۰۹:۰۰ - چهارشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۶

با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی انجام شد؛

افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی شهر گز با 90 میلیارد ریال اعتبار

درمانگاه تامین اجتماعی شهر گز با 90 میلیارد ریال اعتبار در مدت 19 ماه در دو هزارو 500 متر زیربنا احداث و تجهیز شده و آماده خدمات دهی به بیمه شدگان است.

به گزارش شاهین پرس، سید تقی نوربخش در آیین بهره برداری درمانگاه تامین اجتماعی شهر گز سازمان تامین اجتماعی را بعنوان اصلی ترین تامین کننده طرح تحول سلامت، دانست و گفت: سازمان تامین اجتماعی راهبرد اصلی طرح تحول سلامت را که تحولی جدی در جهت رفع مشکلات بخش درمان بود را محقق کرد و بخشی از مشکلات که از گذشته صورت پذیرفته بود با طرح تحول سلامت رفع شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به حاشیه های سازمان که سالها با آن دست به گریبان بود اظهار کرد: تلاش کردیم سازمان را از این حاشیه ها خارج کرده و در مسیر اصلی خود قرار دهیم تا هر دو نعمات خداوندی(امنیت اجتماعی و تولید و تامین درمان) را ایجاد کنیم.

تولید 20 میلیون نسخه الکترونیک درسه ماهه نخست سال جاری

وی افزایش 25 درصد بیش از نرخ تورم مستمری ها را گام بلند سازمان برای تامین مستمری دانست و با اشاره به اجرای برنامه حذف دفترچه در مراکز درمانی ملکی این سازمان اظهار کرد: با اجرای این طرح در سه ماهه نخست سال جاری حدود ٢٠ میلیون نسخه الکترونیک تولید شد که آماده گسترش این طرح در دیگر مراکز درمانی طرف قرارداد هستیم.

نوربخش توجه به مناطق کمتر برخوردار و محروم و ارائه خدمات با کیفیت مناسب به بیمه شدگان را دو راهبرد اصلی سازمان تامین اجتماعی در بخش درمان عنوان کرد و افزود: راه اندازی بیمارستان های تامین اجتماعی زابل، ایلام، بیرجند و بیمارستان اهواز در نقطه مرزی کشور و آغاز پروژه های بیمارستان های آبادان و دزفول و احداث بیمارستان در منطقه حاشیه نشین تهران و بیمارستان فیاض بخش از جمله این راهبردها است.

وی با اشاره به راهبرد دوم بخش درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: از آنجا که بیمارستان های این سازمان از سالهای گذشته مستهلک شده و دارای فضای کوچک بوده اند، طرح ارتقاء هتلینگ بیمارستان های کل کشور با اعتبار ٣٠٠ میلیارد تومان در چهار سال اول دولت روحانی اجرا شد که نمونه آن بیمارستان غرضی اصفهان برای ارائه خدماتی در شأن بیمه شدگان است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: در هفته دولت ٣٤ پروژه در سراسر کشور افتتاح شد که در تمامی آنها اقدامات موثری در بحث بیمه ای و درمانی صورت پذیرفته است که از این تعداد، چهار پروژه مختص اصفهان بوده است.

دکتر نوربخش با اشاره به برنامه سازمان تأمین اجتماعی برای احداث بیمارستان میلاد در اصفهان، اظهار کرد: با احداث این بیمارستان بخشی از فعالیت های بیمارستان شریعتی اصفهان به دلیل فرسودگی فضای فیزیکی به بیمارستان میلاد اصفهان منتقل خواهد شد البته زمین مورد نیاز برای احداث بیمارستان میلاد اصفهان مشخص شده و مقدمات کار از جمله اخذ مجوزهای قانونی برای احداث بیمارستان در حال انجام است و در آینده نزدیک طراحی و فاینانس مالی پروژه نیز انجام می شود.

پرونده بیمه حدود سه هزار کارگر ساختمانی شهرستان از سال 91 در نوبت رسیدگی است

حسینعلی حاجی دلیگانی نیز در این مراسم با بیان اینکه درمانگاه قبلی تامین اجتماعی در شأن مردم انقلابی و پرشور این شهرستان نبود به آمار بالای مراجعه کنندگان سایر استانها به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی اصفهان اشاره کرد و گفت: بیش از یک سوم جمعیت مراجعه کنندگان از استانهای خوزستان و چهار محال و بختیاری هستند که برای درمان به مراکز درمانی اصفهان مراجعه می کنند.

نماینده شاهین شهر و میمه / برخوار با اشاره به تنگناهای صندوق های بیمه بازنشستگی افزود: به برکت انقلاب اسلامی مردم به سمت بیمه آمدند که متاسفانه مستمری بازنشستگی بخش از آنها پایین است و مشکلاتی دارند که لازم است مورد توجه بیشتر قرار بگیرند.

وی به 120 هزار میلیارد تومان تعهدات پرداخت نشده دولت به سازمان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اغلب صندوق های بازنشستگی با مشکل روبرو هستند از لازم است تا زمان تامین و پرداخت تعهدات دولت به سازمان تامین اجتماعی که بالغ بر 120 هزار میلیارد تومان است از صندوق بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی حمایت های لازم صورت بگیرد.

حاجی دلیگانی با اشاره به طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که از دغدغه های این قشر از جامعه اظهار کرد: شمار زیادی از مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی حداقل حقوق (600 الی 700 هزار ) دریافت می کنند که با توجه به هزینه‌های بالای زندگی این مستمری ناچیز جوابگوی گذران زندگی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی نیست.

وی همچنین اضافه کرد: پرونده حدود سه هزار نفر از کارگران ساختمانی شهرستان از سال 91 در نوبت برای رسیدگی و بیمه شدن هستند.

اصفهان پایلوت حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی انتخاب شده است

علی اعتصام پور نیز در این مراسم گفت: استان اصفهان بعنوان استان پایلوت در حذف دفترچه و حوزه غیرمستقیم قرار گرفته که امیدواریم این روش را بخوبی عملیاتی سازیم. همچنین امیدواریم در ادامه بهینه کردن هزینه ها، اصفهان بتواند در قالب کمیته های پایش هزینه پایلوت خوبی باشد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با توجه به اهمیت درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی شهرگزبرخوار که افتتاح شد، بیان داشت: هتلینگ بیمارستان تامین اجتماعی غرضی اصفهان در حال تکمیل است.

درمانگاه تامین اجتماعی شهر گز در مساحتی بالغ بر سه هزار متر و زیر بنای دو هزار و 500 متر با 9 میلیارد تومان اعتبار در مدت 19 ماه احداث و تجهیز شده که ظرف مدت 15 روز آینده در بخش های عمومی، مامایی، کودکان، دندانپزشکی، داروخانه و آزمایشگاه آماده خدمات دهی به بیمه شدگان تامین اجتماعی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.