۲۳:۰۰ - سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

در همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی مطرح شد؛

پیرغلامی بزرگترین نشان افتخار دنیا و یوم الحشر/ هیئات مذهبی قدرت نرم اسلامی و انقلابی است/تبعیض در ارائه تسهیلات به هیئات عین بی عدالتی است

بزله با انتقاد از بی عدالتی در تخصیص امکانات به برخی از هیئات، جزیره ای عمل کردن را عامل باقی ماندن معضلات دانست و گفت: شایسته است مسئولان شهرستان با پیروی از سیره بزرگان دین با تواضع در تعظیم شعائر شرکت کنند.

به گزارش شاهین پرس، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان در همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در مصلای شاهین شهر استقلال، آزادی و شرف امروز جمهوری اسلامی را حاصل جانفشانی ها و ایثار شهدای عزیز انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: شهید حججی با هر علیاً ولی الله که می گفت یک عضو بدنش قطع می شد پای راستش را از زانو به پایین قطع کردند و سایر قسمت ها را نیز بریدند.

سرهنگ حسین حسین زاده با اشاره به فصاحت و بلاغت بی نظیر کلام امیرالمؤمنین(ع) گفت: تاریخ عبرت است بسیاری از زوایای پنهان افراد در سفرها مشخص می شود حضرت علی(ع) با وجود اینکه همه آشکار و پنهان تاریخ را می دانستند فرمودند کسی که تاریخ را می خواند گویی با همه مردم از ابتدای تاریخ زندگی کرده است. ما هم می توانیم عبرت های فراوان را از تاریخ و داستان های تاریخی قرآن بگیریم و از تاریخ مکتوب قرآنی بهره ببریم چرا که تاریخ تکرار می شود و بزرگداشت غدیر هم برای فراموشی نشدن تاریخ در ظلم به ولی خدا است.

وی داستان گوساله سامری و انحرافات در اثر نافرمانی از مقام ولایت را بسیار آموزنده دانست و گفت: باید بررسی شود که چگونه مردمی که در غدیر حضور داشتند و آیه مباهله و حدیث ثقلین در مودت با عترت و اهل بیت رسول الله(ص) را شنیده بودند تنها چند روز بعد از رحلت پیامبر(ص) همه چیز را فراموش کردند و آن جنایات را مرتکب شدند، چه شد که معاویه پسر ابوسفیان خلیفه مسلمین شد، این ها باید در تاریخ بررسی شود.

هیئات مذهبی بخشی از قدرت نرم اسلام و انقلاب است

جانشین رییس پلیس استان اصفهان قدرت نرم تشیع را هزاران برابر بیشتر از قدرت استکبار جهانی ارزیابی و تصریح کرد: ما نباید از رسانه ها و قدرت نرم دشمنان اسلام بترسیم اما اینکه ما نمی توانیم از این قدرت بزرگ نرم استفاده کنیم به ضعف های ما بر می گردد و الا بزرگترین قدرت و نعمت های خدادادی و ظرفیت های فرهنگی عظیم در جمهوری اسلامی وجود دارد که یک قسمت بزرگ آن مربوط به هیئات مذهبی است.

حسین زاده بزرگترین نشان افتخار دنیا و یوم الحشر را پیرغلامی امام حسین(ع)  دانست و ابراز کرد: قدر نعمت خادمی امام حسین(ع) را بدانید.

وی با توصیه به شهروندان به رفتار اسلامی، گفت: آمار نزاع و درگیری ها افزایش یافته و این ها به دلیل عدم توجه به تعالیم دین مبین اسلام و سیره بزرگان اسلام نظیر مالک اشتر با دشمنان و افراد بی ادب است که برای کسی که به او توهین کرد طلب آمرزش می کرد، این رفتارها در شیوه برخود ائمه طاهرین(ع) بسیار دیده می شود و لازم است تا پیروان ایشان هم در این موارد به ایشان اقتدا کنند که در این صورت قطعاً آمار هدایت افراد جاهل و زد و خورد ها و طلاق هم کاهش پیدا خواهد کرد.

جانشین رییس پلیس استان اصفهان با اشاره به آمار رو به رشد بسیار بالای طلاق در استان اصفهان، افزود: باید بیاموزیم تا در حق دیگران گذشت کنیم نجابت زن و مرد تنها به پوشش برنمی گردد بلکه فردی نجیب است که از خطاهای همسر خود بگذرد طلاق حلال مبغوض خدا است.

وی بهترین مکان برای یادگیری همین نکات اخلاقی برای کاهش آسیب های اجتماعی هیئات مذهبی هستند و این ظرفیت در این باره وجود دارد به برخی هشدارهای پلیسی اشاره کرد و گفت: خانم ها از سوار شدن به خودروهای غیر شناسنامه دار و شخصی ها خودداری کنند، افرادی هستند که در این موارد فعالیت می کنند و هوشیاری بانوان می تواند از اعمال مجرمانه پیشگیری کند.

جانشین رییس پلیس استان اصفهان با اشاره به آثار بسیار مخرب ماهواره و برنامه های فاسد فرهنگی گفت: وقتی با متهمان و مجرمان صحبت می کنیم و ریشه معضلات و زمینه های وقوع جرم را بررسی می کنیم تقریباً در همه موارد به ارتباطات نامشروع و الگوگیری از برنامه های ماهواره و شرب مشروبات الکلی و سایر موارد مشابه بر می گردد شیطان به گمراهی ما قسم یاد کرده و باید خود و اعضای خانواده را از برنامه های فاسد فرهنگی حفظ کنیم.

تأثیرگذاری هیئات مذهبی شهرستان بر جو فرهنگی باید جزء مطالبات باشد

مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان شاهین شهر و میمه نیز در این مراسم گفت: چهار سال پیش شعاری تحت عنوان تغییر در فضای فرهنگی شهر شاهین شهر از طریق گسترش حیطه نفوذ هیئات مذهبی در سطح جامعه را مطرح کردیم که به عنوان یک دغدغه بود و سعی کردیم تا این ظرفیت را ایجاد کنیم که هیئات مذهبی شهرستان بتوانند در تصمیم سازی های فرهنگی نقش مهمی داشته باشند.

محمد حسین بزله با بیان اینکه اقداماتی در این زمینه صورت گرفت اما هنوز بسیاری از امور به صورت ناقص اجرا می شود ادامه داد: پیگیری برای تأثیرگذاری هیئات شهرستان بر جو فرهنگی باید جزء مطالبات ما باشد و درباره بودجه های فرهنگی و مدل هدایت هیئات مذهبی هم باید نظر رهبر معظم انقلاب را سرلوحه قرار دهیم که فرمودند هیئات مذهبی نباید اداری و دولتی شوند و کمک های مالی به هیئات باید در حکم نمک آش باشند و کارکرد اصلی هیئات هم به همین موضوع بستگی دارد.

وی اختصاص بودجه های فرهنگی در بسیاری از نهادها را نامتناسب با نهادهای فرهنگی جامعه دانست و گفت: درحالی که بخشی از بودجه های فرهنگی باید به هیئات مذهبی اختصاص پیدا کند اما گاهی که به مشکل مالی برخورد می کردیم وام های قرض الحسنه می گرفتیم تا کار هیئت ها زمین نماند.

تبعیض و بی عدالتی در واگذاری تسهیلات به هیئت های مذهبی

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی بزرگترین و مظلوم ترین تشکل مردم نهاد هستند افزود: با توجه به اینکه هیئت ها مخاطبان و ظرفیت های ‏ بالایی دارند و هر چهار سال یک بار شورای هیئات مذهبی با رأی هیئت ها انتخاب می شوند از ابتدا با فراز و نشیب های فراوانی روبرو بودیم .

مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان شاهین شهر و میمه با انتقاد از وضعیت برخورداری هیئات از امکانات مالی، تصریح کرد: گاهی هیئت های ریشه دار و قدیمی بعضاً از حقوق ابتدایی هم برخوردار نیستند در مقابل برخی هیئت های نوپا مشاهده می شود که زمین و سایر تسهیلات و امکانات را دریافت می کنند و بی عدالتی در این خصوص وجود دارد.

سیره علما و مراجع اینست که پابرهنه در مراسم عزاداری شرکت می کنند

بزله شرکت علما و مراجع تقلید به صورت پابرهنه و در نهایت تواضع در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را از سیره بزرگان دین دانست و افزود: شایسته است مسئولان شهرستان هم به سیره عملی بزرگان دین عمل کنند و در تعظیم شعائر مذهبی تلاش کنند اما متأسفانه گاهی عکس این موضوع مشاهده می شود.

وی با تأکید بر لزوم اتحاد هیئت ها در برگزاری مراسم و کارهای فرهنگی افزود: مسلمانان با اینکه از ذخایر عظیم ثروت های خدادای نظیر نفت و گاز برخوردار هستند اما چون متحد نیستند مورد ظلم و ستم های فراوانی قرار می گیرند هیئت ها هم تا وقتی جزیره ای رفتار کنند و ظرفیت بالای خود را نشناسند مشکلاتشان حل نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.