۱۰:۴۱ - پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۶

فرماندار شاهین شهر و میمه مطرح کرد؛

شهید حججی ها ماحصل ترویج فرهنگ دفاع مقدس هستند/زنان ایرانی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را ترویج دهند

فرماندار شاهین شهر و میمه گردش بالای ۱۵ میلیارد دلاری جنس قاچاق در کشور را عامل بیکاری بسیاری از جوانان و برخواسته از بی اعتنایی به فرهنگ اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و گفت: زنان ما باید در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالاهای ایرانی تلاش کنند.

به گزارش شاهین پرس، علیرضا بصیری در همایش نقش زنان در دفاع مقدس با اشاره به جانفشانی شهدای مدافع حرم و شهید محسن حججی برای حفظ عزت اسلام و امنیت کشور گفت: شهید حججی در اسارت هم عزتمندانه ایستاد و سبب افتخار همه اسلام و ملت ایران شد.

فرماندار شاهین شهر و میمه جنگ تحمیلی را جنگی نابرابر در برابر همه قدرت های استکباری دانست و ادامه داد: بعد از قریب 29 سال از اتمام جنگ تحمیلی ما هرساله یک هفته را به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری کرده ایم و یاد همه شهدای دفاع مقدس را گرامی می داریم که لازم است ببینیم چه چیزی باعث افتخار ملت ایران در جنگ شد.

وی حزب بعث عراق را هشتمین ارتش قدرتمند جهان توصیف کرد و افزود: البته همه این ها با حمایت های بی نظیر ابرقدرت ها بود در جنگ تحمیلی ما از ملیت های مختلف اسیر داشتیم که نشان از مشارکت نیروی انسانی بسیاری از کشورهای جهان در جنگ علیه ایران اسلامی است.

فرماندار شاهین شهر و میمه محاسبات دشمن برای آغاز جنگ تحمیلی را ناقص ارزیابی کرد و گفت: البته دشمن می دانست که ما از لحاظ نظامی در آن دوران نظم و تجهیزات کافی و نیروهای نظامی کار کشته نداریم اما دشمن کارکرد ولایت فقیه و الهام ملت ایران از واقعه عاشورا و پیروی از امام حسین(ع) را در محاسبات خود منظور نکرده و به قدرت عظیم رهبری ولی فقیه پی نبرده بود.

بصیری با اشاره به نقش بی بدیل زنان و به خصوص همسران، مادران و خواهران شهدا در پیروزی علیه دشمن در جنگ تحمیلی تصریح کرد: زنان از ابتدای حرکت انقلاب اسلامی تا پیروزی انقلاب و بعد از آن در زمان جنگ هم حضور فعال در مبارزات و پشت جبهه ها داشتند و ما تعدادی زن شهید در جنگ تحمیلی داریم که نشان از حضور زنان حتی در میدان نبرد دارد.

وی در ادامه بیان کرد: در شهرستان شاهین شهر و میمه مادر شهیدی سراغ دارم که بعد از شهادت فرزندنش او را در قبر قرار داد و اصرار داشت تا کنار قبر شهیدش شهید دیگری دفن نشود تا فرزند دیگرش بعد از شهادت در کنار برادر شهیدش قرار گیرد این روحیه در جهان بی نظیر است و با محاسبات دنیایی نمی توان از آن تقدیر کرد.

فرماندار شاهین شهر و میمه افزود: بسیاری از رزمندگان ما در جنگ تحمیلی با درخواست همسر و مادرانشان در میدان نبرد حاضر می شدند و هیچ حق مادی هم برای خود قائل نبودند و نیستند.

وی هدف از گرامیداشت هفته دفاع مقدس را آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثارو شهادت دانست و خاطرنشان کرد: دستارودهای انقلاب به آسانی و ارزان به دست نیامده و خون های زیادی به این منظور بر زمین ریخته شده است.

امثال شهید حججی ماحصل ترویج فرهنگ دفاع مقدس هستند

بصیری همه مردم ایران را در پیروزی جنگ تحمیلی سهیم دانست و ابراز کرد: همه مردم در حیطه های مختلف ایستادگی می کردند و زندگی مردم در هشت سال جنگ تحمیلی جریان داشت و قدرت معنوی و ایمان مردم خلأ تجربه مدیریتی را پر کرده بود و روحیه بسیجی مردم مسئولان را یاری کرد مادران بارداری بودند که در زمان جنگ در اثر بمباران ها و استرس هایی که به آن ها وارد می شد فرزندان معلول به دنیا آوردند و امروز این معلولان در جامعه ما حضور دارند.

وی حضور داوطلبانه زنان در بیمارستان ها و هلال احمر و بسیج برای خدمت رسانی به زخمی ها و تهیه غذا و پوشاک برای رزمندگان را از اقدامات و خدمات مؤثر زنان در جنگ تحمیلی توصیف کرد و گفت: امروز هم باید دختران و جوانان ما با فرهنگ ایثار آشنا شوند و وظیفه همه ما است تا این فرهنگ را ترویج کنند امثال شهید محسن حججی ماحصل تلاش ها برای حفظ فرهنگ شهادت هستند.

فرماندار شاهین شهر و میمه با اشاره به درک پایین برخی افراد از دلیل حضور مدافعان حرم در سوریه و عراق تصریح کرد: استکبار جهانی یک اسلام ساختگی را در قالب نام داعش به وجود آورد تا از این طریق حیثیت اسلام ناب را در دنیا جریحه دار کند و اسلام آمریکایی را به جای اسلام راستین به دنیا معرفی کند.

زنان ایرانی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را ترویج کنند

بصیری آمریکا را به وجود آورنده و حامی اصلی گروه های تکفیری عنوان کرد و گفت: همه این تلاش ها برای نابودی مسلمانان صورت می گیرد امروز دشمن از طریق ترویج بی بند و باری و مواد مخدر صنعتی قصد دارد تا زنان و دختران ما را به تباهی بکشاند و ما موظفیم تا اجازه ندهیم دشمن به اهداف خود دست پیدا کند تا دستاوردهای دفاع مقدس حفظ شود.

وی توجه خانواده ها به تربیت فرزندان و روابط آن ها با دوستان در جامعه را از ضروریات امروز والدین دانست و اظهار کرد: هر کدام از ما باید به سهم خود برای تربیت صحیح فرزندان و جوانان تلاش کند تا جامعه ای عاری از آثار سوء فرهنگ غربی داشته باشیم.

فرماندار شاهین شهر و میمه  گردش بالای 15 میلیارد دلاری جنس قاچاق در کشور را عامل بیکاری بسیاری از جوانان و برخواسته از بی اعتنایی به فرهنگ اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و افزود: زنان ما باید در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالاهای ایرانی تلاش کنند تهیه جهیزیه باید با کالاهای تولید داخل انجام شود.

مادر شهید: صمیمیت ها میان زنان کاهش یافته است/ برخی هنوز خون به دل خانواده شهدا می کنند

جانباز و مادر شهید نیز در این مراسم با اشاره به همبستگی و صمیمیت بالای زنان در دوران مبارزات انقلاب و جنگ تحمیلی گفت: همه اقشار مردم با اعتقادات و گرایش های مختلف در مبارزه همبستگی داشتند و علیه ظلم ستمشاهی به پا خواسته بودند اما متأسفانه امروز با یکدیگر غریبه شده ایم و آن صمیمیت سابق وجود ندارد.

زهرا جعفرآقایی با بیان اینکه فرزندان شهدا محرومیت های زیادی را تجربه می کنند و برخی از آن ها اصلاً پدر خود را ندیده اند با اظهار گلایه از بدحجابی ها تصریح کرد: اگر شهدا ایثار نمی کردند و از زندگی و فرزندان خود برای عزت اسلام نمی گذشتند هیچ آزادی برای مردم ما وجود نداشت هنوز بسیاری از مردم قدر مجاهدت های شهدا را نمی دانند و خون به دل خانواده شهدا می کنند.

خاطرات دوران دفاع مقدس به روایت آزاده و راوی دفاع مقدس، مداحی، پخش کلیپ و تجلیل از زنان جانباز شهرستان از دیگر بخشهای این مراسم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.