۱۶:۰۴ - چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

امام خامنه ای:

هر کس رأی بیاورد، برنده اصلی انتخابات، نظام و ملت ایران هستند

امام خامنه‌ای با تأکید بر اینکه در روز جمعه با رأی مردم، در نهایت یک نفر از میان نامزدها انتخاب خواهد شد، خاطرنشان کردند: من معتقد به برنده و بازنده در انتخابات نیستم زیرا هر کس رأی بیاورد، برنده‌ی اصلیِ انتخابات، نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران هستند.

به گزارش شاهین پرس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از مردم استان‌های قزوین، زنجان و سمنان، در سخنان مهمی، انتخابات روز جمعه را یک جشن ملی و یک حماسه‌ی بزرگ مردمی و جلوه‌ای از اندیشه‌ی نو و جذاب مردم‌سالاری اسلامی در مقابل دیدگان جهانیان خواندند و با تأکید بر لزوم حضور بسیار پرحجم مردم در پای صندوق‌ها، گفتند: روز جمعه هر فردی رأی بیاورد، برنده‌ی اصلی انتخابات، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی هستند.

رهبر انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از حاکم شدن فضای شور و شوق انتخاباتی در سراسر کشور، خاطرنشان کردند: هر انتخاباتی که در دوره‌های مختلف برگزار می‌شود، در واقع صحنه‌ی درخشش ملت ایران و حماسه‌ی عظیم مردمی است که موجب افزایش عزت ملت و قدرت ملی می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتخابات را از منظر دیگر، به رخ کشیدن اندیشه‌ی نو و جذاب مردم‌سالاری اسلامی در مقابل چشم سیاستمداران در دنیا دانستند و افزودند: مردم‌سالاری دینی یک تجربه‌ی جدید بود که به‌وسیله‌ی نظام جمهوری اسلامی و امام بزرگوار به بشریت عرضه شد و ملت ایران در روز جمعه، بار دیگر تبلور این اندیشه‌ی نو را در معرض دید جهانیان قرار خواهد داد.

ایشان با تأکید بر اینکه انتخابات روز جمعه مورد توجه دو گروه در دنیا قرار دارد، گفتند: از یک طرف مسئولان و دستگاه‌های مختلف در آمریکا و اروپا و دولت‌های دنباله‌رو آمریکا در منطقه و همچنین مقامات رژیم صهیونیستی، نظاره‌گر انتخابات خواهند بود تا ببینند مردم ایران چگونه و با چه روحیه‌ای و در چه حجمی وارد میدان انتخابات خواهند شد، و از طرف دیگر، ملت‌های منطقه با نگاه تحسین و حسرت به حضور مردم در روز جمعه چشم دوخته‌اند تا بار دیگر عظمت ملت ایران و آزادی موجود در نظام اسلامی و مردم‌سالاری دینی را نظاره‌گر باشند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: بر همین اساس اگر حضور مردم در انتخابات ضعیف باشد، یک نوع قضاوت و تصمیم‌گیری خواهد شد اما اگر حضور مردم در انتخابات، هوشمندانه، قوی و با حجم زیاد باشد، قطعاً قضاوت به‌گونه‌ی دیگری خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، برگزاری انتخابات در دوره‌های مختلف را زمینه‌سازِ طراوت‌بخشی مجدد و ارائه‌ی عظمتی دیگر از نظام اسلامی خواندند و خاطرنشان کردند: روز انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی، «روز جشن ملی و شادی و شور» است.

ایشان با اشاره به ناامنی گسترده‌ی موجود در منطقه‌ی غرب آسیا و شمال آفریقا، گفتند: در چنین محیط ناامنی، جمهوری اسلامی ایران با لطف و عنایت الهی، با آرامش و امنیت کامل، در تدارک برگزاری انتخابات است که این موضوع بسیار با اهمیت است و باید قدر و ارزش آن دانسته شود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه فضای آزادی، فضای تأثیرگذار بودن رأی مردم و محیط امن و آرام کنونی، مرهون نظام جمهوری اسلامی است، افزودند: اگرچه برخی از این فضای آزادی استفاده ولی آن را نفی و ناسپاسی می‌کنند، اما اینکه ملت ایران با آزادی کامل در انتخابات شرکت می‌کنند و رأی و تصمیم آن‌ها در انتخاب بالاترین مسئول اجرایی کشور و همچنین مدیران شهری تأثیرگذار است، موضوع بسیار باارزشی است که باید قدردان آن باشیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: برگزاری انتخاباتی آزاد و رقابتی و رأی مردم به‌منظور انتخاب رئیس‌جمهور، برای ملت‌های منطقه‌ی ما که دولت‌های آن‌ها تحت حمایت و سیطره‌ی آمریکا هستند، یک رؤیا است.

ایشان، حضور مردم در صحنه و در پای صندوق‌های رأی را حاوی دو پیام مهم دانستند و گفتند: اولین پیامِ حضور در انتخابات، «نشان دادن اعتماد و علاقه‌ی مردم به نظام جمهوری اسلامی» است و پیام دیگر آن، «نشان دادنِ زنده بودن و پای کار و مصمم بودن ملت ایران» است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: هرچه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بیشتر باشد و هرچه انضباط و پایبندی کنونی به قانون بیشتر باشد، آبرو و احترام ملت ایران در نزد ناظران جهانی بیشتر خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رعایت انضباط و پایبندی به قانون در سه مرحله‌ی «قبل از انتخابات، روز انتخابات و بعد از انتخابات» را بسیار با اهمیت برشمردند و افزودند: ملت ایران تجربه کرده است که رعایت این انضباط تا چه حد به نفع او است و بی‌انضباطی و رعایت نکردن قانون، تا چه میزان مضرّ است.

ایشان با تأکید بر اینکه در روز جمعه با رأی مردم، در نهایت یک نفر از میان نامزدها انتخاب خواهد شد، خاطرنشان کردند: من معتقد به برنده و بازنده در انتخابات نیستم زیرا هر کس رأی بیاورد، برنده‌ی اصلیِ انتخابات، نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران هستند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جدیت دستگاه‌های اجرایی و نظارتیِ انتخابات و دستگاه‌های حافظ امنیت در انجام وظیفه‌ی خود، گفتند: همه‌ی این دستگاه‌ها، مورد اعتماد و با یکدیگر نیز هماهنگ هستند اما بار دیگر به این دستگاه‌ها سفارش می‌کنم که آراء مردم امانت است و این امانت باید حفظ شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ممکن است افرادی باشند که قصد تخلف‌هایی را داشته باشند و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی و حافظ امنیت اگرچه مورد اعتماد و مقبول هستند اما باید کاملاً مراقبت کنند.

ایشان با تأکید بر اینکه دشمنان ملت ایران، از نزدیک، صحنه‌ی انتخابات را رصد می‌کنند، خاطرنشان کردند: باید چهره‌ی ملت ایران در مقابل بدخواهان، چهره‌ای مصمم و دارای عزم راسخ برای تصمیم‌گیری و درعین‌حال چهره‌ای همراه با اعتماد به نفس، قدرتمند و با آرامش باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی سخنان ناشایستی که در جریان رقابت‌های انتخاباتی بیان شد، گفتند: اگرچه این سخنان شایسته‌ی ملت ایران نبود اما حضور مردم همه‌ی این مسائل را حل خواهد کرد و این سخنان تأثیری نخواهد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: ان‌شاءالله مردم ایران اعم از زن و مرد، روز جمعه در سراسر کشور، در انتخابات شرکت خواهند کرد و با این حضور و با نشان دادن عزم راسخ خود، به نظام اسلامی آبرو خواهند بخشید.

ایشان در ادامه یک توصیه‌ی مهم به هواداران و ستادهای نامزدهای انتخاباتی داشتند و گفتند: علاقه‌مندان نامزدها و ستادهای آن‌ها باید متانت و انضباط را رعایت کنند زیرا این چند صباح زندگی و کار دنیا خواهد گذشت و آنچه که باقی می‌ماند، اعمال ما و محاسبه‌ی الهی است، بنابراین همه باید با در نظر گرفتن رضای الهی و با خالص کردن نیت‌ها در عرصه‌ی رقابت‌ها و تبلیغات انتخابات فعالیت کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اگر فعالیت‌های انتخابات با هدف رضایت الهی باشد، خداوند به آن‌ها برکت خواهد داد و آنچه که به نفع ملت ایران است، پیش خواهد آمد، افزودند: همه موظف به پایبندی به قانون و رعایت انضباط قانونی و عمل به آن هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: نظام اسلامی در طول نزدیک به ۴ دهه، به‌رغم دوره‌های مختلف و شرایط گوناگون دنیا و منطقه و همچنین برخی عملکردهای احیاناً نامناسب یا غیرجامع مسئولان، به پیش رفته و حرکت عظیم جمهوری اسلامی و حضور مردم کار خود را کرده است.

ایشان تأکید کردند: این پیشرفت روزبه‌روز ادامه خواهد یافت و جمهوری اسلامی آن روزی را خواهد دید که دشمنان مأیوس شوند و از زیاده‌گویی و یاوه‌گویی دست بردارند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان بحثِ انتخابات اظهار امیدواری کردند خداوند متعال به آزمون بزرگ روز جمعه عنایت کند و برکت دهد و هر آنچه را که خیر و صلاح ملت و کشور است، پیش آورد.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنانشان، ماه شعبان را ماه دعا و توسل و آماده شدن برای ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان خواندند و افزودند: باید از فرصت باقیمانده‌ی ماه شعبان استفاده و خود را وارد وادی معنویت و رحمت الهی کرد و جوانان عزیز با دل‌های صاف و پاکشان، آمادگی بیشتری برای استفاده از این فرصت و نعمت الهی دارند.

انتهای پیام/ khamenei.ir/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.