۱۵:۴۰ - جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

امام جمعه شهر گرگاب:

لزوم مطالبه مردمی برای تحقق دولت اسلامی/ تنها داشتن نظام اسلامی کافی نیست

حجت الاسلام عاملی مطالبه مردمی برای تحقق دولت اسلامی را از ضروریات جامعه امروز دانست و گفت: همین که نظام اسلامی داشته باشیم کافی نیست، باید معضلات بانک ها، بی حیایی ها، شکاف طبقاتی و فسادها در جامعه حل شوند.

به گزارش شاهین پرس، حجت الاسلام سید مصطفی عاملی، در خطبه های نماز جمعه با اشاره به منشور حکومتی امیرالمؤمنین(ع) در نامه به مالک اشتر نخعی، گفت: والی و مدیر باید متقی باشد و اطاعت خدواند را بر همه چیز مقدم بدارد و واجبات و مستحبات را انجام دهد.

امام جمعه شهر گرگاب در ادامه با تبریک پیشاپیش ولادت امام موسی کاظم(ع) در هفته آینده، به مناسبت های شهادت آیت الله قدوسی و آیت الله مدنی و رحلت مجاهد نستوه آیت الله طالقانی و بزرگداشت این علمای اسلام اشاره کرد.

وی با تأکید بر لزوم تفکر درباره صحبت های اخیر رهبر انقلاب در جمع طلاب، افزود: نوآوری و تقوا و علم از مواردی است که باید در وجود طلاب ما باشد، البته تقوا اصل است، رهبر انقلاب فرمودند تا رسیدن به نقطه مطلوب و تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی فاصله زیادی داریم.

امام جمعه شهر گرگاب با اشاره به فسادها و بی بند و باری ها و بی حجابی ها در جامعه امروز اظهار کرد: همین که نظام اسلامی و جمهوری اسلامی داشته باشیم کافی نیست، باید به وضعیت بانک ها رسیدگی شود و مشکلات شرعی مربوط به اقتصاد حل و فصل شود.

حجت الاسلام عاملی با اشاره به اهمیت بسیار بالای کلام رهبر انقلاب در دیدار اخیر با روحانیان، گفت: رهبر انقلاب نیت الهی، روحیه جهادی و تلاش مضاعف و همکاری اعضای دولت به صورت تیمی، تحمل مخالفان و استقبال از نقدهای آن ها، پرهیز از اشرافیگری و توجه به روحیه جهادی و انقلابی افراد در انتصاب مدیران و پیگیری و نظارت بر زیرمجموعه ها را از لازمه های کار دولت عنوان کردند.

وی داشتن برنامه مدون و دقیق را از الزامات دولت کارآمد معرفی کرد و افزود: دولت باید به واقعیت ها توجه کند تا بر اساس واقعیت ها برای حل مشکلات مردم برنامه ریزی کند، امروز تعداد چک های برگشتی بسیار افزایش پیدا کرده که این نشان از توانایی مالی پایین مردم دارد، مسئولان توان مالی مردم را در امورات مختلف در نظر بگیرند تا فشار به مردم وارد نشود.

امام جمعه شهر گرگاب وجود معضلات بی حیایی و شکاف طبقاتی را محصول تفکرات غیر اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر دولت اسلامی محقق شود دیگر ما نباید این مشکلات را داشته باشیم و ما باید این مطالبه را از مسئولان داشته باشیم تا برای تحقق دولت اسلامی تلاش کنند.

حجت الاسلام عاملی بحران انسانیت در میانمار و قتل عام مسلمانان به فجیع ترین وضع را محکوم کرد و گفت: گویی سازمان ملل و حقوق بشر همه خفه شده اند و هیچ کاری برای دفاع از مردم مسلمان و مظلوم میانمار انجام نمی دهند.

وی با اشاره به سالروز کشتار رژیم شاهنشاهی پهلوی در 17 شهریور، اظهار کرد: همین مجاهدت ها و خون های پاک شهیدان سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد و امیدواریم ما بتوانیم به خوبی و شایستگی مسیر شهدا را در حفظ و گسترش انقلاب اسلامی ادامه دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.