۲۳:۴۷ - دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان:

پایگاه امداد و نجات بین شهری خیر سازچاله سیاه به بهره برداری رسید/ تصاویر

با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان پایگاه امداد و نجات بین شهری خیر ساز به بهره برداری رسید.

به گزارش شاهین پرس، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان روز دوشنبه در آیین افتتاح و بهره برداری از پایگاه امداد و نجات بین شهری خیرساز، با اشاره به اهمیت وجود پایگاه های امداد و نجات بین شهری در امداد رسانی به مصدومان حوادث گفت: اهمیت وجود پایگاه های امداد و نجات بین شهری در زمان وقوع حوادث معنا و مفهوم پیدا می کند.

دکتر محسن مومنی پایگاه های امداد و نجات بین شهری را تنها محدود به حوادث جاده ای نیست بلکه پوشش و امداد رسانی به کلیه حوادث در محدوده آن منطقه اعم از حوادث طبیعی و غیر طبیعی شامل حوادث کوهستان، صنعتی، ترافیکی با هماهنگی مرکز کنترل عملیات BOC استان برای امداد رسانی است.

وی با بیان اینکه در زمان وقوع حوادث ثانیه ها ارزشمند و حیاتی است خاطرنشان کرد: امدادگران با توجه به اهمیت لحظه ها در نجات جان انسانها در حوادث باید در کوتاه ترین زمان به محل حادثه اعزام شده و اقدام به نجات جان مصدومان حادثه کنند که بر همین اساس در تلاش هستیم با برگزاری دوره های بازآموزی، آموزش تخصصی و مانورهای مختلف، سطح آمادگی نجات گران و امدادگران را افزایش دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به نقش خیران و داوطلبان در پیشبرد اهداف جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: وجود خیران داوطلب برای جمعیت هلال احمر ذخائر و سرمایه های ارزشمند محسوب می شود که علاوه بر اینکه فرصت های خوبی را برای جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی ایجاد می کنند، فرصتی برای خدمتگزاری بیشتر خیران به مردم نیز فراهم می شود.

وی افزود: تا حدود دو سال قبل نجات گران و امدادگران با تجهیزات کم و شرایط دشوار در کانکس حاشیه جاده مستقر بوده و به مصدومان حوادث امدادرسانی می کردند که به همت منوچهر مومن زاده خیر داوطلب هلال احمر، این پایگاه برای خدمت به مردم احداث شد و بدون تردید اگر دیدگاه خیرخواهانه این نیکوکار نبود چنین پایگاهی هرگز احداث نمی شد.

همزمان با عید سعید فطر فاز سوم آزادراه شهید کاظمی در شرق اصفهان به بهره برداری می رسد

محمودرضا مومن زاده فرزندخیر داوطلب جمعیت هلال احمر با تبریک ایام ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) وگرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی تهران به پروژه های در دست اقدام شرکت اشاره کرد و گفت: فاز اول و دوم پروژه کنار گذر غرب استان اصفهان سال 86 و 87 به طول 94 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان به صورت سرمایه گذاری مشترک بین مجری طرح شرکت سیمین سپاهان و وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

وی افزود: این پروژه به منظور کاهش بار ترافیکی غرب اصفهان از عوارضی کاشان تا میدان طالخونچه مبارکه ادامه دارد که فاز سوم پروژه به طول 14 کیلومتر همزمان با عید سعید فطر به بهره برداری خواهد رسید و رینگ دور اصفهان از غرب به شرق و سپس طالخونچه مبارکه را به جاده شیراز متصل خواهد کرد.

مومن زاده با اشاره به آمار تاسف برانگیز و بسیار بالای حوادث جاده ای(پنج هزار کشته و سه برابر مجروح که برخی به معلولیت دائم منجر می شود) گفت: درحالی که تنها بخشی از عوامل این حوادث به مشکلات جاده مرتبط می شود اما بخش اعظم آن مربوط به رانندگان است که این پایگاه برای امدادرسانی ماسب‌تر به مصدومان اهداث شده و امیدوار هستیم به کاهش تلفات و خسارت حوادث جاده ای کمک کند.

وی با بیان اینکه هزینه نگداری ساختمان پایگاه امداد و نجات بین شهری سالانه حدود 60 میلیارد تومان است افزود: این ساختمان در مساحتی حدود پنج هزار مترمربع با 707 متر زیربنا و اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال احداث شده که امیدارهستیم مورد استفاده احسنت قرار بگیرد چراکه در صورت استفاده غیر صحیح هزینه نگهداری آن بسیار سنگین خواهد بود.

خدمت به خلق خدا مقدمه ارتباط با خالق است

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه در احکام اسلامی ارتباط با خدا و دستگیری ازخلق خدا در هم تنیده است گفت: تکرار 30 مورد سفارش به پرداخت زکات این پیام را می رساند که نباید نسبت به نیازمندان بی توجه باشیم و ارتباط با خلق خدا مقدمه ارتباط با خدا است.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان با اشاره به کار خیر، خیران و نیکوکاران افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند: خداوند متعال برای ثواب باز کردن یک گره از کار نیازمندان ثوابی برابر با 10 طواف واجب قرار داده است و امروز یکی از بهترین کارهای خیر و ثواب احداث جاده، بیمارستان و این پایگاه امداد و نجات جاده ای است که توسط منوچهر مومن زاده انجام شده است.

اختصاص 100 میلیون تومان برای آزادی 30 زندانی غیر عمد

آیین افتتاح و بهره برداری ساختمان پایگاه امداد و نجات بین شهری خیر داوطلب حاج منوچهر مومن زاده با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان، مدیر عامل و معاونان جمعیت هلال احمر استان اصفهان، فرماندار معاون و بخشدار مزکزی شهرستان، امام جمعه و شهردار شاهین شهر و جمعی از مدیران شهرستان و کارکنان و امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر شهرستان برگزار شد.

پروژه پایگاه امداد و نجات بین شهری در کنار گذر غرب استان اصفهان در آزادراه شهید کاظمی در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر12 میلیارد ريال به همت خیر و نیکوکار داوطلب جمعیت هلال احمر، حاج منوچهرمومن زاده که در هفته هلال احمر سال  94 کلنگ زنی شده بود با حضور مسئولان افتتاح و به بهره برداری رسید.

منوچهر مومن زاده خیر داوطلب جمعیت هلال احمر در حاشیه این مراسم مبلغ 100 میلیون تومان برای آزادی 30 زندانی غیر عمد اختصاص داد و برای ایجاد دسترسی مناسب روستای جهاد آباد به این پایگاه قول مساعد آسفالت جاده روستای به پایگاه امداد و نجات بین شهری داد.

روستای جهادآباد(چاله سیاه) از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهین شهر و میمه و در 15 کیلومتری غرب شاهین شهر و اقع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.