۱۸:۲۰ - جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶

جمعه های انتظار؛

انتظار فرج به عنوان برترین اعمال/ انتظار یعنی تلاش براى رسیدن به وضع مطلوب

یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اینکه انتظار فرج در زمره برترین اعمال است، گفت: انتظار به معنای تلاش براى رسیدن به وضع مطلوب است.

به گزارش شاهین پرس، محمدرضا کربلایی، کارشناس علوم قرآنی گفت: مفهوم اصلی انتظار به زمانی گفته می‌شود که انسان پیوسته چشم انتظار ظهور آقا امام زمان (عج) است و خود و شرایط اطرافش را برای چنین روزی آماده می‌کند.

وی ادامه داد: انتظار داشتن برای فرج دوگونه است که یکی از آن‌ها انتظاری مفید و سازنده است و با ایجاد امیدواری در ذهن و قلب فرد، او را برای آینده‌ای روشن آماده می‌کند.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: نوع دیگری از انتظار وجود دارد که باعث سکون فرد می‌شود که چنین حالتی به طور معمول از درک نکردن مفهوم انتظار به شکل صحیح سرچشمه می‌گیرد. تفاوت این دو نوع انتظار نیز ناشی از تفاوت دو نوع بینش درباره‌ تحولات، و ظهور مهدی موعود (عج) است.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: برخورداری از انتظار فرج یک عبادت محسوب می‌شود و در رده برترین اعمال قرار می‌گیرد و انسانی که مفهوم انتظار را در درون خود به صورت نهادینه و به شکلی عمیق دارد، یک مومن واقعی به شمار می‌رود.‌

کربلائی خاطرنشان کرد: درحقیقت انتظار یعنى قانع نشدن، قبول نکردنِ وضع موجودِ زندگى انسان و تلاش براى رسیدن به وضع مطلوب و در نهایت انسان می‌خواهد زندگی بهتری را برای خود رقم بزند.

انتهای پیام/ میزان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.