۱۸:۵۵ - پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

مدیرعامل کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور:

میزان توانمندی کودکان ناشی از تفکر خلاقانه آنها است/تقویت تفکر، خلاقیت و توانمندی کودکان در گرو توجه به کتاب و کتابخوانی است

حاجیان زاده گفت: توجه به کتاب و کتاب خوانی برای رشد و تقویت تفکر و خلاقیت و کمک به ارتقاء سطح توانمندی کودکان در چشم انداز 10 ساله کانون پرورش فکری کودکان قرار دارد چراکه میزان توانمندی کودکان ناشی از تفکر خلاقانه آنها است.

به گزارش شاهین پرس، مدیرعامل کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در سفر به اصفهان از مرکز فرهنگی پرورشی شاهین شهر بازدید کرد.

علیرضا حاجیان‌زاده در این بازدید فعالیت این مرکز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چشم انداز 10 ساله خود توجه به کتاب و کتاب خوانی برای رشد و تقویت تفکر و خلاقیت و کمک به ارتقاء سطح توانمندی کودکان قرار داده که میزان توانمندی کودکان ناشی از تفکر خلاقانه آنها است.

وی فراگیری فعالیت های کانون ها برای عموم کودکان جامعه را از دیگر اهداف پیش روی کانون ها بیان کرد و افزود: طرح کانون مدرسه که از سال گذشته آغاز شده و مورد استقبال قرار گرفته و انتظار داریم مدارس مشوق دانش آموزان برای جذب و استفاده از فعالیت های این مراکز باشد.

مدیرعامل کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور جذب کودکان معلول به مراکز فرهنگی هنری را از دیگر طرح های فراگیر کانون ها عنوان و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم فعالیت های متنوع و زیادی در کانون ها برای جذب کودکان به این مراکز ایجاد کنیم چراکه کودکان امروز آینده سازان کشور هستند و آینده کشور به افراد خلاق، متفکر و توانمند نیازمند است.

وی با بیان اینکه خروجی عملکرد و میزان رضایتمندی اعضا و کارکنان هر مجموعه بیانگر میزان تلاش و فعالیت آن مجموعه است افزود: عامل موفقیت کانون فرهنگی هنری شاهین شهر وجود مربیان توانمند و فعالیت های متنوع این مرکز است که با فعالیت های خلاقانه و متنوع موجب علاقمندی کودکان و نوجوانان به این مرکز شده است.

مدیر مرکز فرهنگی هنری شاهین شهر در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمدگویی و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: کانون فرهنگی هنری شاهین شهر با مربیان توانمند و نمونه کشوری و بیش از سه هزارو 500 عضو ثابت و یکهزارو 500 عضو فعال در طول سال برنامه های متنوعی برای پرورش استعداد، خلاقیت و تفکر کودکان و نوجوانان دارد.

فریبا پسنده به برگزاری دو دوره جشنواره شعر کودک در شاهین شهر اشاره کرد و افزود: شاهین شهر با وجود کودکان شاعر و شاعران کودکی که دارد با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی و تفریحی شهرداری دو دوره جشنواره شعر کودک برگزار کرد که داوری و کارگاه نقد اشعار توسط اساتید و مربیان برجسته در این کانون برگزار شده است.

اجرای موسیقی عرف کودکان، شاهنامه خوانی، مثنوی خوانی و شعر و نشست صمیمانه با اعضاء و بازدید از بخشهای مختلف مرکز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.