۱۶:۲۴ - یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

استاد حوزه و دانشگاه:

شب قدر شب توجه به امام زمان(عج) است

حجت الاسلام میردامادی شب قدر را شب تحکیم ایمان و توجه به امام زمان(عج)عنوان کرد و گفت: اگر قلب و روح انسان تحت ولایت و محبت امام زمان باشد گرفتار تیر زهرآلود شیطان نمی شود بنابراین نباید از وجود ایشان غافل باشیم.

به گزارش شاهین پرس، شب قدر شب تنهایی با خدا و انسی که با قرآن مجید، تا مطلع فجر گرفته می شود و لذت بندگی را برای خلیفه الله را به اوج می رساند است، شب قدری است که فرشتگان رحمت رب بر قلب یگانه منجی بشریت نازل می شوند تا مومنان را بشیر و تکذیب کنندگان این رحمت را نذیر باشند.

“انا انزلناه فی لیله القدر” کلام وحی الهی که انسان مانده در قفس دنیا را، به سوی شبی فرا می‌خواند که گویند از هزار شب برتر است «ما قرآن را در شب قدر نازل کرديم و تو چه دانی شب قدر چگونه شبی است . شبی که از هزار ماه ارجمندتر است و در آن شب فرشتگان با روح به فرمان پروردگارشان براي کاري که مقرر شده فرود مي آيند. آن شب تا دم صبح سلام، درود و تحیت است» (سوره قدر)

دست ها در این شب پر از قضای الهی است و چشمانی که انتظار فرج را فریاد زده و جان‌هایی که در این راه تصمیم به شهادت خواهند سپرد.

شب قدر؛ شبی است که خدای بزرگ (ج) ارزش آن را بالاتر و والاتر از هزار ماه دانسته و شب پیوند زمین و آسمان و شب نزول قرآن است، ملائکه از هر سو فرود می‌آیند و رحمت و برکت و سلام و تحیات پروردگار مهربان را به زمینیان ابلاغ می‌کنند.

شب هاي قدر بهترين فرصت براي طلب بخشش و آمرزش گناهان از خداي متعال است، فرصت بازگشت و توبه، اوج هنگامه راز و نیاز با خالق بی‌نیاز و بهترین زمینه برای بریدن از تعلقات نفسانی و خدایی شدن است، خدای مهربان در اين شب عنايت ويژه اي به بندگان خود دارد و در واقع آن را بهانه اي جهت آمرزش مومنان قرار مي دهد تا آنها به آرامش و سعادت حقيقي دست يابند، چه نیکو است که از این نعمت و رحمت برای تکامل روح خود بهره برده و از چشمه معرفت الهی خود را سیراب کرده و از خداوند قادر متعال بخواهیم تقدیرمان را نیکوترین تقدیر رقم زند و این شب زیبا فرصتی است که در کنار سجاده ندبه و نیایش، برای صلح و ثبات امنیت و آرامش کشور و برای سعادت و خوشبختی مردم خویش دعا کنیم؛ زیرا خداوند (ج) خود فرموده که «مرا بخوانید تا استجابت کنم.»

در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان احیاء و شب زنده داری تاکید فراوان شده است

آئین معنوی احیاء و شب زنده‌داری همچون شب های نوزدهم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان در کلیه مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، و جوار قبور مطهر شهدا شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شد و مردم مومن و روزه دار ای شهرستان همنوا با روزه‌داران سراسر کشور به مناجات با خداوند پرداختند و با اشک و انابه و زمزمه مناجات و دعا بسوی معبود بی همتا طلب عفو بخشش کرده و روح و جان خسته خود را در زلال “الهی العفو” صیقل داده و ندای «سُبْحَانَکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ» سر دادند.

حجت الاسلام سید محمدحسین میردامادی(بحرالعلوم) در مراسم معنوی احیا و شب زنده‌داری شب قدر در مصلی نماز جمعه شاهین شهر شب قدر را شب خاصی برای تحکیم ایمان به خدا و طلب عاقبت به خیری دانست و گفت: شب قدر شبی است که باید توفیق در امور دنیا و آخرت را از خدا طلب کرد و انسان مومن با خدای خود عهد می بندد که همه امور دنیایی خود را زیر سایه خدا قرار دهد، چرا که وقتی انسان امور دنیا و اخرت خود را زیر سایه خدا قرار دهد گرفتار معصیت نمی شود، ظلم نکرده و از فرمان خدا تجاوز نمی کند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه باید در شب قدر به واقعیت شب قدر توجه کرد افزود: امام صادق علیه السلام در تفسیر سوره قدر می‌فرمایند: منظور از واژه لیله حضرت فاطمه علیهاالسلام و منظور از واژه قدر، الله تبارک و تعالی است، پس هر کس معرفت واقعی و حقیقی به حضرت زهرا(س) شب قدر را درک کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند قول داده که اگر بنده ای در خانه خدا را رها نکرده و پیروی از شیطان نکند به زندگی او برکت می دهد، خاطرنشان کرد: شیطان انجام گناه را برای انسان لذت بخش می کند و در قالب انجام یک گناه لذت آمیز تیر و زهر خود را بر پیکر انسان وارد کرده و او را به بیراهه می کشاند.

حجت الاسلام میردامادی بحرالعلوم با اشاره به اعمال نیک انسان تاکید کرد: با توجه به اینکه کیفیت اعمال انسان مهم است نه تعداد اعمال بنابراین صداقت و امانت داری به همراه انجام واجبات و ترک محرمات معیار سنجش حقانیت افراد است.

وی بالاترین امانت خدا نزد انسان که باید سالم به صاحب آن برگردانده شود روح و عمر انسان بیان کرد که از او از پرسیده خواهد شد که با عمر خود چه کردی؟ افزود: خداوند در سوره احزاب به امانتی اشاره می کند که کوه ها و دریاها از پذیرش آن ابا داشتندولی به مومنان سپرده شد امانت ولایت، محبت، ارتباط و بیعت حضرت مهدی آل محمد است و ما باید هر روز و همیشه متوجه امام زمان(عج) باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه محبت به ولایت حضرت علی و آل علی امانتی است که در دل داریم و باید از آن مراقبت کرد خاطرنشان کرد: قلب و روح پایتخت وجودی انسان است که شیطان به آن حمله می کند ولی اگر قلب و روح انسان در اختیار و گرو محبت خدا و ولایت امام زمان(ع) و اهل بیت باشد شیطان نمی تواند آن را تسخیر کند بنابراین شب قدر که شب توجه به امام زمان(عج) است نباید از وجود ایشان غافل باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.