۱۵:۰۰ - جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

در مراسم برگزاری اولین نمازجمعه شهر گرگاب مطرح شد؛

نمازجمعه پایگاه انتشار علم و معنویت در جامعه/ نمازهای جمعه عامل رسوایی دشمنان انقلاب است

آیین اقامه اولین نماز جمعه شهر گرگاب به امامت حجت الاسلام سید مصطفی عاملی با حضور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان و جمعی از مسئولان و مردم مومن و شهید پرور شهر گرگاب در مسجد قائمیه این شهر برگزار شد.

به گزارش شاهین پرس، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، در مراسم معرفی و اقامه اولین نماز جمعه شهر ایثار و شهادت گرگاب که در مسجد قائمیه شهر گرگاب برگزار شد، با اشاره به هجمه سنگین دشمنان علیه انقلاب اسلامی، گفت: در حالی که نظام جمهوری اسلامی خود مظلوم است اما بدون در نظر گرفتن شیعه و سنی بودن ملت ها یاور مظلومان جهان هستیم و به همه ملت های مظلوم در برابر استکبار جهانی کمک می کنیم.

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان رهبر معظم انقلاب را رهبر همه مظلومان و مستضعفان جهان دانست و اظهار کرد: امروز دیگر آمریکا کدخدای جهان نیست و نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام جهانی، سریع و پرشتاب به سمت ظهور حضرت بقیه الله(عج) و تشکیل حکومت جهانی حرکت می کند.

وی با بیان اینکه اشتیاق مردم به امام حسین(ع) و اقتدای امت شهیدپرور ایران به اربابشان اباعبدالله(ع) نقشه های یک سال مثلث شوم آمریکا و انگلیس و اسراییل را در ایام عزاداری محرم خنثی می کند، تصریح کرد: مردم ما عاشق ائمه(ع) و ولی فقیه خود هستند، این عشق به ولی فقیه سبب وحدت و عظمت این ملت و انقلاب شده است.

فلسفه تأسیس نماز جمعه حفظ و حراست از ارزش های اسلام و انقلاب از دستبرد دشمنان است

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با اشاره به نقش روشنگری نمازهای جمعه، خطبه های نماز جمعه را عامل رسوایی دشمنان بیان کرد و افزود: ماهواره ها و بوق های تبلیغاتی استکبار مدت ها تلاش می کنند تا توطئه ای را علیه نظام جمهوری اسلامی ترتیب دهند، اما با یک خطبه ائمه جمعه همه توطئه های دشمنان خنثی و نقش بر آب می شود چرا که فلسفه تأسیس نماز جمعه حفظ و حراست از ارزش های اسلام و انقلاب از دستبرد دشمنان است.

حجت الاسلام صالحیان در ادامه‏ با تبریک به مردم شهیدپرور گرگاب برای برپایی و اقامه اولین نماز جمعه در این شهر، گفت: اسلام و نماز بدون ولایت امیرالمؤمنین(ع) سبب به وجود آمدن گروه های تکفیری و منحرف نظیر داعش می شود، دلیل انحراف این گروه ها و نحله ها جدایی آن ها از ولایت ائمه اطهار(ع) است.

وی افزود: حال که امروز به اذن ولی فقیه زمان در این مکان نماز جمعه برگزار می شود انتظار اینست که شما مردم این محل را محل اجتماع پرشور خود در روزهای جمعه نمایید تا دشمنان از این اجتماع پرابهت شما بهراسند، این نمازهای جمعه در سراسر کشور است که آرمان های اسلام و انقلاب را حفظ کرده است.

امام جمعه می تواند در نقش فرمانده به فعالیت های فرهنگی و مذهبی شهر نظم و هماهنگی ببخشد

نماینده مردم شهرستان شاهین شهر و میمه / برخوار در مجلس شورای اسلامی با تشکر از شکوه حضور مردم گرگاب، گفت: هر محوری از مسائل جامعه در هر شهری یک فرمانده می خواهد تا بتواند به صورت هماهنگ عمل کند و جای امام جمعه در شهر گرگاب خالی بود، هر چند فعالیت های فرهنگی و مذهبی بسیار خوبی در این شهر صورت می گیرد اما امام جمعه می تواند نظم و هماهنگی بسیار خوبی را به این فعالیت ها داده و نقش فرمانده این محورها را ایفا کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: در این شهر فرصت های بسیار خوبی وجود دارد، امام نباید از تهدیدهای این شهر نیز غافل شد و رسیدگی به تهدیدها نیازمند همکاری همه مردم و همه دستگاه های مسئول است تا تدبیر خوبی در این زمینه ها صورت گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی این شهر بیان کرد: شهر گرگاب ظرفیت های سرمایه گذاری بسیار خوبی دارد که در دیگر شهرها این استعداد ها وجود ندارد، گرگاب امروز در یک محور اصلی قرار دارد و از نیروی انسانی با استعداد برخوردار است و می تواند به عنوان یک الگوی موفق تولید شغل و سرمایه گذاری باشد و ما نیز ضمن فراهم کردن مقدمه و زمینه های این کار از همه افراد دارای ایده های نو و کارآمد مدد و همکاری می طلبیم.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس، مردم گرگاب را به حفظ شکوه نماز جمعه و دعوت سایر مردم برای حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه توصیه و تصریح کرد: اگر امروز ما تولید ثروت نکنیم و جوانان ما و سرپرستان خانوار ما درآمد کافی نداشته باشند همین کار می تواند نقطه آغاز بسیاری از معضلات در همه زمینه ها باشد.

حاجی دلیگانی ضمن قدردانی از حجت الاسلام صالحیان برای ایجاد نمازهای جمعه در شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: ما دو نماز جمعه دیگر هم از آقای صالحیان در شهرستان طلب داریم که امیدواریم به زودی نماز جمعه در آن مکان ها هم برقرار شود تا همگان بتوانند از برکات نماز جمعه بهره مند شوند.

نمازجمعه پایگاه انتشار علم و معنویت در جامعه است

محمود کیانی، بخشدار مرکزی شهرستان شاهین شهر و میمه به نمایندگی از فرماندار شهرستان، مردم گرگاب را مردمی ولایتمدار توصیف کرد و افزود: اهمیت نماز جمعه در قرآن بسیار زیاد عنوان شده است، نماز جمعه پایگاه انتشار علم و معنویت است، اما همانگونه که در آیه 10 سوره جمعه هم آمده مردم باید علاوه بر ادای مناسک مذهبی و معنوی، در میدان جهاد اقتصادی هم فعال باشند، چرا که بر اساس روایات اهل بیت(ع) فقر می تواند عامل از دست رفتن دین مردم باشد.

حجت الاسلام شاه نظری نماینده علمای شهر گرگاب، گرگاب را دارالمؤمنین و شهر شهیدان خواند و گفت: گرگاب با تقدیم  72 شهید و حدود 500 ایثارگر و جانباز و تعداد بالای طلبه در بالاترین سطوح علمی و تعداد خوب و بالای دانش آموختگان و دانشجو، از پیشگامان در فرهنگ ایثار و علم است.

حجت الاسلام شاه نظری به وجود جوانان مؤمن و انقلابی مستعد شهر گرگاب اشاره کرد و افزود: اگر دشمنان در ایران ترقه بازی کردند پاسخ آن موشک باران بود و اگر دشمنان بخواهند تیری به سمت ایران شلیک کنند ما دیگر چیزی به نام داعش و آل سعود بر روی زمین باقی نخواهیم گذاشت.

وی با تشکر از مسئولان محترم برای حضور در مراسم استقبال از امام جمعه گرگاب، مردم گرگاب را شایسته بهترین ها دانست و اظهار کرد: امیدواریم مسئولان برای پیشرفت این شهر در همه شئون اهتمام و همکاری لازم را داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام صالحیان حکم انتصاب حجت الاسلام سید مصطفی عاملی به امامت جمعه شهر گرگاب از سوی حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی را قرائت کرد، در بخشی از این حکم آمده است: مردم را به وحدت و همبستگی دعوت کنید و از تفرقه بر حذر دارید، امید است ارگان ها و نهادهای انقلابی همکاری لازم را در انجام هر چه باشکوه تر نماز جمعه با جنابعالی داشته باشند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.