۱۱:۴۳ - چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

قسمت اول؛

حیله های شیطانی در عرفان حلقه/ آنچه در کلاس های شعور کیهانی می گذرد

عرفان ادعایی طاهری نشئت گرفته از عرفان های سرخ پوستی، روان شناسی، نصوف، سحر و رمالی،عرفان های شرقی، عرفان های مسیحی و … است.

به گزارش شاهین پرس، چند روز قبل خبر دستگیری لیدر اصلی تجمعات و یکی از سرشبکه‌های عرفان حلقه به همراه هشت نفر از اعضای این گروه در شاهین‌شهر توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) سپاه صاحب الزمان(عج) روی خروجی خبرگزاری ها و رسانه های دیداری و شنیداری قرار گرفت.

معاونت اطلاعات سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در اطلاعیه ای ضمن تایید این خبر اعلام کرده بود، عرفان کذایی حلقه و سرشبکه‌های این جریان منحرف که در شهرهای مختلف با شیوه‌های گوناگون و پیچیده در قالب کلاس های آموزشی، اعتقادات و باورهای دینی افراد جامعه بویژه جوانان را به انحراف می کشیدند.

سربازان گمنام امام زمان(عج) استان اصفهان با استعانت از خداوند سبحان برای برخورد قاطع با فرقه و عرفان های کذایی و تلاش‌های شبانه‌روزی و پیچیده، این شبکه منحرف در منزلی که کلاس های عرفان حلقه برگزار می شد شناسایی و مدرس و یکی از سرشبکه‌های اصلی دستگیر و این شبکه به‌ طور کلی متلاشی می شود.

در این اطلاعیه با تاکید بر اینکه پاسداری از فرهنگ غنی ایران اسلامی همواره جزو دستورکار ذاتی سپاه قرار دارد و به همین سبب هرگونه ایجاد انحطاط در این زمینه مورد رصد و اشراف سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار می‌گیرد، آمده بود؛ یکی از دستگیرشدگان در این عملیات، عنصر اصلی و کلیدی پخش کتاب‌ها و جزوه های عرفان حلقه در سطح استان اصفهان و از سرشبکه‌های اصلی این فرقه انحرافی در کشور بوده که در تجمعات اعتراضی این فرقه حضور داشته و مورد رصد نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قرار داشت.

بر همین اساس پایگاه خبری تحلیلی شاهین پرس بر خود لازم دید که ضمن بررسی افکار و اهداف پلید این فرقه، مخاطبین خود را در چند قسمت با موارد انحرافی و ادعایی فرقه کذایی عرفان حلقه آشنا نماید.

سردمداران گمراه و باطل نظام سلطه به سرکردگی مثلث شوم :«آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی» به منظور براندازی، شکست و حداقل مهار«جمهوری اسلامی ایران» همواره در صدد طراحی و اجرای نقشه های شیطانی علیه ارکان انقلاب اسلامی هستند و به همین منظور با استفاده از عوامل فرهنگی و سرسپرده خود وارد کارزار براندازی نرم و سیاسی- فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده اند.

بدون تردید فرآیند تغییر باورهای فرهنگی و ارزش های ایمانی و اعتقادی برخی از اقشار مختلف جامعه ما بخشی از ماموریت آنها بوده و هست که متاسفانه عوامل خودباخته در یک فرایند تجدیدنظر طلبانه، دل به سراب جامعه مدنی غرب و زندگی مبتنی بر لیبرال دموکراسی و نظام استکبار بسته اند.

رهبر معظم انقلاب در این رابطه می فرمایند: در آنچه که امروز به او جنگ نرم گفته می شود در دنیا، دشمن به سراغ سنگرهای معنوی انسانها می آید که آن را منهدم کند. دشمن به سراغ ایمان ها، معرفت ها، عزم ها، پایه ها و ارکان اساسی یک نظام و یک کشور، دشمن به سراغ اینها می آید که اینها را منهدم بکند و نقاط قوت را در تبلیغات خود به نقاط ضعف تبدیل کند، فرصت های یک نظام را به تهدید تبدیل کند(88/7/2)

یکی از این حربه های دشمن در راستای تغییر فرهنگ و ارزش ایمانی و اعتقادی، فرقه سازی و انحراف درون دینی بوده که «فرقه انحرافی عرفان حلقه» از آن جمله می باشد.

آغاز فعالیت فرقه انحرافی عرفان حلقه

الف- فعالیت های فرقه انحرافی عرفان حلقه از سال 1383 آغاز شده و به مرور زمان بطور فزاینده ای گسترش پیدا کرده است. بنیاگذار این فرقه فردی به نام محمدعلی طاهری فرزند محمدآقا متولد 1335 شهر کرمانشاه بوده وی مدعی است که تحصیلات دانشگاهی خود(مهندسی مکانیک) را در کشور ترکیه به پایان رسانده اما تاکنون مدرکی دال بر این ادعا ارائه نشده است.

طاهری پس از دو سال فعالیت های محدود در تهران، سال 1385 اقدام به تاسیس موسسه ای تحت عنوان «عرفان کیهانی با نام مستعار شبکه شعور حلقه» کرد که یکی از اهداف آشکار و علنی وی جذب جوانان برای ترویج افکار خرافه گرایی بود. در اواخر فروردین ماه سال 1389 محمدعلی طاهری رهبر این فرقه توسط اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده و نهایتا محکوم به پنج سال حبس شد. چند روز پس از آن از طریق شبکه های خبری صدا و سیما، انحراف و غیرقانونی بودن این فرقه رسانه ای و در این خصوص به تمام مسترها و شاگردان این فرقه نیز اطلاع رسانی شده است.

موارد انحرافی و ادعایی(فرقه عرفان حلقه)

در این رابطه تحقیقات جامعی بر عملکرد و جلسات، همچنین علل و انگیزه وی بطور غیر محسوس انجام شده که ذیلا به مواردی از آن اشاره می شود

1- نامبرده با ادعای واسطه فیض الهی، اقدام به تشکیل کلاسهای آموزشی غیرقانونی و کسب مبالغ هنگفت از این طریق کرده است.

2- طاهری با توسل به شیوه مذکور (شبکه شعور کیهانی) مخاطبین خود را وادار می کند که برای معالجه و درمان به او مراجعه کنند همچنین افراد مرتبط با خود را نیز وادار می کرده تا به شکل هرمی برای جذب سایر افراد فعالیت کنند.

3- وی تعدادی را آموزش داده و در این جلسات که با عنوان شعور کیهانی برگزار می شود نقش ائمه را در تعالی انسان کاملا منکر شده و در خصوص شفاعت ائمه معصومین اظهار می کند: اصلا چنین چیزی وجود ندارد، خواندن دعای توسل و واسطه قراردادن آنان کار شیطانی است و به خدا شرک ورزیدن است و حتی نذر یک نوع رشوه دادن بوده و کار اصولی نیست.

4- وی در یکی از جلسات بصورت علنی به قرآن توهین کرده و آن را دارای تناقص اعلام می کند.

5- عرفان ادعایی طاهری نشئت گرفته از عرفان های سرخ پوستی، روان شناسی، نصوف، سحر و رمالی،عرفان های شرقی، عرفان های مسیحی و … است.

و…. ادامه دارد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.