۲۰:۲۰ - سه شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۶

مدیر مدرسه علمیه نرجس خاتون شاهین شهر برگزیده هفتمین جشنواره علامه حلی شد

کتاب «تولد فرزند بعد از وفات والدین از منظر فقه و حقوق» نوشته فهیمه ربیعی، مدیر مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) شاهین شهر در هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) رتبه اول را کسب کرد.

به گزارش شاهین پرس، فهیمه ربیعی نویسنده و مدیر مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) شاهین شهر که در هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) رتبه اول را کسب کرده است گفت: در این کتاب تلاش ‌شده است با تکيه ‌بر اصول و قواعد کلي فقه و حقوق و نيز بهره‌گيري از فتواهاي فقها و انديشه‌هاي حقوقي به سؤالات درباره تولد فرزند بعد از وفات والدين پاسخ مناسب ارائه شود.

وی ادامه داد: در فصل اول کتاب «تولد فرزند بعد از وفات والدین از منظر فقه و حقوق»، کليات و مفهوم شناسي، در فصل دوم تولد فرزند بعد از وفات والدين و در فصل سوم تولد فرزند و احکام فقهي حقوقي آن از قبيل نسب، ارث، نفقه، حضانت، ولايت، محرميت ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل نوپیدا در زمینه ناباروری تولید جنین های متعدد آزمایشگاهی و انجماد آنها به منظور نگهداری و استفاده از آنها در سال‌های آینده است که دارای احکام فقهی اظهار کرد: امکان فوت یک یا هر دو زوجی که جنین های خود را در مرکز ناباروری نگهداری کرده اند و تقاضایاستفاده از جنین های منجمد خود را از طرف خانواده، همسر و یا حتی زوج های نابارور دیگر فراهم نموده است وجود دارد.

مدیر مدرسه علمیه نرجس خاتون(س) تصریح کرد: سوال اصلی فقهی ناظر به جواز یا عدم آن می باشد و به دنبال آن این مباحث مطرح می شود که مساله نسب، ارث، نفقه، محرمیت، ازدواج، حضانت و ولایت فرزندان متولد شده بعد از وفات والدین چگونه می باشد.

وی با اشاره به اینکه این کتاب با راهنمایی حجت الاسلام دکتر راعی به طور مشترک تالیف شده است خاطر نشان کرد: کتاب«تولد فرزند بعد از وفات والدین از منظر فقه و اصول» در صدد پاسخ گویی به مسائل مطرح شده و مشخص کردن نظام حقوقی روشنی نسبت آن برای جامعه می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.