۱۶:۲۶ - سه شنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۶

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان:

خوانسار، لنجان و شاهین شهر بالاترین آمار بیکاری اصفهان را دارد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: لنجان، خوانسار و شاهین شهر بالاترین آمار بیکاری را در استان و آران و بیدگل کمترین نرخ بیکاری را دارد.

به گزارش شاهین پرس، محسن نیرومند ظهر دوشنبه، در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: لنجان، خوانسار و شاهین شهر با توجه به اینکه سه شهرستان صنعتی محسوب می‌شود و سرریز جمعیت به این سه شهرستان است بنابراین بالاترین آمار بیکاری را دارد.

وی بیان داشت: آران و بیدگل با ۵.۹ دهم درصد کمترین نرخ بیکاری را در استان اصفهان دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: نرخ بیکاری نطنز و برخوار نیز به ترتیب ۶.۵ درصد و ۷.۱ دهم درصد است.

وی با اشاره به اینکه تجربه ثابت کرده که پرداخت تسهیلات نمی تواند شغل ایجاد کند، گفت:‌ باید به دنبال تقویت حلقه های زنجیره‌ اشتغال باشیم.

نیرومند اعلام کرد: به عنوان مثال تنها با بسته بندی کتیرا در یکی از شهرستان‌های اصفهان که در گذشته کتیرا را با گونی به دست مشتریان می رساندند توانستند بیش از ۲ میلیارد تومان سرمایه مالی جذب کنند. در سمیرم مقدار زیادی سیب صرف خوراک دام می شد که این میزان سیب با فرآوری به شکل پوره و در قالب مواد حاصل از آن به منبعی برای درآمدزایی تبدیل شد.

۷۰ هزار شغل ایجاد و ۳۵ هزار شغل نابود شد

وی گفت: در استان اصفهان سال گذشته ۷۰ هزار شغل ایجاد و همچنین از بیکاری ۴۰ هزار نیرو جلوگیری شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: این در حالی است که ۳۵ هزار شغل سال گذشته از بین رفت.

وی از افزایش ۳۰ درصدی آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در این استان خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر ۲۴ هزار و ۷۹۷ نفر در استان اصفهان مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند.

نیرومند تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در استان اصفهان داریم که اگر خانواده هر کارگر را سه نفر در نظر بگیریم می توان اعلام کرد که در استان اصفهان تعداد خانواده کارگری سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

وی با اشاره به آمار نرخ بیکاری در استان اصفهان گفت: نرخ بیکاری این استان در سال گذشته ۱۴.۶ درصد بوده در حالی که نرخ متوسط کشور ۱۲.۴ بوده است به این معنا که صنعتی ترین استان کشور نرخ بیکاری ۲ درصد فراتر از کشور دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد: در یکسال گذشته ۳۵ هزار  و ۲۴۲ متقاضی بیمه بیکاری در استان اصفهان داشتیم که پس از انجام بررسی‌ها مقرری ۲۴ هزار و ۷۹۷ نفر برقرار شده است.

وی مهمترین دلیل افزایش آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری را  رکود حاکم بر صنعت و اقتصاد کشور دانست و ادامه داد: هر کارگر از یکسال تا ۵۰ ماه می تواند بیمه بیکاری بگیرد، در این دوران آموزش های ارتقای توانمندی برای این افراد انجام می شود تا زودتر مشغول کار شوند.

نیرومند یادآور شد: از اول مرداد ماه سال گذشته تاکنون بیمه بیکاری ۱۵ هزار و ۶۳۹ نفر به دلایل مختلف قطع شده است که از جمله این دلایل عدم حضور در کلاس های آموزشی و عدم پذیرش شغل پیشنهادی است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد: ۱۰ درصد مقرری بگیران بیمه بیکاری کشور در استان اصفهان هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.