۱۱:۱۴ - سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

بررسی وضعیت طرح های ورزشی شاهین شهر؛

ورزشگاه ملت شاهین شهر در انتظار بودجه ملی/ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح های نیمه تمام ورزشی شاهین شهر اختصاص یافت

حاجی دلیگانی از اختصاص بیش از ۱۰ میلیارد ریال، برای تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی شهرستان شاهین شهر از جمله استخر و مجموعه ورزشی ملت، فضاهای ورزشی شهرهای گز وگرگاب خبر داد.

به گزارش شاهین پرس، نیروی جوان در هر جامعه‌ای محور حرکت و پویایی بوده و این سرمایه عظیم ملی در کشورمان منبع انرژی و پتانسیلی بالقوه ای است که بهره گیری درست از این سرمایه های عظیم مستلزم برنامه‌ریزی مناسب برای ایجاد زمینه رشد و تعالی جوانان و فراهم کردن فضای سالم در حوزه‌های علمی‌، فرهنگی و ایجاد امکانات ورزشی و تفرج گاههای سالم است.

کمبود فضاهای مناسب برای گذراندن اوقات فراغت‌، بخش زیادی از جامعه را به جای حضور در محیط های سالم  و با نشاط به سوی مراکز ناسالم و ناهنجاری های اجتماعی سوق خواهد داد که عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

شاهین شهر در 19 کیلومتری شمال اصفهان با حدود نیم قرن قدمت و بالغ بر 180هزار نفر جمعیت، دارای تعداد قابل توجهی جوان ورزشکار و قهرمان برجسته میادین داخلی و خارجی است که برخی از آنان در تیم های مطرح استانی همچون ذوب آهن و سپاهان به خوبی می درخشند و تعدادی از این جوانان با استعداد نیز بعلت نبود امکانات کافی و زیر ساخت های مناسب ورزشی جذب باشگاه های خارج از استان شده اند.

از میان نام آوران ورزش شهرستان می توان به جوانان مستعد و ورزشکار سرشناسی همچون سجاد مردانی مرد طلایی تکواندو و امیر وزیری، ابراهیم لوینیان، داریوش ایوبی، میثم خسروی و مجید ایوبی چهره های سرشناس فوتبال نام برد که در عرصه های بین المللی و ملی می درخشند و کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته اند.

شاهین شهر 200 قهرمان کشوری و 40 مدال آور بین المللی دارد

به گفته رئیس سابق اداره ورزش و جوانان شاهین شهر و میمه سرانه فضای ورزشی شهرستان، بر اساس آخرین آمار حدود 40 مترمربع و آمار جامعه ورزشی شهرستان نیز بالغ بر 20 هزار ورزشکار بیمه شده است که در این میان حدود 40 قهرمان برون مرزی در عرصه های مختلف بین المللی و ۲۰۰ ورزشکار قهرمان کشوری وجود دارد.

این در حالی است که با وجود فعالیت بیش از ۳۰ موسسه ورزشی فرهنگی فوتبال در سطح شهرستان، یک زمین چمن مصنوعی استاندارد در شاهین شهر وجود ندارد و تنها استخر دولتی شهرستان نیز با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی سالها است که بدلیل مشکلات حقوقی با بنیاد مستضعفان پلمپ شده است.

به اعتقاد همه صاحب نظران یکی از راه های کاهش آسیب های اجتماعی و سالم نگه داشتن نیروی جوان جامعه توجه به ایجاد فضاهای ورزشی و سالم برای اوقات فرغت آنان است بر همین اساس بر تک تک مسئولان لازم است برای دستیابی به جامعه سالم تلاش و کوشش مضاعف داشته باشند.

نماینده شاهین شهر و میمه در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس وجود جوانان با استعداد شهرستان را سرمایه ارزشمند عنوان کرد و گفت:همه مسئولان وظیفه دارند که با جدیت تلاش و حمایت کنند تا موانع ورزش جوانان برطرف و وضعیت فضاهای ورزشی شهر در خور شان و منزلت جوانان پراستعداد شهر تبدیل شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی به سفر اخیر معاون وزارت ورزش و جوانان به دو شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار که به دعوت ایشان انجام گرفته بود اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود جوانان با استعداد و علاقمند به ورزش و لزوم فراهم کردن زیر ساخت های ورزشی مناسب، معاون وزارت ورزش و جوانان با هدف ایجاد تغییر و تحول در زیرساخت های ورزشی به دو شهرستان سفر کرده و از مراکز ورزشی بازدید و دستورهای لازم نیز صادر شد.

وی سفر معاون وزارت ورزش و جوانان را سفر پر برکتی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ورزش و جوانان در سلامت جامعه تلاش کردیم حضور معاون وزیر ورزش، فرصتی برای گشایش در وضعیت ورزش شهرستان باشد بر همین اساس بازدید و ایجاد دگرگونی در وضعیت ورزشگاه ملت شاهین شهر که یکی از دلایل اصلی این سفر بود.

اختصاص 10میلیارد ریال برای تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی شهرستان

وی با بیان اینکه این ورزشگاه، با وجود موقعیت و زمین مناسب دارای زیرساختی فرسوده است که نمی تواند نیاز ورزشی جوانان شهرستان را تامین کند خاطرنشان کرد: علاوه بر تعداد کم سکوها و زیرسکوها و دیوارهای فرسوده و نامناسب ورزشگاه، سالن سرپوشیده و فعال، زمین چمن مصنوعی و زمین چمن این مجموعه به عنوان اصلی ترین محور ورزشگاه که نیازمند بازسازی است با وجود پیگیرهای فراوان تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته بود.

نماینده شاهین شهر و میمه از اختصاص بیش از 10 میلیارد ریال، برای تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی شهرستان شاهین شهر از جمله استخر و مجموعه ورزشی ملت، فضاهای ورزشی شهرهای گز وگرگاب خبر داد و افزود: با توجه به اعتبارات خوب ورزشی امسال، در هفته دولت هشت سالن ورزشی در دو شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار به بهره برداری می رسد.

وی از استخر ورزشگاه به عنوان نگین این مجموعه نام برد و افزود: استخر ورزشگاه ملت شاهین شهر با 95 درصد پیشرفت بدلیل مشکل حقوقی با بنیاد مستضعفان تعطیل شده بود که خوشبختانه در این بازدید تصمیم های خوبی گرفته شد از جمله اینکه مصوب شد مبلغ 250 میلیون تومان از اعتبارات ملی و 150 میلیون تومان نیز از طرف استان برای بهسازی و آماده سازی استخر این ورزشگاه اختصاص و تامین شود.

نماینده شاهین شهر و میمه اضافه کرد: وزارت ورزش و جوانان همچنین موظف شد به پیشنهاد ما ردیفی در برای بازسازی ورزشگاه در فهرست پیوست بودجه کشور قرار دهد در غیر اینصورت از منابع دیگری بودجه قابل توجهی تامین کند، علاوه بر این در جلسه 20 روز قبل با سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان نیز موافقت شد موضوع استخر ورزشگاه به نحو شایسته و به نفع مردم حل شود.

ورزشگاه جنوب شرق شاهین شهر سال 97 کلنگ زنی می شود

وی افزود: با وجود جمعیت قابل توجه ساکن در مجموعه مسکن مهر، پردیس و توسعه آینده شهر یک مجموعه ورزشی برای ساکنان محله جنوب شرق شاهین شهر پیش بینی شده است که مصوب شد با توجه به پیگیری‌های قبلی، اداره ورزش استان نقشه طراحی این ورزشگاه را در اختیار شهرستان قرار دهد تا بر اساس تعهد قبلی شورای شهر و شهرداری با یک سوم بودجه پیش بینی شده عملیات احداث آغاز و در سال 97 نیز سهم وزارت ورزش برای تکمیل این مجموعه پرداخت شود.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه این ورزشگاه در زمینی به مساحت 11 هزار مترمربع با تمام امکانات ورزشی از قبیل سالن و زمین روباز چمن مصنوعی احداث خواهد شد افزود: برای مشکل نور پردازی و رخت کن زمین فوتسال ساحلی و زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهر گرگاب و ساخت سکو و نورپردازی زمین چمن فوتبال ورزشگاه شهر گز و همچنین سالن های نیمه ساز روستای جهادآباد، مجموعه های ورزشی شهرهای میمه، وزوان و روستای موته برای سال 97 از محل ردیف ملی جذب اعتبار شود.

وی افزود: مراکز ورزشی دولت اباد، حبیب آباد، محسن آباد، کمشچه ،خورزوق و سین نیز در این سفر مورد بازدید قرار گرفت و برای تکمیل یا بهسازی آنها که به مبالغی جزعی نیاز داشت اعتبار لازم پیش بینی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.