۱۰:۰۰ - سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶

مدیر موسسه کودکان هوشمند:

کودکان با سیستم آموزش محاسبات ذهنی، خلاق و هوشمندتر می شوند

خوش نظر گفت: سیستم آموزش محاسبه ذهنی و چرتکه ای باعث می شود کودکان در انجام محاسبات ذهنی ریاضی و تعاملات اجتماعی باهوش و خلاق تر باشند.

به گزارش شاهین پرس، عرفان خوش نظر از چرتکه به عنوان قدیمی ترین کامپیوتر جهان نام برد که قدمتی بیش از دو هزار سال دارد و گفت: امروزه علاوه بر اینکه چرتکه به عنوان یک ابزار ریاضی مهم در عصر دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد به صورت گسترده ای نیز برای یادگیری موثر ریاضی و رشد ذهنی کودکان شناخته می شود.

مدیر موسسه کودکان هوشمند استان اصفهان، محاسبات ذهنی و ریاضی چرتکه ای(لکومس) را یک روش ریاضی بر اساس اصول محاسبه چرتکه ژاپنی بیان کرد و گفت: آموزش محاسبات ذهنی با چرتکه ویژه کودکان 5 تا 12سال است که در این روش آموزشی، بعد از مدتی کار کردن با چرتکه یک تصویر مجازی از چرتکه در ذهن کودک شکل می گیرد.

وی افزود: در واقع کودکان و دانش آموزان با این شیوه می توانند برای انجام محاسبات ریاضی از چرتکه مجازی ساخته شده در ذهن خودشان کمک گرفته و به سرعت اعمال محاسباتی از قبیل جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را به صورت ذهنی و با سرعت بسیار بالا انجام دهند.

خوش نظر با بیان اینکه در این شیوه آموزشی به جای استفاده از یک دست برای جابجائی مهره های چرتکه از هر دو دست برای به حرکت در آوردن مهره ها و محاسبه ریاضی استفاده می شود خاطرنشان کرد: موسسه کودکان هوشمند اولین مرکز آموزش محاسبات ذهنی با چرتکه در ایران است که با مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش فعالیت می کند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش محاسبه ذهنی و چرتکه ای در ۱۲ ترم ویژه کودکان پنج تا 12 سال برگزار می شود خاطرنشان کرد: پس از گذراندن شش ترم اول این دورهها کودکان قادر خواهند بود تمام محاسبات پیچیده جمع و تفریق را کاملا ذهنی و سریع انجام دهند، بعد از شش ترم دوم نیز می توانند براحتی ضرب و تقسیم به همراه جمع و تفریق را به روش محاسبات ذهنی انجام دهند.

مدیر موسسه کودکان هوشمند اضافه کرد: سیستم محاسبه ذهنی و چرتکه ای با استفاده از یک سیستم مدرن محاسبه‌ای است که با بکارگیری چرتکه باعث هماهنگی بین دونیمکره راست و چپ به طور همزمان شده و با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی سبب افزایش ظرفیت ذهن و مهارت‌های نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مساله می شود که در موفقیت دانش آموزان در همه رشته ها و زندگی روزمره نقش اساسی دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه والدین تلاش می کنند که کودکانی تربیت کنند که هم به لحاظ درسی نمونه و هم در تعاملات اجتماعی نیز خوب عمل کرده و متمایز از سایر همسالان خود باشند که این شیوه آموزشی باعث می شود علاوه بر کسب توانایی انجام محاسبات ذهنی، موجب افزایش خلاقیت، تمرکز حافظه دیداری، تقویت حافظه بلندمدت و همچنین پیشرفت چشمگیر دیگر دورس دانش آموزان را نیز به همراه دارد

خوش نظر با بیان اینکه دوره های آموزش چرتکه در حال حاضر علاوه بر مدارس دولتی، غیر دولتی و کانون های فرهنگی هنری و پیش دبستانی ها، در بیش از یکصد مرکز در سراسر نقاط استان اصفهان نیز برگزار می شود و دانش آموزان در ترم اول پک کامل محصولات آموزشی شامل کیف، کتاب، فلش کارت، چرتکه دانش آموزی، دفتر شنیداری و تندنویسی که همه از تولیدات خود موسسه است را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در ۱۲ ترم ۸ جلسه ای آموزش چرتکه را گذرانده و در سطوح مختلف کارنامه و گواهی نامه بین اللملی دریافت کرده و می توانند در مسابقات کشوری و جهانی شرکت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.