۰۸:۱۰ - سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

مسئول بنیاد مهدویت شاهین شهر:

ترویج فرهنگ مهدویت مهمترین نیاز جامعه امروز است/ راه اندازی خیریه مهدی یاوران در کانون مهدویت شاهین شهر

حجت الاسلام ربیعی گفت: ترویج فرهنگ مهدویت را نیاز جامعه امروز است و اگر مسئله امامت و رهبری به درستی در جامعه تبیین شود و جامعه به این باور برسد که امام شاهد و ناظر اعمال ما است و وظیفه داریم امام را در عصر غیبت یاری کنیم بسیاری از مشکلات جامعه امروز را نخواهیم داشت.

به گزارش شاهین پرس، مسئول بنیاد مهدویت شاهین شهر ترویج فرهنگ مهدویت را مهمترین نیاز جامعه امروز بیان کرد و گفت: مسئله امامت و رهبری اگر به درستی در جامعه تبیین شود و جامعه به این باور برسد که امام شاهد و ناظر اعمال ما است و وظیفه داریم که امام زمان(عج) را در عصر غیبت یاری کنیم بسیاری از مشکلات جامعه امروز را نخواهیم داشت.

حجت الاسلام محسن ربیعی با بیان اینکه ظرفیت ائمه اطهار ظرفیت بسیار بزرگی است که متاسفانه بدرستی استفاده نشده است خاطرنشان کرد: آشنایی و ارتباط با امام زمان(عج) و ترویج فرهنگ مهدویت حداقل کاری است که در عصر غیبت امام زمان(عج) می توانیم انجام دهیم.

وی به برگزاری سومین همایش رابطین مهدویت اشاره کرد و افزود: همایش رابطین مهدویت یکی از برنامه های خوبی است که با هدف هماهنگ سازی بین کانون های فرهنگی، نهاد و ارگانهای شهرستان با بنیاد مهدویت برای ترویج فرهنگ مهدویت و برگزاری مراسم های دینی مذهبی در شاهین شهر برگزار می شود.

مسئول بنیاد مهدویت شاهین شهر اضافه کرد: با توجه به اینکه سالروز میلاد امام عصر(عج) مصادف با شروع دوران غیبت کبری نیز است، ستاد شعبانیه شهرستان برای گرامیداشت اعیاد بزرگ ماه شعبان و دهه مهدویت در دفتر امام جمعه شاهین شهر تشکیل و با تقسیم وظایف بین اعضاء ستاد، برگزاری ویژه برنامه های متنوع و مختلفی را به صورت مشترک با ادارات پیش بینی کرده است.

وی افزود: تهیه چندین عنوان بروشور محتوایی از جمله سبک زندگی مهدوی برای توزیع در مراسم های مختلف و جشن نبمه شعبان، تهیه لوح فشرده ای شامل مولودی های متناسب با ایام جشن های نیمه شعبان برای استفاده در ایستگاه های صلواتی در سطح شهر برای پیشگیری از ورود برخی آهنگ های غیر مجاز و ناهنجار به مراسم های مذهبی ویژه دهه مهدویت از جمله اقدامات بنیاد مهدویت در این دهه است.

حجت الاسلام ربیعی ‏‏به برگزاری دو مسابقه کتابخوانی اشاره کرد و افزود: مسابقه کتابخوانی از کتاب « تمثیلات مهدوی» همراه با پاسخنامه در مصلی نماز جمعه توزیع می شود و دیگری مسابقه حضوری از کتاب «سبک زندگی با نگاه به دعای عهد» اثر حجت الاسلام والمسلمین قرائتی است که حدود هزار نسخه از این کتاب تهیه شده است.

وی ‏افزود: علاوه بر جشن های مردمی در سطح شهر، همایش «رایحه انتظار» ویژه برنامه ای است که سازمان فرهنگی ورزشی تفریحی با همکاری بنیاد مهدویت و دفتر امام جمعه شاهین شهر همزمان با شب نیمه شعبان و با سخنرانی حجت الاسلام عبدوس از ساعت 17 در تالار شیخ بهایی برگزار می کند، همچنین نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی متناسب و مرتبط با مهدویت نیز از روز شنبه به مدت 10 روز در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهین شهر نیز برپا شده است.

مسئول بنیاد مهدویت شاهین شهر افزود: ثبت نام دوره غیرحضوری پیشوای آسمانی و پشتیبانی فرهنگی از اردوهای قم و جمکران نیز از دیگر برنامه های این بنیاد است که در یک بسته فرهنگی ویژه دهه مهدویت پیش بینی شده است.

وی ‏‏اظهار کرد:‏ با توجه به اینکه شناخت و کسب معرفت به امام زمان(عج) در دوران غیبت از وظایف اصلی همه شیعیان و مسلمانان است برای این منظور یک کتابخانه تخصصی در بنیاد مهدویت راه اندازی شده  که در مسجد فاطمیه مستقر است و در دهه مهدویت خدمات خاصی به مخاطبان خود ارائه می دهد.

خیریه ‏«مهدی یاوران» ‏و رابطین بنیاد در ادارات و نهادها نقش مهمی در پیشرفت برنامه های کانون دارند

حجت الاسلام ربیعی به طرح «مهدی یاوران» اشاره کرد و گفت: خیریه «مهدی یاوران» با هدف تامین هزینه های جذب کودکان و نوجوانان در قالب طرح های مختلف فرهنگی در کانون راه‌اندازی شده است که در این طرح هر 313 نفر یک گروه تشکیل داده و وظیفه پشتیبانی مالی را بر عهده می گیرند، بطوریکه در هر شهری یک یا دو گروه خواهیم داشت، البته تاکنون استقبال خوبی از این طرح شده و موفق شده ایم نشریات و مسابقات خوب و متناسب با کودکان ابتدایی تهیه کنیم.

وی ‏خاطرنشان کرد:‏ ما در هر اداره، نهاد و پایگاه های بسیج یک رابط داریم تا بتوانیم محصولات محتوایی خود را به نحوه بهتری توزیع کرده و گام مهمی برای همگانی شدن آموزش ها در سطح شهر برداریم که البته هنوز تا عمومی و همگانی شدن آموزش ها فاصله داریم

مسئول بنیاد مهدویت شاهین شهر افزود:‏ در طول سال تحصیلی جلسات مختلفی برای دانش آموزان و دانشجویان در مدارس با حضور اساتید بنیاد در قالب برنامه های حضوری نظیر« تابستانی با امام زمان»، «عصر انتظار» و «بهشت حضور» و برنامه های غیرحضوری تحت عنوان «پیشوای آسمانی» برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.