۰۷:۰۰ - پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

زمان تغییر به نفع مردم فرا رسیده است

امروز زمان انتخاب مردم است: زمان تغییر سیاست مردمی به نفع اشراف، یا تغییر اقتصاد اشرافی به نفع مردم، آیا زمان تغییر به نفع مردم فرا رسیده است؟

به گزارش شاهین پرس، حامد سنایی/ پس از چهار سال وعده یوم الحساب فرار رسیده است، روحانی در رقابت های انتخاباتی سال 92 با شعار تدبیر و امید وارد شد و شعار خود را نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل با جهان معرفی کرد و کلید حل مشکلات اقتصادی را در تعامل با کدخدا ترسیم نمود. برنامه حل مشکلات اقتصادی کشور را در 100 روز با ایجاد سالانه 600 هزار شغل، رونق واحدهای تولیدی در کوتاه مدت، از بین بردن خام فروشی، تک رقمی کردن نرخ بیکاری، تخصیص سه درصد از بودجه نفت به خوزستان، خودکفایی در برنج و مرکبات، بهبود ارزش پول ملی و در یک کلام چرخیدن چرخ سانتریفیوژها و چرخ اقتصاد بخشی از وعده های حسن روحانی در حوزه اقتصاد بود.

در سیاست خارجی با شعار تعامل با جهان وعده هایی همچون برداشته شدن همه تحریم ها به صورت یکجا، بازگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی و در یک کلام حل تمام مشکلات سیاست خارجی با تعامل ارائه داد.

اکنون چهار سال از یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و دو سال نیز از برجام می گذرد. روحانی گاه از تکذیب برخی وعده ها همچون حل 100 روزه مشکلات اقتصادی سخن می گوید و گاه آمارهایی به مردم عرضه می کند که گویا همه چیز بر وفق مراد است و می گوید در پیشگاه خداوند متعال از این خوشحالم که به تمامی وعده هایم عمل کردم درحالیکه سفره های مردم چیز دیگری می گوید. آقای روحانی؛ در محیط دانشگاهی به کسی که پایان نامه دکترایش سرقت علمی باشد دکتر نمی گویند ولی شما 20 سال با همین عنوان وارد مجلس شدید و مسئولیت های مختلف پذیرفتید.

آقای روحانی؛ شما در همان اوایل کار می توانستید با تدبیر از وزارت زنگنه بر صنعت نفت جلوگیری کنید و 14 میلیارد خسارت به کشور وارد نکنید. با 14 میلیارد دلار چقدر شغل و ازدواج برای جوانان فراهم و از تعطیلی کارخانه ها جلوگیری می شد.

از همان اول برخلاف شعار جوان گرایی و استفاده از ظرفیت جوانان، وزرای پیر و خسته را بر وزارت خانه های مختلف گماردید و حرکت و پویایی را از کشور گرفتید. همان وزرای میلیاردر شمال شهر نشین، مشخص است برای وزیری که در بهترین جای تهران خانه 30 میلیاردی دارد مسکن مهر مزخرف باشد اینها کی درد محرومیت، فقر و استضعاف را چشیده اند؟.

آقای روحانی؛ چرا از اختلاس هشت هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان دفاع کردید، با کدام منطق، نجومی بگیران را ذخایر نظام نامیدید؟.

مگر قرار نبود پس از برجام گشایش حاصل شود مگر نگفتید در روز اول توافق، تمامی تحریم ها اعم از هسته ای اقتصادی و بانکی برداشته خواهد شد پس آن وعده ها چه شد. چرا بیش از 17 هزار کارگاه و کارخانه تعطیل شد؟ ارج تعطیل شد، آزمایش تعطیل شد، داروگر تعطیل شد، مگر قرار نبود هم چرخ هسته ای بچرخد هم چرخ اقتصاد؟ برجامی که حتی آب خوردن مردم را به آن گره زدید نتیجه اعتماد به کدخدا چه شد؟ آقای رئیس جمهور؛ پر کردن قلب رآکتور اراک از سیمان نیاز به مذاکره نداشت بدون مذاکره هم می شد انجام داد.

آقای روحانی؛ وعده اشتغال جوانان چه شد؟ اگر برای جوانان عزیز و فارغ التحصیلان شغل ایجاد نمی کنید، چرا پدران آن ها را بیکار می کنید؟.

آقای رئیس جمهور؛ دم از اخلاق و آزادی بیان و حقوق شهروندی می زنید ولی خود زننده ترین الفاظ را نثار منتقدان می کنید، آقای روحانی مگر قرار نبود عزت به پاسپورت ایرانی برگردد پس چرا مردم ما را در مرز ترکیه کتک زدند؟ زن ایرانی را در گرجستان برهنه کردند، به نوجوانان مان در جده تجاوز کردند و نماینده ایران در سازمان ملل را به نیویورک راه ندادند؟.

آیا فکر نمی کنید اینها همه نتیجه آن تفکری باشد که به جای خدا به کدخدا اعتماد می کند و با یک تشر کدخدا، پرتاب ماهواره بر شریف را که حاصل تحقیقات و پژوهشهای شبانه روزی نخبگان جوان ایرانی است را بر روی سکوی پرتاب لغو می کنید.

خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:« ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم » خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی دهد مگر آنکه خودشان خواهان تغییر باشند.

ملت عزیز و آگاه ایران اسلامی، امروز در شرایطی قرار داریم که اقتصاد کشور راکد و رشد علمی کند شده، وقت تغییر به نفع مردم و به دست مردم فرا رسیده است، اینک زمان تغییر فرا رسیده، امروز انتخاب با شماست، بازگشت به گذشته یا تحمل وضع موجود و یا تغییر به نفع مردم، آری امروز روز انتخاب همه ما است روز تغییر سیاست مردمی به نفع اشراف، یا تغییر اقتصاد اشرافی به نفع مردم.

همه ما همچون سال‌های گذشته با لبیک به امر رهبر معظم انقلاب گوش فرا داده و روز جمعه با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی، بار دیگر مشت محکمی بر دهان ابرقدرتهای جهان زده و سپس برای تغییر به نفع مردم  و اصلاح وضع موجود رأی خواهیم داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.