۰۱:۳۰ - پنجشنبه ۰۲ شهریور ۱۳۹۶

رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های محلی شاهین شهر و میمه:

شاهین شهر میزبان 960 ورزشکار بازی های بومی و محلی است

رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان گفت: 960 ورزشکار از 31 استان در 13 رشته ورزشی گروهی و افرادی به مدت دو روز در شاهین شهر به رقابت می پردازند.

به گزارش شاهین پرس، حمیدرضا یعقوبی به برگزاری نخستین جشنواره ملی، فرهنگی، ورزشی روستا ‘ جام ریاست جمهوری’ با حضور 960 ورزشکار در دو بخش مردان و زنان از 31 استان کشور اشاره کرد و گفت: جشنواره ملی، فرهنگی و ورزشی روستایی با هدف توجه بیشتر به مناطق روستایی و معرفی فرهنگ و سنن و رشته ای ورزشی بومی محلی از از دوم شهریور به مدت دو روز در ورزشگاه ملت شاهین شهر برگزار می شود.

رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: بازی‌های جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستایی به دو صورت گروهی و انفرادی در ۱۳ رشته برگزار می‌شود که هفت رشته مخصوص مردان و شش رشته مخصوص بانوان شامل کشتی سنتی، هفت سنگ، چوب کشی، تیر و کمان دستی، لی لی، غازقلنگ، دال پلان و الخ تری و … به رقابت می پردازند.

وی نواخته شدن موسیقی سنتی محلی از اقوام مختلف به عنوان بخش جذاب جشنواره نام برد و افزود: رشته آیینی نیز گروه های هنری در 12 گروه ورزشی از قومیت های مختلف کشور با حضور حضور چهره های هنری برتر کشور همراه با اجرای موسیقی سنتی اقوام مختلف برگزار می شود.

یعقوبی با بیان اینکه ورزشکاران شهرستان شاهین شهر و میمه به عنوان تیم میزبان در این رقابت ها و به صورت جداگانه از تیم استان اصفهان شرکت خواهند کرد: افزود: مسابقات جشنواره ملی، فرهنگی، ورزشی روستایی از ساعت 9 صبح پنجشنبه در مجموعه ورزشی ملت شاهین‌شهر آغاز می‌شود و مراسم افتتاحیه نیز ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه همان روز با حضور چهره های هنری و سخنرانی مقامات ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مراسم اختتامیه این بازی ها، ساعت 11 صبح روز جمعه برگزار می شود که در این مراسم برگزیدگان رشته های مختلف ورزشی معرفی و از آنها تجلیل بعمل می آید.

گفته می شود در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری در شاهین شهر، نمایشگاه صنایع دستی استان اصفهان با 35 غرفه، از آثار و صنایع دستی بیش از 50 هنرمند این عرصه برپا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.