۱۲:۰۲ - یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶

امام جمعه موقت شهرضا:

استقبال و تشییع میلیونی از امام(ره) دنیا را شگفت زده کرد/ هدف اصلی قیام امام(ره) حاکمیت اسلام در جهان بود

حجت الاسلام قائمی گفت: استقبال به یادماندنی سال 57 و بدرقه و تشییع بی نظیر سال 68 مردم از امام خمینی(ره) که دنیا را حیرت زده کرد و بسیاری از سران کشورها اعتراف کردند تاریخ تاکنون چنین استقبال و بدرقه بی نظیری از هیچ شخصیتی جز رهبر فقید جمهوری اسلامی ندیده بود که این نشانه اقتدار امام (ره) و انقلاب بود.

به گزارش شاهین پرس، امام جمعه موقت شهرضا در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مصلی نماز جمعه شاهین شهر بعثت زا بزرگترین انقلاب تاریخ بیان کرد و با مقایسه تاثیر بعثت پیامبر اکرم(ص) و انقلاب سال 57 در پیشرفت اسلام، گفت: خداوند قدرت اسلام را در سوره نصر به نمایش  گذاشته و فرموده دیدی که چگونه دسته دسته و گروه گروه از مزدم به اسلام روی می آوردند.

حجت الاسلام علی اصغر قائمی با اشاره به استقبال به یادماندنی سال 57 و بدرقه و تشییع بی نظیر سال 68 مردم از امام خمینی(ره) که دنیا را حیرت زده کرد، اظهار کرد: به اعتراف بسیاری از سران کشورها، تاریخ تاکنون چنین استقبال و بدرقه بی نظیری از هیچ شخصیتی جز رهبر فقید جمهوری اسلامی ندیده بود که این نشانه اقتدار امام (ره) و انقلاب بود.

امام خمینی(ره) معادلات دشمنان را بر هم زد

وی با بیان اینکه کاغذ و قلم یک عالم از خون شهید بالاتر است تصریح کرد: حکومت پهلوی بدلیل سلاح هایی که آمریکا با چپاول منابع ایران در اختیارش قرار می داد خود را ژاندارم منطقه می دانست ولی امام (ره) با دستان خالی تنها با بیانیه و سخنرانی مردم با ایمان و مطیع ایران را در برابر طاغوت بسیج کرد.

نویسنده علوم حوزوی رمز پیروزی انقلاب اسلامی را ایمان، وحدت و یکپارچگی و اطاعت مردم ایران از رهبری امام خمینی(ره) دانست و افزود: این قدرت باورنکردنی انقلاب اسلامی را دوست و دشمن در دنیا قبول دارند و سران دولتهای غربی بارها اعتراف کرده اند که امام خمینی(ره) تمام معادلات آنها در منطقه را برهم زده و ایران را مرکز قدرت کرده است.استقبال

وی خاطرنشان کرد: تاریخ به چشم خود دید که چگونه در روزگاری که آمریکا و شوروی تنها دو قطب قدرت جهان بود در کشور ایران قطب سوم به رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت و در دنیا تاثیر گذار شد.

پیشرفت اسلام دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است

وی پشرفت و صدور اسلام را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: اگر نشست صقیفه در صدر اسلام جلوی پیشرفت اسلام را گرفت اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت فرهنگ تشیع بار دیگر گرایش دسته دسته مردم دنیا به اسلام تکرار شد و امروز این گسترش اسلام عامل ترس و علت اصلی دشمنی روز افزون دشمنان با انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام قائمی اظهار کرد: استکبار جهانی به کمک عربستان داعش را در منطقه بوجود آورد تا با ایران هراسی و اسلام هراسی و ایجاد شبهه، جلوی پیشرفت اسلام را بگیرد، اما همه دنیا دیدند که اولین پرچمدار مبارزه با تروریسم داعش انقلاب اسلامی بود و دشمنان با پذیرش ایران اسلامی به عنوان یک قدرت یزرگ در منطقه از این موضوع در هراس هستند.

وی امنیت و آرامش امروز کشور را مرهون اقتدار نیروهای نظامی، مدافعان حرم  و ایثار و از خودگذشتگی شهدا عنوان کرد و افزود: دشمنان جمهوری اسلامی از قدرت و اقتدار ایران آگاه هستند و می دانند ملتی که روزی تنها با مشت گره کرده انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده امروز با پشتوانه قدرت موشکی خود می تواند دشمنان اسلام را براحتی از بین ببرد.

مبلغ دینی کشور به تحریم های ظالمانه غرب و استکبار اشاره کرد و افزود: وجود برخی مشکلات و سختی ها برای ایستادگی در برابر کفر طبیعی است و همانگونه که دشمنان در صدر اسلام برای مقابله با اسلام و پیامبر شرایط و محاصره ایجاد کردند امروز نیز برای ملت ایران این شرایط را ایجاد می کنند.

وی با اشاره به اعتراف نظریه پرداز ژاپنی در خصوص اعتقاد و پایبندی شیعه به نهضت سرخ امام حسین(ع) و فرهنگ مهدویت گفت: اعتقاد و التزام به ولایت فقیه برای محافظت از فرهنگ سرخ شهادت و مهدویت است بر همین اساس امام خمینی(ره) تاکید می کردند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد.

هدف اصلی قیام امام(ره) برای حاکمیت اسلام در جهان بود

حجت الاسلام قائمی با بیان اینکه درس و خط امام(ره) هنوز در جامعه زنده است خاطرنشان کرد: امام(ره) به عنوان یک الگو و رهبر در واقعیت جامعه حضور دارد و راه و روش او که حاکمیت اسلام، با تکیه بر حمایت مردم برای عدالت اجتماعی و حمایت از محرومان، دشمن شناسی و فریب نخوردن از دشمن و حساس بودن به سرنوشت مسلمانان جهان بود، در جامعه زنده است.

وی با تاکید بر پیروی از ولایت فقیه افزود: اگر بعد از رحلت رسول اکرم(ص) مردم آن زمان گرفتار فتنه شده و امتحان خوبی پس ندادند ولی امروز بعد از گذشت 28 سال از رحلت امام راحل(ص) نایب برحقش حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) چنان با قدرت و حکمت کشتی انقلاب اسلامی را در دریای پر تلاطم هدایت و رهبری می کند که دنیا را به حیرت واداشته است و ما باید قدردان باشیم.

امام جمعه موقت شهرضا تاکید کرد: امروز باید با انجام اعمال دینی و حضور در عرصه های مختلف قدردان این نعمت بزرگ انقلاب اسلامی و ولایت فقیه باشیم و راه امام را ادامه دهیم و قبل از آنکه دشمنان برای نسل آینده ما نقشه بکشند به فکر تربیت دینی فرزندان خود باشیم.

همزمان با 14 خرداد مراسم باشکوه بزرگداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در همه شهرها و روستاهای سطح شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.