۱۸:۰۰ - یکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶

در آئین بزرگداشت روز جهانی موزه ها؛

موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر به عنوان موزه برتر و برگزیده سال95 انتخاب شد

در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی که با حضور رئیس کمیته جهانی موزه‌ها برگزار شده بود موزه شاهین شهر به عنوان موزه برتر و برگزیده سال 95 کشور انتخاب و تندیس و جوایز ارزنده ای را دریافت کرد.

به گزارش شاهین پرس، موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر در مراسم هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس ایکوم، یکصد و یکمین سال تاسیس موزه ملی ایران و انتخاب موزه داران برتر که همزمان با سوم خرداد و آغاز هفته میراث فرهنگی در تالار موزه ملی برگزار شده بود به عنوان موزه خصوصی برتر، در شاخص رعایت استاندارهای ایکوم و بازدید انتخاب شد.

نادعلی آزادیفر در این مراسم برای سومین سال با موفقیت در کسب امتیاز موزه دار برگزیده و برتر ایکوم در سال‌های 92 و 94 و 95 به عنوان پیشرو و طلایه دار صنعت موزه داری کشور شناخته شد و تندیس موزه برتر سال 2017 و لوح تقدیر کمیته ملی موزه های کشور را دریافت کرد.

مدیر و موسس موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر به نقش موزه ها در رشد و تعالی فرهنگ و تمدن ملت‌ها اشاره کرد و گفت: موزه ها به عنوان یک نهاد غیر دولتی در کشور ارزش ها و تاریخ فرهنگ جامعه را نشان می دهد و رابطی میان نسل های گذشته و نسل حاضر با نگاه به آینده هستند که امروزه موزه ها معنای جامعی در ارتباط با مراکز فرهنگی را پیدا کرده اند.

وی افزود: موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر بدلیل فعالیتهای مطلوبی که داشت مورد توجه و استقبال خوب شهروندان بویژه دانش آموزان از این موزه قرار گرفت و بر اساس نظر داوران و کارشناسان در شاخص بازدید، در میان موزه های خصوصی کشور به عنوان موزه برتر و برگزیده سال 95 انتخاب شد.

جانباز و آزاده دفاع مقدس افزود: موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر از سال 91 تاسیس و بیش از 850 شی شامل 490 شی کارشناسی شده و شناسنامه دار و ۳۶۰ شی فاقد شناسنامه می باشد که بخش عمده آنها خریداری شده است.

وی میانگین بازدید گروهای مختلف شهروتدان از موزه تاریخ و مردم شناسی شاهین شهر را روزانه 80 نفر بیان کرد و افزود: با توجه به رعایت استاندارهای ایکوم در چیدمان موزه بیشترین قشر بازدیدکننده دانش آموزان هستند که برای انجام تحقیقات به صورت گروهی و نیم بهاء از این موزه بازدید می کنند.

آزادیفر افزود: برای جذب و افزایش تعداد بازدید کنندگان بازدید افراد تحت حمایت موسسات خیریه و نهادهای حمایتی و خانواده های جانبازان و ایثارگران رایگان است و همچنین در روز طبیعت و روز جهانی موزه در هفته میراث فرهنگی عموم مردم نیز می توانند بصورت رایگان از موزه بازدید کنند.

وی یادآور شد سال گذشته بیش از هشت هزار نسخه بروشور از تاریخچه اشیای موزه تهیه و به بازدیدکنندگان عرضه شده است،

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.