۱۲:۲۰ - سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

فرماندار شاهین شهر و میمه:

آزادگان سرافراز در مدت اسارت عزّت ایران اسلامی را حفظ کردند

فرماندار شاهین شهر و میمه با بیان اینکه آزادگان سرافراز در مدت اسارت عزّت ایران اسلامی را حفظ کردند بر لزوم حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان تاکید کرد.

به گزارش شاهین پرس، فرماندار شاهین شهر و میمه در مراسم تجلیل از آزادگان شهر گز برخوار که با حضور جمعی از مسئولان، آزادگان و ایثارگران در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) این شهر برگزار شده بود با تسلیت شهادت حضرت امام محمد تقی(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید حججی و سالروز بازگشت قهرمانانه فرزندان انقلاب اسلامی به میهن گفت: آزادگان سرافراز در مدت اسارت عزّت ایران اسلامی را حفظ کردند.

علیرضا بصیری با تاکید بر حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان افزود: نباید نسبت به سرمایه های کشور یعنی جوانان بی تفاوت بود بلکه باید تلاش کرد تا فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان انتقال داده شود چرا که باعث تداوم و صیانت از انقلاب اسلامی می شود و لازم است بستر سازی مناسبی برای برگزاری برنامه های فرهنگی فراهم شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم “محسن حججی” اظهار کرد: رشادت و حماسه آفرینی فرزندان دهه هفتادی همچون شهید “محسن حججی” چنان بود که حتی در ایران کربلا به پا کرد و این از عظمت شهید است.

فرماندار شاهین شهر و میمه افزود: شهدای مدافع حرم با حماسه آفرینی های خود سبب عزت دو چندان ایران شدند زیرا کیلومترها دورتر از مرزهای جغرافیایی با رشادت و جانفشانی در مقابل شقی ترین انسان ها از مرزهای اسلام دفاع کردند.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس و مدت اسارت آزادگان دانشگاه بود که انسان های بزرگی را تربیت می کرد در خصوص دوران سخت اسارت گفت: ماندن و حبس شدن در ساختمانی زیبا و مجلل برای حداقل یک هفته سخت است اما در شهر گز کسانی هستند که بیش از 10سال، بهترین زمان جوانی شان را در زندان های صدام اسیر و نگران زن و فرزندان خود بودند.

بصیری با اشاره به چاپ کتاب های خاطرات آزادگان خواستار انتشار بیش از پیش خاطرات در قالب فیلم، تئاتر و کتاب شد و افزود: مقاومت و ایستادگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خصوصا آزادگان سرافراز در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمن، باعث سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران شد و باید با انجام فعالیت های فرهنگی مستمر و هدفمند پیام شهدا، صبر و بردباری آزادگان و جانفشانی های رزمندگان به نسل جدید انتقال داده شود.

در ادامه مراسم جمعی از آزادگان به بیان خاطرات تلخ و شیرین از دوران اسارت خود پرداختند و در پایان مراسم نیز از آزاده های سرافراز شهر گز تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.