبر مردم بر مشکلات خیلی پایین آمده  و از خودگذشتگی ها کاهش یافته که این هم یک مصیبت است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.