۲۰:۱۹ - یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶

فرماندار شاهین‌شهر و میمه تاکید کرد:

ضرورت فرهنگ سازی برای استفاده از کالاهای تولید داخل/ تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری همگانی است

بصیری با بیان اینکه در تحقق اقتصاد مقاومتی، مردم نقش بسیار اساسی و تاثیرگذاری دارند گفت: اگر حمایت و همکاری مردم از تولیدات داخلی نباشد تحقق برکات و نتایج اقتصاد مقاومتی امکان پذیر نخواهد شد.

به گزارش شاهین پرس، فرماندار شاهین شهر و میمه ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان با اشاره به عناوین شعار سالهای اخیر گفت: تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد مقاومتی نشان از اهمیت این موضوع دارد و باید بطور جدی در دستور کار کمیته های 9 گانه در سطح شهرستان قرار بگیرد.

علیرضا بصیری اثرات تحقق اقتصاد مقاومتی را دراز مدت خواند و با اشاره به نقش دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: مردم جامعه در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسیار اساسی و تاثیرگذاری دارند چراکه اگر حمایت و همکاری مردم از تولیدات داخلی نباشد قطعا نتیجه ای نیز بدست نخواهد آمد.

قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است

وی اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت برای جامعه امروز دانست و افزود: تهدید دشمن به افزایش تحریم ناشی از ضعف اقتصادی ما است باید همه تلاش کنیم تا این اقتصاد بیمار و ضعیف درمان شده و نتیجه آن برای همه جامعه ملموس باشد که برای این کار نیاز است از دستورالعمل ها خارج شده و به سمت اقدام عملی و جدی حرکت کنیم.

فرماندار شهرستان با تاکید بر فرهنگ سازی برای استفاده از کالاهای تولید داخلی خاطرنشان کرد: باید باور داشته باشیم که قاچاق کالا آسیب و ضربه سنگینی بر اقتصاد کشور وارد می کند، امروز در حالی که میزان کالای قاچاق از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی به نقش و تاثیر اساتید حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی در فرهنگ سازی و علمی کردن تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: ظرفیت‌های اقتصادی سطح شهرستان در حدود بیش از یکهزار صفحه شناسایی شده است.

نقاط ضعف اقتصادی باید در کنار نقاط قوت دیده شود

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان افزود: شهرداری شاهین شهر با شناسایی بیش از یکهزارو 350 میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری، که 350 میلیارد ریال آن با بخش خصوصی انعقاد قرارداد شده و آمادگی سرمایه گذاری یکهزار میلیارد دیگر نیز دارد که موجب شده علاوه بر رسیدن به درآمدپایدار، با ایجاد اشتغال به تولید کمک کرده و خدمت رسانی مطلوب‌تری به شهروندان ارائه دهد.

بصیری با تاکید بر  اصلاح فرهنگ کار، تولید، توزیع و مصرف خاطرنشان کرد: همه ما باید تحقق اقتصاد مقاومتی دغدغه مند باشیم نقاط ضعف را در کنار نقاط قوت ببینیم و همچنین کمیته های 9گانه در سطح شهرستان باید با همکاری همه بخش ها با انگیزه و تلاش بیشتر به طور جدی تلاش کنند.

حمایت از واحدهای نیمه فعال شهرستان با پرداخت 20 میلیارد ریال تسهیلات

مسئول کمیته جهادی شهرستان نیز در این جلسه به سازماندهی 250 نفر از جوانان در 8 گروه برای اجرای طرح‌های فرهنگی در سال جاری اشاره کرد و گفت: به منظور حمایت از واحدهای نیمه فعال، 20 میلیارد ریال تسهیلات در قالب تسهیلات خانگی و خوداشتغالی خردپرداخت شده است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان در این جلسه به دو طرح سرمایه گذاری خارجی در سطح شهرستان که تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید اشاره کرد و گفت: شرکت شهدینه با 66 درصد پیشرفت فیزیکی تنها طرح ملی شهرستان است که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و برای واحدهای کشاورزی و دامداری بسیار مفید و کمک کننده خواهد بود.

128 واحد صنعتی شهرستان سال گذشته تسهیلات رونق تولید یک الی دو میلیارد دریافت کردند

مصطفی بدیعیان با بیان اینکه سال گذشته 128 واحد صنعتی شهرستان تسهیلات رونق اقتصادی یک الی دو میلیاردی دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: اداره صنعت معدن و تجارت این شهرستان از سوی ستاد تسهیل استان، به عنوان دومین شهرستان برای دریافت وام های رونق تولید انتخاب و معرفی شده است.

وی به پایش 50 درصد از واحدهای صنعتی شهرستان اشاره کرد و افزود: واحدهای صنعتی شهرستان در قالب های معدنی، شیمیایی، پتروشیمی، فلزی و غیر فلزی، ریسندگی و موادغذایی قرار دارند که در پایش های صورت گرفته ظرفیت های آنها شناسایی شده اند.

سهم اشتغالزایی شاهین شهر و میمه در سال جاری دو هزارو 200 نفر است

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان از تغییر رویکرد وزارت خانه از صنعت به خدمات با هدف اشتغال زایی خبر داد و افزود: بالاترین میزان اشتغالزایی در سطح استان با رقم دو هزارو 200 نفر امسال به این شهرستان واگذار شده است که از ابتدای سال جاری اشتغال های واقعی ثبت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.