۰۷:۰۲ - پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

فرماندار شاهین شهر و میمه:

روستاها واحدهای تولیدی ارزشمند کشور هستند/اشتغال، عامل ماندگاری جوانان در روستاها است

بصیری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان گفت: روستاها واحدهای تولیدی ارزشمند کشور هستند که ضمن برخورداری از جاذبه های طبیعی، تاریخی، گردشگری و فرهنگی می توانند نقش بسیار موثری در توسعه اقتصادی کشور داشته باشند.

به گزارش شاهین پرس، فرماندار شاهین شهر و میمه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان یکی از نیازهای اساسی امروز کشور را خودکفایی و قطع وابستگی به بیگانگان بیان کرد و گفت: همه آحاد مردم باید در شرایط کنونی کشور در امر مهم اقتصاد مقاومتی مشارکت داشته باشند.

علیرضا بصیری اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت برای کشور و  تنها راه رسیدن به خود کفایی حمایت از تولیدات داخلی دانست و افزود:  فرهنگسازی و ارتقاء سطح آگاهی جامعه در خصوص حمایت از تولید داخلی در شرایط حساس کنونی بسیار حائز اهمیت و لازم است که اقتصاد مقاومتی در تمام شئونات زندگی و بخشهای جامعه نهادینه شود.

وی به نقش مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص زمینه‌سازی تحقق محورهای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی باید با شناخت آگاهانه از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و راههای عملیاتی شدن آن نیازهای اصلی جامعه را شناسایی و برنامه‌ای منطبق با این سیاست‌ها را تدوین و نتایج حاصل از اجرای آن را به مردم ارائه کنند.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه حمایت از تولید ملی زمینه ساز کاهش وابستگی به واردات کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی، افزایش صادرات کالا و رسیدن به خود کفایی است خاطرنشان کرد: استمرار و ادامه روند شرایط موجود موجب رشد اقتصادی با اشتغال پایدار و افزایش سطح رفاه عمومی جامعه را فراهم خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با افزایش میزان تولید، علاقه مندی به مشارکت در حوزه های مختلف اقتصادی نیز افزایش خواهد یافت و این مهم زمانی محقق می شود که، نظام اجرایی و دستگاه های ذیربط با برنامه ریزی اصولی، منسجم با اتکا بر منابع و امکانات بومی و داخلی و تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری برسند.

بصیری دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نیازمند تلاش جدی و همه جانبه با استفاده از همه توان و ظرفیت‌ها بیان کرد و افزود: روستاها واحدهای تولیدی ارزشمند کشور هستند که ضمن برخورداری از جاذبه های طبیعی، تاریخی، گردشگری و فرهنگی می توانند نقش بسیار موثری در توسعه اقتصادی و احیای فرهنگی ایفا کنند.

وی با اشاره به برخی از طرح های کارآفرین خاطر نشان کرد: اجرای طرح های صنایع ریسندگی و بافندگی، حصیر بافی، پرورش دام وطیور، طرح های دامداری و دامپروری، زنبورعسل، اجرای طرح های مختلف کشاورزی و کشت گیاهان داروئی از جمله طرح های است که می تواند زمینه ساز تحولی برزگ در روستاها باشد.

فرماندار شهرستان به نقش روستاها در تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: ایجاد کسب و کار با استفاده از ظرفیت‌های بومی و قابلیت‌های گردشگری در روستاها باید از محورهای اساسی باشد چرا که اجرای این مهم گامی مهم در برنامه ریزی برای ماندگاری جوانان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها می شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.