۱۵:۵۰ - جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶

امام جمعه شهر گز:

رئیس جمهور منافع نظام و ملت ایران را بر هر چیز دیگری مقدم بدارد

حجت الاسلام هاشمی گفت: رییس جمهور باید بعد از تنفیذ پاسخ مثبت و امیدوار کننده ای را به اعتماد مردم و نظام بدهد و همواره مصالح نظام و امت اسلامی را در اقدامات خود مد نظر قرار دهد و منافع نظام و ملت ایران را بر هر چیز دیگری مقدم بدارد.

به گزارش شاهین پرس، امام جمعه شهر گز در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی در 17 مرداد و روز خبرنگار  گفت: خبرنگاران سعی کنند واقعیات را منعکس کنند و تراوشات ذهنی خود را به جای واقعیات در جامعه منعکس نکنند و باید دقت شود نسبتی که به فردی در رسانه ها می دهیم مصداق واقعی آن نسبت باشد و در غیر اینصورت از این کار اجتناب کنیم.

حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی، با تسلیت سالروز ارتحال شیخ عبدالکریم حائری یزدی مؤسس حوزه علمیه قم اظهار کرد: ایشان با تأسیس حوزه علمیه قم و دعوت علما به شهر قم اسلام را از خطر نابودی نجات داد و از این طریق مبارزه بزرگی را علیه طاغوت ستمشاهی و تحریف تشیع آغاز کرد.

خطیب نماز جمعه شهر گز با بیان اینکه مراسم تنفیذ ریاست جمهوری یک مراسم تشریفاتی نیست خاطرنشان کرد: مطابق اصل 110 قانون اساسی رهبر جمهوری اسلامی رئیس جمهور را نصب می کند و رئیس جمهور به واسطه این تأیید چهار سال مسئولیت اجرایی کشور را به دست می گیرد، تا هنگامی که رهبر انقلاب رأی مردم را تأیید نکند رئیس جمهور نمی تواند بالاترین مقام اجرایی کشور را داشته باشد.

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: مقام اجرایی کشور در مدت این چهار سال باید همه رفتار و اعمالش مطابق با قانون اساسی و در جهت آرمان های نظام اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب باشد و باید بعد از تنفیذ پاسخ مثبت و امیدوار کننده ای به اعتماد مردم و نظام دهد و همواره مصالح نظام و امت اسلامی را در اقدامات خود مد نظر قرار داده و منافع نظام و مردم را بر هر چیز دیگری مقدم بدارد.

وی با اشاره به 10 توصیه رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس جمهور منتخب دولت دوازدهم اظهار کرد: البته این توصیه ها تنها مختص رئیس جمهور نیست، بلکه همه مسئولان کشور باید در این جهت گام بردارند تا با عمل به توصیه های رهبر انقلاب بتوانند مسئولیت خود را به نحود احسن انجام دهند.

امام جمعه شهر گز اولویت بندی در برنامه ها و هزینه ها را از نکات بسیار مهم مد نظر رهبر انقلاب دانست و تصریح کرد: اتحاد در کشور بسیار مهم است و اختلاف و دو دستگی برای کشور بسیار مضر است، مردم باید در کنار اختلاف سلیقه ها در بین مسئولان بتوانند به خوبی و در کمال آرامش و آسایش زندگی کنند.

حجت الاسلام هاشمی گفت: اختلاف سلیقه ها در اداره کشور طبیعی است و نباید هر فردی که با ما اختلاف نظر دارد را معاند و معارض نظام به حساب بیاوریم، مسئولان باید با وجود اختلاف‌ها در کنار یکدیگر کار کنند، تنها اختلافاتی ممنوع است که مضر و مخل آرامش کشور باشد و این عین نظر رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: رئیس جمهور و اعضا دولت نباید از نظر مخالف بترسند و آشفته و ناراحت شوند، باید اجازه داد منتقدین نظرات خود را مطرح کنند، البته تحقیر، توهین و تهمت نسبت به مسئولان اجرایی کشور ابداً جایز نیست و افراد نباید به بهانه انتقاد از وضع موجود کشور بنای تخریب و تهمت را بگذارند.

امام جمعه شهر گز با اشاره به توصیه رهبر انقلاب بر دشمن شناسی و لزوم شناخت دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امروز مسئولان وزارت خارجه و دولت می دانند که تا اسلام هست و جمهوری اسلامی پابرجا است دشمنی کفار با ما ادامه خواهد داشت و دشمنان و استکبار جهانی در این مسیر خود لحظه ای تردید نخواهند کرد.

حجت الاسلام هاشمی اعزام امسال حجاج به بیت الله الحرام را حاصل مصوبه شورای عالی امنیت ملی دانست و ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب استفاده از ظرفیت های حج به عنوان یک فریضه عبادی، سیاسی و اجتماعی را از توصیه های مهم دانستند و فرمودند حجاج ما باید هم به بعد معنوی و هم به بعد سیاسی حج توجه کنند چرا که این ها همه تعالیم قرآن مجید است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.