۱۴:۲۹ - چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶

حجت الاسلام ماندگاری:

دشمن از ترس افراد برای جهاد سوء استفاده می کند/ شهید حججی اهل غیرت است نه جنگ طلبی

استاد حوزه و دانشگاه سوء استفاده دشمن از ترس برخی افراد از جهاد با دشمنان خدا را امری تکرارشدنی در تاریخ دانست و گفت: قاعدین عافیت طلب بودند و امروز هم وجود دارند، شهید حججی اهل غیرت است نه جنگ طلبی، او برای دفاع از ناموس اسلام شهید شد.

به گزارش شاهین پرس، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در جمع عزاداران شاهین شهر ریزش های انقلاب اسلامی بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب را نسبت به ریزش های انقلابیون در طول تاریخ اندک ارزیابی کرد و گفت: تنها بعد از 70 روز از واقعه غدیر عده بسیار زیادی از کسانی که به امیرالمؤمنین(ع) برای ولایت تبریک گفته بودند عهد شکستند و انقلابی نماندند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه انقلابی ماندن بسیار مهمتر و سخت تر از انقلابی بودن است ادامه داد: در تاریخ انقلاب اسلامی هم شاهد بوده ایم که عده ای بعد از پیروزی انقلاب یا بعد از رحلت امام(ره) یا اکنون در طول زعامت و رهبری رهبر معظم انقلاب به دلایلی دوام نیاوردند و بی تفاوت یا ضد انقلاب شدند.

وی با بیان اینکه عده ای به بهانه معصوم نبودن ولی فقیه و اشتباهات موجود در حکومت می خواهند از حمایت جمهوری اسلامی شانه خالی کنند افزود: این بهانه صحیحی نیست چرا که حتی در زمان حکومت پیامبر اسلام(ص) و امیرالمؤمنین(ع) هم همواره مشکلاتی در نحوه اداره جامعه وجود داشت و زمامداران و فرمانداران خطاهایی انجام می دادند.

استاد حوزه و دانشگاه معصوم نبودن مردم را عامل وجود معضلات حتی در حکومت معصومین(ع) عنوان کرد و گفت: در زمان حکومت امام زمان(عج) هم مشکلاتی وجود خواهد داشت چرا که با وجود در رأس حکومت بودن معصوم باز هم مردم معصوم نیستند و همواره اشتباهات و گناهانی دارند.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به عهدشکنی قاعدین در طول تاریخ و عافیت طلبی این گروه ابراز کرد: قاعدین یعنی کسانی که از جنگ و فداکاری برای اسلام و ولایت هراس دارند ابوموسی اشعری هم حافظ قرآن و هم دانشمند دینی بود اما معاویه و عمروعاص از عافیت طلبی و ترسو بودن او در مذاکرات استفاده کردند و همه تلاش های مجاهدان از این طریق به هدر رفت و معاویه بر حکومت خود باقی ماند و به ظلم هایش ادامه داد.

دشمنان در صدد هستند با استفاده از روحیه عافیت طلبی برخی افراد نیرنگ های گذشتگان خود را تکرار کنند

وی با اشاره به آیه 54 سوره مائده تصریح کرد: خداوند به پیامبر اسلام(ص) امید می دهد که اگر کسانی از اطراف تو که ایمان آورده اند ولی بعد از رحلت تو ‏مرتد و دور می شوند و از ‏ولایت دفاع نمی کنند غصه نخور چرا که ما گروه دیگری را می آوریم و جایگزین آن ها می کنیم پیامبر(ص) ‏دست بر روی ‏شانه سلمان گذاشتند و فرمودند آن مردم هم وطن این مرد هستند.‏

استاد حوزه و دانشگاه گفت: انشاالله پرچم انقلاب اسلامی را به دست امام زمان(عج) خواهیم سپرد، قدرت و عمق نفوذ معنوی جمهوری اسلامی در جهان امروز و حوادث منطقه می تواند به معنای تحقق پیش بینی پیامبر اسلام(ص) برای پرچمداری ایرانیان در حفظ و گسترش اسلام ناب محمدی(ص) باشد.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: امروز دشمنان در صدد هستند تا تاریخ نیرنگ های گذشتگان خود در فریب مسلمانان و استفاده از روحیه عافیت طلبی برخی افراد برای تحقق اهداف شوم خود را تکرار کنند و باید بپذیریم که امروز هم عده ای از مردم ما از جنگ و جهاد با دشمنان خدا می ترسند و دشمن هم به خوبی به این مطلب پی برده و حداکثر سوء استفاده را می برد.

وی تهدید مردم برای حمایت نکردن از یک کاندیدای خاص در انتخابات را حاصل وجود عافیت طلبان دانست و بیان کرد: در انتخابات دشمن در رسانه های خود برخی مردم را می ترساند که اگر به فلانی رأی دهید جنگ خواهد شد و این مسأله تا حدودی هم جواب داد باید از تاریخ درس بگیریم و اجازه ندهیم داستان مذاکره عمروعاص و ابوموسی اشعری دوباره تکرار شود.

ترجمه امروز ناکثین همان افراد سهم خواه فعال در ستادهای انتخاباتی هستند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عهدشکنی چهار گروه از پنج گروه حامی امیرالمؤمنین(ع) ابراز کرد: امیرالمؤمنین(ع) 25 سال به خاطر استقامت نکردن مردم خانه نشین شدند مردم بعد از 25 سال از عهدشکنی خود پشیمان ‏شدند و برای بیعت با امام(ع) چنان به خانه حضرت امیر(ع) هجوم آوردند که حضرت(ع) ترسیدند امام حسن و حسین(ع) در اثر ‏هجوم مردم آسیب ببینند، اما بیشتر این افراد بر عهد خود باقی نماندند که قاعدین یکی از این گروه ها بود.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه برخی افراد جاهل یا مغرض رزمندگان ما در دفاع مقدس را جنگ طلب معرفی می کنند تصریح کرد: شهید محسن حججی اهل غیرت است نه جنگ طلبی، حرم و حریم اهل بیت(ع) و نظام جمهوری اسلامی ناموس ما هستند اسلام ناموس ما است البته می دانید که تکفیری ها ‏چه جنایت هایی در عراق و سوریه مرتکب شدند و چگونه به زنان و دختران تجاوز کردند اگر دستشان می رسید قطعاً در ایران ‏هم مضایقه نمی کردند.

وی ناکثین را گروه دیگری از عهدشکنان در ولایت امیرالمؤمنین(ع) توصیف کرد ‏و گفت: طلحه و زبیر مصداق ناکثین و از اولین ‏حامیان خلافت امیرالمؤمنین(ع) بودند ترجمه امروزی این گروه افراد حاضر در ستاد انتخاباتی کاندیداها هستند که بعد از پیروزی کاندیدای خود انتظار کسب پست ها و مناصب را دارند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.