۰۹:۴۴ - دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

فرمانده ناحیه سپاه شاهین شهر و میمه اعلام کرد؛

اجرای همزمان 38 عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در 50 مکان مختلف شهرستان

سرهنگ قریشی با اشاره به ضروروت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس 38 عنوان برنامه شاخص همزمان در 50 مکان مختلف سطح شهرستان برگزار می شود.

به گزارش شاهین پرس، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، دفاع مقدس را گنجینه ای پایان ناپذیری دانست که ارزش های آن باید نسل به نسل منتقل شود و گفت: حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت سبب می شود تا انقلاب اسلامی از خطرات بیمه شود و بتوانیم پرچم را به دست صاحب اصلی آن حضرت ولی عصر(عج) برسانیم.

سرهنگ دوم پاسدار سید احمد قریشی با بیان اینکه امسال دبیری هفته دفاع مقدس شهرستان به عهده سپاه پاسداران است ادامه داد: 14 گروه ذیل جلسات فرمانداری برای هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس تشکیل شد که حدود 38 عنوان برنامه در 50 مکان جغرافیایی مختلف سطح شهرستان در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

مهمترین عناوین برنامه های هفته دفاع مقدس در شاهین شهر و میمه

وی بازسازی عملیات محرم همزمان با هفته دفاع مقدس در محل پارکینگ پارک انقلاب شاهین شهر را از جمله مهمترین برنامه ها ی این هفته نام برد و افزود: برگزاری جشنواره تئاتر دفاع مقدس«پلاک» در سه بخش خیابانی، صحنه ای و نمایشنامه خوانی در سطح استان به میزبانی شاهین شهر نیز از دیگر برنامه های مهم هفته فاع مقدس است که این موضوع برای اولین بار در شهرستان اتفاق می افتد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه خاطرنشان کرد: کنگره شهدای گرگاب در دو روز متوالی، یادواره شهدا و نمایشگاه دفاع مقدس در شهر گزبرخوار، مسابقات فوتسال، دعوت از هیئات مذهبی در شب تاسوعا در محل سپاه ناحیه همراه با بزرگداشت فرماندهان شهید نامجو، کلاهدوز و فلاحی و اختتامیه نمایشگاه مصادف با همایش تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده های آن ها به همراه یادبود شهید محسن حججی از دیگر برنامه های مهم این هفته خواهد بود.

سرهنگ قریشی غبار روبی مزار پاک شهدای انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: دیدار با خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، برگزاری کوه پیمایی بسیجیان و همایش پیاده روی و تزیین دکوراسیون شهری متناسب با هفته دفاع مقدس با برنامه ریزی مناسب در این هفته رخ خواهد داد.

برگزاری کنگره شهدای شهر گرگاب با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه

وی با اشاره به کنگره شهدای شهر گرگاب و با بیان اینکه این برنامه فراتر از یادواره شهدای معمول است ابراز کرد: مسئولان برگزاری کنگره شهدای شهر گرگاب برنامه ریزی خوبی داشته اند تا برای اولین بار در کشور کنگره ای در این سطح برگزار شود که این مراسم با حضور سردار دهقان و سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در روزهای 29 و 30 شهریور برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده مراسم یادبود شهید محسن حججی در روز پنجم یا ششم مهرماه با حضور سردار کوثری و همزمان با اختتامیه مراسم هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

سرهنگ قریشی نمایشگاه هفته دفاع مقدس در پارک انقلاب شاهین شهر را شامل دو بخش شکلی و فرهنگی توصیف کرد و افزود: یک بخش مربوط به تجهیزات و ادوات جنگی است که طرفداران خاص خود را دارد و بخش دیگر نیز شامل 12 غرفه نمایشگاهی در خصوص مباحث فرهنگی، شهدای مدافع حرم، عرفان های نوظهور، شبیخون فرهنگی، حجاب و عفاف و اقتصاد مقاومتی است.

اقدامات ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی

وی با اشاره به فعالیت راویان دفاع مقدس در مدارس، مساجد، هیئت های مذهبی و یادواره های شهدا، ابراز کرد: راویان دفاع مقدس می توانند نقش مهمی در ترسیم فضای جبهه و جنگ و خاطرات رزمندگان در ذهن نسل جوان ما داشته باشند، همچنین بازسازی عملیات ها و سیر نمایشگاهی و تئاتر دفاع مقدس«پلاک» آثار بسیار خوبی را بر روی نسل جدید ما خواهد داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان شاهین شهر و میمه ‏حمایت سپاه از مشاغل خانگی و برگزاری اردوهای جهادی بسیج و وام های اعطایی برای مشاغل زودبازده را از جمله اقدامات سپاه ناحیه شاهین شهر همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: علاوه بر معرفی کارآفرینان این شهرستان برای دریافت تسهیلات کوچک اشتغال، بالغ بر هفت اردوی جهادی محله محور در سطح شهرستان و سایر استان ها برگزار شده که بر اساس نیاز هر منطقه در محورهای مختلف از جمله ساخت خانه‌های عالم، مسجد، غسالخانه و بهسازی مدارس خدمت رسانی انجام شده است.

برگزاری همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر همزمان با دهه اول محرم در شاهین شهر

سرهنگ قریشی تقارن هفته دفاع مقدس با هفته امر به معروف و نهی از منکر و ماه عزاداری سید و سالار شهیدان را یک ظرفیت ویژه برای رونق بیشتر هفته دفاع مقدس ارزیابی و تصریح کرد: تناسب برنامه ها با این مناسبت ها پیش بینی شده است و پنج شنبه هفته آینده همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر در محل فرمانداری با حضور مسئولان مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر و بسیجیان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل بانوان در حماسه دفاع مقدس افزود: حوزه های خواهران این ناحیه در خصوص معرفی خدمات بی نظیر زنان در دفاع مقدس برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند و در نمایشگاه نیز غرفه های مخصوص به این امر اختصاص یافته است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.