۱۶:۰۵ - جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

امام جمعه شهر وزوان:

تربیت فرزندان در خانواده های متعهد ضامن حل معضلات فرهنگی

حجت الاسلام زمانی با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج تجرد و تقدس زدایی از ازدواج و فروپاشی کانون خانواده ها، گفت: اگر فرزندان در کانون خانواده های متعهد تربیت شوند دیگر بسیاری از معضلات در ‏جامه دیده نخواهد شد.

به گزارش شاهین پرس، حجت الاسلام یدالله زمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر وزوان با اشاره به کشتار وسیع مردم ایران در 17 شهریور، گفت: قیام 17 شهریور پایه های حکومت فاسد پهلوی را سست کرد و پیرزی انقلاب اسلامی را نزدیک تر کرد.

امام جمعه شهر وزوان ایام سالروز واقعه مباهله و روز خانواده را از مناسبت های بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: برای این روزها آداب و مراسم خاصی در مفاتیح الجنان وارد شده است، در مورد خانواده ها هم باید بگویم امروزه دست های پیدا و پنهان زیادی از دشمنان برای فروپاشی کانون مقدس خانواده ها در ایران تلاش می کنند و ما موظفیم اجازه ندهیم فضای مجازی خانواده های ما دچار تزلزل کند.

وی با تأکید بر اهمیت بالای تربیت فرزندان در خانواده، تصریح کرد: مسلماً اگر فرزندان در کانون خانواده ها و زیر نظر مستقیم پدران و مادران متعهد تربیت شوند دیگر بسیاری از معضلات در جامه دیده نخواهد شد و مشکلات فرهنگی و سایر مفاسد به خودی خود از بین خواهند رفت.

حجت الاسلام زمانی نوک پیکان تیز تهاجم دشمن در جنگ نرم را متوجه خانواده ها و تغییر سبک زندگی مردم دانست و بیان کرد: متأسفانه امروز سگ پروری به جای فرزند پروری و تجرد به جای تأهل تبلیغ می شود و می خواهند تقدس ازدواج و فرزندآوری را در ذهن جوانان ما کمرنگ کنند.

وی احترام به پدر و مادر را از ضروریات دین اسلام و جامعه اسلامی توصیف کرد و افزود: بی احترامی به بزرگتر ها و سالخوردگان و به خصوص والدین در یک جامعه به معنای صقوط اخلاقی آن جامعه است و باید در این خصوص بسیار محکم و قاطع باشیم تا مبادا احترام به پدر و مادر در جامعه مورد خدشه قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه شهر وزوان زنده سوزاندن مسلمانان میانمار و قطع عضو انسان ها در جلوی چشمان مجامع بین المللی و حقوق بشری را نشانه مرگ انسانیت در جهان امروز دانست و ابراز کرد: همه مسلمانان جهان می دانند که بر اساس تعالیم قرآنی باید به داد مظلومان جهان برسند، اما متأسفانه دول تههای کشورهای مسلمان هم در این زمینه سکوت کرده اند، شایسته است تا سازمان کنفرانس اسلامی از هیچ کمک بین المللی و سیاسی در رفع این ظلم ها کوتاهی نکند.

حجت الاسلام زمانی ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی را از عوامل ایجاد رضایت در مردم و جوانان عنوان کرد و گفت: مهاجرت ها از روستا به شهر و از شهرها و بخش های کوچک به کلان شهرها آسیب های فروانی برای مردم دارد که اشتغال و اهمیت به کارآفرینی در روستاها می تواند از ایجاد این معضلات پیشگیری کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.