۱۷:۲۳ - یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شاهین‌شهر و میمه؛

کارگران معلول یا دارای فرزند معلول فاقد مسکن به اداره کار مراجعه کنند/ زنان دارای همسر غیرایرانی برای سند هویتی فرزندان خود اقدام کنند

آزاد رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهین شهر و میمه ‏از صدور مجوز برای اعطای سند هویت ایرانی به فرزندان زنان ایرانی دارای همسر غیرایرانی خبر داد.

به گزارش شاهین پرس، عبدالرضا آزاد از مصوبه دولت در خصوص تأمین مسکن کارگران معلول یا دارای فرزند یا همسر معلول خبر داد و گفت: کارگران معلول یا دارای فرزند یا همسر معلول تا آخر شهریور ماه سال جاری فرصت دارند با مراجعه به اداره کار شاهین شهر و میمه نسبت به ثبت مشخصات خود در فرم های مخصوص اقدام کنند.

زنان ایرانی دارای همسر غیرایرانی برای دریافت سند هویتی فرزندان خود اقدام کنند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به ازدواج برخی از بانوان ایرانی با اتباع غیر ایرانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرزندان این افراد نمی توانند شناسنامه ایرانی دریافت کنند تمهیداتی صورت گرفته تا این زنان بتوانند یک سند هویت ایرانی برای فرزندان خود تهیه کنند تا برای دریافت خدماتی نظیر ثبت نام فرزندان در مدارس و خدمات بیمه ای استفاده شود.

وی با بیان اینکه این طرح شامل همه زنان ایرانی دارای همسر خارجی می شود که پس از تحقیقات لازم فرزندان این افراد می توانند از خدمات این طرح استفاده کنند تصریح کرد: این زنان برای این کار باید کدملی خود را به سامانه پیامکی 2000195 ارسال کنند.

مهلت ثبت نام در جشنواره کارآفرینان برتر کشور تا 11 مهرماه سال جاری است

آزاد به جشنواره کارآفرینان برتر اشاره کرد و گفت: کارفرمایانی که در مدت یکسال گذشته تعدیل نیرو و کارکنان نداشته یا افزایش کارکنان، تولید و صادرات یا توسعه کارگاه و با ارتقاء کیفیت تولیدات خود توان رقابت در بازار خود را افزایش داده اند می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.karafarinanbartar.ir در این جشنواره ثبت نام کنند.

وی از مکاتبه با صاحبان شرکت ها و کارفرمایان با هیئت های امنای شهرک های صنعتی برای اطلاع رسانی فراخوان جشنواره خبر داد و افزود: ثبت نام از 11 شهریور آغاز شده و تا 11 مهرماه سال 96 ادامه خواهد داشت که بعد از کار کارشناسی و انجام مصاحبه ها کارآفرینان برتر شناخته و معرفی می شوند همچنین این جشنواره امکان مطرح شدن کارافرین در بین کارآفرینان برتر استان یا کشور نیز فراهم می کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهین شهر و میمه با بیان اینکه سال گذشته با وجود تعدیل و ریزش فراوان نیرو 687 هزار نفر در فرصت های شغلی جدید اعم از بخش خدمات و کشاورزی در سطح کشور مشغول بکار شده اند خاطرنشان کرد: در حالی که بخش زیادی از تعدیل نیروهای سال گذشته مربوط به صنایع بود شرکت «حایر» در شهرستان شاهین شهر بین 900 تا یک هزار نفر افزایش نیرو داشت.

وی ابراز کرد: در دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر کشور 655 پروژه شرکت های تعاونی با 23 هزار فرصت شغلی و اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال افتتاح شده که از 68 تعاونی متمرکز مربوط به استان اصفهان تعدادی مربوط به شهرستان شاهین شهر و میمه بود.

شرکت تعاونی توسعه و عمران شاهین شهر و میمه عضو می پذیرد

آزاد در ادامه به شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان که در دست اقدام است اشاره کرد و افزود: بزرگترین شرکت تعاونی شهرستان با حداقل سرمایه اولیه 300 میلیون تومان به شمار می رود که باید حداقل نیم درصد جمعیت شهرستان عضو آن شوند.

وی با بیان اینکه پروژه های رانت زا می توانند به این شرکت تعاونی واگذار شوند خاطرنشان کرد: افرادی می توانند عضو این تعاونی شوند که ساکن، شاغل و یا متولد شهرستان باشند و حداکثر 15 سهم با مجموع ارزش یک میلیون و پانصد هزار تومان می تواند به هر نفر تعلق بگیرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شاهین شهر و میمه، گلپایگان و نجف آباد را از جمله شهرستان هایی در استان نام برد که شرکت تعاونی توسعه و عمران را ایجاد کرده اند و گفت: شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شاهین شهر و میمه درحال حاضر در مرحله تشکیل هیئت مؤسس قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.