۲۲:۵۳ - چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶

کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا:

اطاعت، خدمت و رعایت احترام والدین سه وظیفه یک دختر نمونه است/ تصاویر جشن روز دختر در شاهین شهر

حجت الاسلام ماندگاری اطاعت، خدمت و رعایت احترام والدین سه وظیفه برای یک دختر نمونه برشمرد و گفت: براساس آیات و روایات اگر می خواهیم مورد شفاعت حضرت زهرا(س) قرار بگیریم باید سیره و روش ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

به گزارش شاهین پرس، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در مراسم جشن دهه کرامت و روز دختر که با همکاری دفتر امام جمعه، شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر در تالار شیخ بهایی این شهر برگزار شده بود، با بیان اینکه محور شفاعت در روز قیامت حضرت زهرا(س) است گفت: اگر می خواهیم روز قیامت مورد شفاعت حضرت زهرا(س) قرار بگیریم باید سیره و روش ایشان را سرلوحه زدگی خود قرار داده و تلاش کنیم ظاهر و باطن خود را شبیه ایشان کنیم.

کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا، سه وظیفه دختر نمونه نسبت به پدر و مادر را برشمرد و افزود: رعایت ادب و احترام به پدر و مادر حتی اگر بداخلاق هم باشند وظیفه ای است که خداوند در قرآن کریم همه ما را به آن سفارش کرده است، حضرت زهرا، حضرت زینب و حضرت معصومه سلام الله علیهادر حد نقطه اعلا احترام پدر و مادر خود را رعایت می کردند که اینگونه الگوی بی همتا شدند.

وی افزود: بر اساس آیات و روایت وارد شده اگر می خواهیم که عمر با برکت داشته و گره از مشکلات زندگی مان باز شود باید ادب و احترام پدر و مادر خود را رعایت کنیم

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به جایگاه رفیع پدر و مادر دومین وظیفه دختر یک دختر نمونه را اطاعت از امر پدر و مادر بیان کرد و افزود: در حالی که نماز اول وقت امری مستحب است در مقابل خداوند اطاعت از امر پدر و مادر را بر همه انسانها واجب کرده است.

وی خدمت به پدر و مادر را یکی دیگر از دستورهای دین اسلام و سومین وظیفه برای دختر نمونه خواند و افزود: بالاترین و ساده ترین خدمت فرزند به پدر و مادر لبخند است چرا که خداوند و ائمه معصومین(ع) بسیار سفارش کرده اند که با پدر و مادر خود به نیکی صحبت و رفتار کنید.

کارشناس برنامه سمت خدا در بخش دیگر سخنرانی خود به وظایف یک دختر با خواهر و برادران خود پرداخت و خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) خواهرانی هستند که برای برادران خود سنگ تمام گذاشتند و در همه احوال همراه، همدل و غمخوارشان بودند.

وی همفکری، همدلی و همراهی را سه وظیفه یک دختر نمونه دانست و افزود: یکی از عوامل ارتباط با نامحرم همدل، همراه و همفکر نبودن خواهران و برادران با یکدیگر است که باعث می شود محبت آنها نصیب و خرج دیگران شود.

حجت الاسلام ماندگاری آیه 69 سوره مبارکه نساء را گنجینه ای ارزشمند بیان کرد و افزود: بر اساس ایات و روایات هیچ یک از انبیا، ائمه معصومین و امامزادگان، شهدا و عالمان افراد استثنایی نیستند بلکه سیره و روش زندگی آنها است که ایشان را برجسته و شایسته الگو بودن و شفاعت روز قیامت کرده است.

امام جمعه شاهین شهر در ابتدای این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و نامگذاری روز دختر، گفت: علت ملقب شدن حضرت معصومه(س) به لقب کریمه اهل بیت(ع) در سالهای اخیر بواسطه تشرف آیت الله مرعشی نجفی به محضر امیرمومنان علی(ع) در عالم رویا بوده است که مشتاق یافتن دو سوال بودند که آیا نسب ایشان به حضرت زهرا(س) می رسد و دیگری اینکه محل واقعی قبر حضرت زهرا(س) را بداند.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان اضافه کرد: حضرت علی (ع) در پاسخ به آیت الله مرعشی می فرمایند فرزندم سیدمحمود مادرت زهرا وصیت نموده قبرش مخفی بماند پس برای کسب فیض ثواب زیارت قبر زهرا(س) قبر کریمه اهل بیت فاطمه معصومه(س) را در قم زیارت کن. که حضرت با این جمله هردو سوال آیت الله مرعشی نجفی را پاسخ می دهند. و از آن زمان کریمه اهل بیت(س) به القاب حضرت معصومه(س) افزوده شده است.

اجرای گروه سرود، دکلمه، تجلیل از پنج نفر از دختران برگزیده مسابقات قرانی و اهدای جوایز به نام های فاطمه و معصومه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.