۲۰:۵۲ - دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶

شهردار شاهین شهر:

بیش از 350 میلیارد تومان پروژه در دوره چهارم شورا به بهره برداری رسید

امیری با بیان اینکه بیش از 350 پروژه در دوره چهارم شورا توسط شهرداری اجرا شده است گفت: مجموع اعتبارات شهرداری از محل مطالبات و وصولی بیش از 600 میلیارد تومان بوده که 400 میلیارد تومان آن به طرح های عمرانی اختصاص داده شده است.

به گزارش شاهین پرس، معاون عمران و توسعه استانداری اصفهان در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرداری شاهین شهر، اجرا، بهره برداری و فعال کردن طرح های مهم نیمه تمام را از سیاست های مهم استانداری بیان کرد و گفت: تا پایان سال 95 بیش از 12 هزار پروژه با اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان در سطح استان به بهره برداری رسید.

محمدعلی طرفه با اشاره به جایگاه ویژه بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمرانی استان خاطرنشان کرد: حدود 38 درصد پروژه ها توسط شهرداری ها و 40 درصد نیز توسط بخش خصوصی انجام شده نشان از اعتماد بخش خصوصی به دولت است.

وی از بهره برداری خط اول متروی اصفهان، ورزشگاه نقش جهان و مصلای اصفهان به عنوان پروژه های شاخص اصفهان نام برد و افزود: علاوه بر پروژه کنار گذر شرق اصفهان به طول 90 کیلومتر و یک هزار میلیارد تومان اعتبار که توسط بخش خصوصی در حال اجرا است، بخشی از پروژه کنار گذر غرب اصفهان توسط بخش خصوصی آماده بهره برداری و عملیات اجرایی 14 کیلومتر دیگر آن بزودی آغاز خواهد شد.

سالانه یک میلیون و 200 هزارتومان به ازای سرانه جمعیت 80 درصدی شهری استان هزینه می شود

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان به پروژه قطار سریع السیر اصفهان اشاره کرد و افزود: پروژه قطار سریع السیر اصفهان با ایستگاهی در مجاورت شاهین شهر از پروژه های مهم و ملی با 2.7 دهم میلیارد دلار که از طریق فاینانس تامین اعتبار شده برای اولین بار عملیات زیرساخت آن از سال 95 آغاز شده و در کنار دیگر پروژه های مدیریت شهری فعال و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه سالانه معادل شش هزار میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری ها در بخش عمرانی هزینه می شود تصریح کرد: میزان اعتبارات جمعیت 80 درصدی شهری در استان سالانه حدود یک میلیون و 200 هزار تومان به ازای هر نفر در شهرها است که 70 درصد آن در بخش عمرانی هزینه می شود و این رقم در شهر شاهین شهر سالانه حدود یک میلیون تومان به ازای هر نفر است

طرفه محل تامین درآمدهای شهرداری ها را خودگردان شهرداری ها، ردیف‌های ارزش افزوده، صنایع آلاینده و دولت عنوان کرد و افزود: پروژه قطار شهری اصفهان به طول 22 کیلومتر به همراه حدود 17 کیلومتر در شاهین شهر و 15 کیلومتر در بهارستان شمال به جنوب اصفهان را متصل می کند و تاثیر مهمی در خطوط حمل و نقل خواهد داشت.

وی اجرای پروژه های عمرانی فرهنگی در شاهین شهر را به لحاظ ترکیب جمعیتی بسیار با اهمیت مطرح کرد و افزود: با توجه به رشد قابل توجه جمعیت شاهین شهر و مهجر پذیر بودن طرح تفصیلی و جامع شهری تصویب و مجوزها به تفکیک صادر شده است.

اجرای بیش از 350 میلیارد تومان پروژه در دوره چهارم شورا

شهردار شاهین شهر در ابتدای این مراسم با بیان اینکه بیش از 350 پروژه در دوره چهارم شورا توسط شهرداری اجرا شده است گفت: مجموع اعتبارات شهرداری از محل مطالبات و وصولی بیش از 600 میلیارد تومان بوده که 400 میلیارد تومان آن به طرح های عمرانی اختصاص داده شده است.

حسین امیری مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی را رویکرد جدید شهرداری عنوان کرد و افزود: رویکرد جدید شهرداری جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در اجرای طرح ها و پروژه ها است که تاکنون بیش از یکهزار و 200 میلیارد تومان طرح در این قالب تعریف شده که از این تعداد حدود 350 میلیارد تومان طرح سرمایه گذار بخش خصوصی با انعقاد قرار داد نهایی و تا یکسال آینده همه به بهره برداری خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: بیش از چهار برابر بودجه عمرانی شهرداری شاهین شهر در قالب سرمایه گذاری از محل بخش خصوصی تامین شده است که نویدی برای عمران و پیشرفت شهر محسوب می شود.

شورای چهارم به همه وعده های خود عمل کرد / کلنگ متروی شاهین شهر تا قبل از پایان دوره چهارم بر زمین زده خواهد شد

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر نیز در این مراسم گفت: شورای دوره چهارم با رویکرد خدمت رسانی به مردم فعالیت خود را آغاز کرد که با پشتیبانی مردم و مسئولان موفق شد همه وعده های خود را تا پایان دوره محقق کند و براساس هماهنگی های صورت گرفته تا قبل از پایان دوره چهارم شورا کلنگ خط متروی شاهین شهر نیز بر زمین زده خواهد شد.

حجت الاسلام روح الله بیدرام اضافه کرد: شورای دوره چهارم با استفاده از بسترهای آماده سرمایه گذاری شاهین شهر را از شهر خوابگاهی به شهری زنده، پویا، فعال و ایده ال تبدیل و بیش از 400 میلیارد تومان از هزار و 200 طرح اجرایی کرد که نشان از افق نگاه بلند اعضای شورای این دوره به مسائل شهری دارد.

عملیات احداث پارک آموزشی ترافیک به مساحت 9800 مترمربع، احداث پارک محله مسکن مهر به مساحت10100 مترمربع، بهره برداری از خیابان جدید الاحداث به نام شهید علی مردان خان(اتصال بلوار شورا به میدان امام علی(ع) به طول 1800 متر و بهره برداری از بوستان شهید همت به مساحت 8300 مترمربع در مجموع با 48 میلیارد اعتبار با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، امام جمعه، شهردار و معاونان و جمعی از اعضای شورای شهر شاهین شهر کلنگ زنی و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.