۱۴:۴۱ - شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶

آخرین جزئیات از هویت شهدای تازه تفحص شده و مراسم وداع اعلام شد؛

کشف پیکر مطهرخلبان دفاع مقدس و شهید جانباز با پای مصنوعی

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به هویت برخی از شهدایی که اخیرا از آبراه اروند وارد کشور شدند از شناسایی برخی پیکرها خبر داد.

به گزارش شاهین پرس، پیکرهای مطهر 135 شهید دفاع مقدس صبح روز پنج‌شنبه چهارم خرداد ماه 96  از آبراه اروند وارد کشور شدند. پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده در مناطق عملیاتی استان‌های بصره، الاماره و حوالی شهر کوت عراق تفحص شد که در عملیات‌های محرم، خیبر، بدر، کربلای 4 و تک‌های دشمن در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند. 18 نفر از این شهدا از شهدای غواص عملیات کربلای4 هستند که در جزیره ام‌الرصاص پیدا شده‌اند.

سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به هویت پیکر مطهر شهدا گفت: احتمالا یکی از شهدا خلبان است که پیکر مطهر او در منطقه کوت پیدا شده است. یک شهید جانباز هم داریم که یک پایش قطع شده و با پای مصنوعی به عنوان بی سیم چی در عملیات کربلای 4 شرکت داشته است.

وی در ادامه با اشاره به پیکر مطهر شهدای غواصی که در جزیره ام الرصاص تفحص شده‌اند گفت: چند تن از این شهدا هم غواص بوده‌اند که پیکر سه تن از این شهدای غواص با دستان بسته پیدا شده است.

جزئیات وداع با پیکر مطهر شهدای غواص در معراج شهدای اهواز

پیکرهای مطهر 135 شهید دفاع مقدس صبح روز پنج شنبه چهارم خرداد ماه 96  از آبراه اروند وارد کشور شدند. پیکرهای مطهر شهدای تازه تفحص شده در مناطق عملیاتی استان‌های بصره، الاماره و حوالی شهر کوت عراق تفحص شد که در عملیات‌های محرم، خیبر، بدر، کربلای 4 و تک‌های دشمن در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند. 18 نفر از این شهدا از شهدای غواص عملیات کربلای4 هستند که در جزیره ام‌الرصاص با دست‌های بسته پیدا شده‌اند.

پیکر مطهر این شهدا در روز پنج‍شنبه چهارم خرداد ماه با استقبال مردم شهر اروندکنار شهرستان آبادان تشییع شدند. تشییع این شهدا از ساعت 18:30 به صورت سواره از یادمان شهدای اروند تا نهر قصر و از آنجا تا مسجد حضرت حجت بن الحسن(عج) در نهر حد بر دوش مردم اروندکنار تشییع شدند. همچنین مردم اروندکنار و شهرهای دیگر خوزستان از جمله مردم آبادان، خرمشهر و مینوشهر با حضور در مراسم شبی با شهدا، دعای کمیل را در کنار پیکر مطهر 135 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس زمزمه کردند.

پیکر مطهر این شهدای تازه تفحص شده تا روز دوشنبه 8 خرداد ماه 96 در معراج شهدای اهواز جهت زیارت عموم مردم قرار دارد. مردم خوزستان برای زیارت این شهدا به مدت دو روز در تمام ساعات روز و بالاخص ساعات افطار تا اذان صبح می‌توانند به معراج شهدای اهواز(پادگان شهید محمود وند) مراجعه کنند. پیکر مطهر این شهدا در روز دوشنبه 8 خرداد ماه 96 جهت انجام عملیات شناسایی هویت به معراج شهدای مرکز در تهران منتقل خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.