۲۱:۳۵ - شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

در یادواره شهدای گمنام دانشگاه مالک اشتر مطرح شد؛

صرف گسترش فضای مجازی در کشور افتخار نیست/ جوانان انقلابی سرمایه و ذخیره های ارزشمند کشور هستند

حجت الاسلام نیکویی عرصه مهم جنگ امروز دشمنان را جنگ نرم و فضای مجازی دانست و گفت: گسترش فضای مجازی در کشور افتخار نیست، افتخار اینست که بتوانیم این فضای جنگ نوین را در شکل گیری تمدن نوین اسلامی مدیریت کنیم و بازنده میدان نباشیم.

به گزارش شاهین پرس، معاون سازمان بسیج رسانه کشور عصر امروز در مراسم اختتامیه پانزدهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر که با رویکرد نقش جوان انقلابی در تمدن سازی نوین اسلامی برگزار شده بود گفت: تمدن در اسلام دارای ابعاد مادی و معنوی است، اما جوامع غربی تعبیرشان از تمدن شهرنشینی و تکنولوژی و پیشرفت ظاهری صرف است.

حجت الاسلام ذکریا نیکویی اضافه کرد: یکی از نمونه های تعریف غربی ها از تمدن پدیده ای به هم تنیده است که همه رویدادهای اجتماعی، اقتصادی و هنری و ادبیات را در بر می گیرد، با کمی دقت در می یابیم که نگاه غرب به تمدن تنها از زاویه مادی است.

وی افزود: فرهنگ اسلامی ریشه در تمدن اسلامی دارد که با دعوت پیامبر(ص) از مکه مرحله اول تمدن اسلامی کلید خورد، با تشکیل حکومت اسلامی در یثرب مرحله دوم تمدن اسلامی ایجاد شد و با گسترش اسلام به سایر جوامع و کشورها از جمله مصر و ایران در آن عصر تمدن اسلامی وارد مرحله سوم شد.

معاون بسیج رسانه کشور ‏آمیخته و مجاور شدن فرهنگ اسلامی با تمدن جوامع غیر عرب جزیره العرب مانند ایران را مرحله بعدی تمدن اسلامی که دارای اهمیت بسیار زیادی است بیان کرد و افزود: شکوفایی عصر معماری و هنر اسلامی و رکود تمدن اسلامی با حمله مغول ها مراحل دیگر از سیر تمدن اسلامی هستند، بعد از آن مجدداً مرحله دیگری از رشد آغاز شد، اما در مرحله بعد تمدن اسلامی تحت تأثیر استکبار قرار گرفت و مسلمانان خیال کردند که باید فرهنگ غرب را به عنوان سرمشق و الگوی خود قرار دهند تا به پیشرفت دست پیدا کنند که در این مرحله مسلمانان راه خود را فراموش کردند.

وی با بیان اینکه اسلام ضربه را از جایی خورد که نگاهش به سمت تمدن غرب رفت، تصریح کرد: هدف امام خمینی(ره) از پرچمداری اسلام و انقلاب اسلامی، احیای تمدن اسلامی بود.

حجت الاسلام نیکویی ‏خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی هم دنیا و هم آخرت را برای انسان فراهم می کند،این درحالی است که غربی ها همه چیز را خلاصه در مادیات می دانند، اما ما می گوییم باید مادیات با معنویات با هم همراه و در کنار یکدیگر باشند، امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند« برای دنیایت چنان زندگی کن که گویی هیچ گاه نخواهی مرد و برای آخرتت چنان زندگی کن که گویی الان لحظه آخر زندگی توست».

معاون بسیج رسانه کشور افزود: رهبر معظم انقلاب به جوانان انقلابی اعتماد دارند و قدر آنها را می دانند، سایر مسئولان کشور هم باید اینگونه باشند، جوانانی که در هشت سال دفاع مقدس از همه لذات مادی خود گذشتند تا امنیت را برای کشور به بار بیاورند به همه ثابت کردند که باید به جوان های مؤمن انقلابی میدان و مسئولیت داد.

وی تصریح کرد:‏ جوان مؤمن انقلابی باید بتواند بر دانشجویان و اساتید خود تأثیر مثبت بگذارد و این تأثیر او باید از دریچه معنویت و ارتباط با خدا و نه از طریق سیاسی کاری باشد، جوان مؤمن انقلابی تنها در میدان جنگ نظامی موفق نبود، بلکه در عرصه علم و فناوری و جنگ فرهنگی هم شرکت کرد.

حجت الاسلام نیکویی ‏جنگ امروز دشمن را جنگ نرم فرهنگی بیان کرد و افزود: زخمی شدن در جنگ فرهنگی برای انسان ننگ به بار می آورد اما در جنگ سخت جانبازی و افتخار به بار می آورد، دشمن امروز فهمیده که در جنگ نظامی نمی تواند حریف ایران شود و به همین خاطر در عرصه جنگ نرم و فضای مجازی وارد شده است که حقیقتاً تا امروز در جنگ فضای مجازی موفق نبوده ایم و بایسته ها را فراهم نکرده ایم.

وی تاکید کرد: باید عرصه فضا مجازی را جدی بگیریم، گسترش فضای مجازی در کشور افتخار نیست، مدیریت فضای مجازی و موفقیت در جنگ نرم دشمنان از طریق این فضا موفقیت محسوب می شود که متأسفانه امروز مسئولان کشور از آن غفلت کرده اند.

معاون بسیج رسانه کشور ‏ با تاکید بر اینکه جوان انقلابی در تمدن نوین اسلامی جوان باید بتواند پرچم گفتمان عدالت اسلامی را بالا نگه دارد خاطرنشان کرد: جوان انقلابی باید مطالبه عدالت داشته باشد، این جوان باید در برابر تفکری که راه شهدا را قبول ندارد و در برابر آن می ایستد، ایسادگی کند، جوان انقلابی نگاهش به درون و به دست خودی هاست و چشم به بیرون و کمک دشمنان ندارد، جوان انقلابی در برابر دوستان متواضع و در برابر دشمنان سخت و شدید است.

حجت الاسلام نیکویی اضافه کرد: جوان انقلابی شانه از بار تکلیف خالی نمی کند و دنبال عدالت اجتماعی و مکارم اخلاقی در جامعه و تمدن نوین اسلامی است و از بدعهدی ها و اخم ها خسته نمی شود و تا نهایت جان پای آرمان ها ایستادگی می کند، این در حالی است که متأسفانه گاهی با جوانان انقلابی در داخل برخورد بد می شود و از تخصص ها به خوبی بهره گرفته نمی شود تا او را سرخورده کنند.

انقلاب اسلامی تحقق وعده قرآن در سپردن پرچم اسلام به ایرانیان است

فرمانده دانشکده پدافند هوایی ارتش در اصفهان نیز در این مراسم، جوانان را متولیان اصلی انقلاب بیان کرد و گفت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی لازم است تا جوانان و دانشجویان ما بتوانند در مسیر حرکت شهدای عزیز گام بردارند.

سرهنگ محمد سیدی ادامه داد: دانشجویان سرمایه ها و ذخیره های ارزشی برای همه حرکات مهم کشور هستند و هر کجا دشمن توطئه ای برای نظام جمهوری اسلامی تدارک دیده اولین پاسخ های کوبنده از سوی دانشجویان بصیر انقلابی بر پیکره دشمنان وارد آمده است.

وی افزود: دکتر شهید چمران باید الگوی شخصیت علمی و بزرگ دانشگاهی برای جوانان ما باشد که عباس گونه در مقابل دشمن ایستاد و در آن شرایط، فرهنگ ایثار و شهادت را در دانشگاه های ما نهادینه کرد، شهدایی چون شهید علم الهدی و شهید باکری هم نمونه های دیگر در عرصه دانشگاه هستند.

فرمانده دانشکده پدافند هوایی ارتش در اصفهان اظهار کرد: دوستی با خداوند و تلاش برای کسب رضایت حضرت ولی عصر(عج) رمز رسیدن شهدا به مقامات عالیه معنوی و سرافرازی در دنیا و آخرت است، شهادت کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به امام زمان(عج) است.

وی ‏تصریح کرد: در طول تاریخ بشریت، بسیار بوده اند کسانی که داری شوکت و مکنت فراوان بوده و به خودشان غره بودند اما بعد از مرگشان از بین رفتند و کسی یادشان را گرامی نمی دارد، قطره اگر خودش را به دریا نرساند نابود می شود و اثری از آن باقی نمی ماند، اما وقتی قطره به دریا بپیوندند باقی می شود، انسان ها هم به تنهایی چیزی نیستند، اگر توانستیم قدم در مسیر شهدا بگذاریم به سان قطره ای هستیم که به دریا ملحق شده ایم.

سرهنگ سیدی با تاکید بر اینکه ارتش و سایر نیروهای نظامی در جمهوری اسلامی جنگ طلب نیستند اما روی خوش هم به استکبار جهانی نشان نمی دهند، خاطرنشان کرد: باید بررسی کنیم که چه عاملی سبب می شود تا امروز جوان مؤمن ما همه دنیا و خانواده خود را رها کرده و کیلومترها آن طرف تر برای نبرد با دشمنان اسلام به سوریه می رود و در دفاع از حریم اسلام غریبانه به شهادت می رسد و گاهی حتی جنازه اش هم به خانواده برنمی گردد.

فرمانده دانشکده پدافند هوایی شاهین شهر ‏انقلاب اسلامی را هدیه ای از جانب خداوند به مردم ایران دانست و افزود: امروز افتخار ایرانیان اینست که پرچمدار اسلام در دنیا هستند، هر چند محل ظهور اسلام عربستان بود اما خداوند در قرآن کریم این وعده را داده بود که اگر اعراب قدر نعمت اسلام را ندانند و با کفار همنشین و هم پیمان شوند و خیال کنند که خداوند آن ها را کفایت نمی کند و کفار را اولیاء خود انتخاب کنند خداوند هم پرچم و عزت اسلام را به قومی خواهد سپرد که خدا را دوست می دارند و خدا نیز آنها را دوست دارد.

وی افزود: آن قوم مورد نظر خداوند ایرانیان هستند و عزت امروز ایران اسلامی و سرسپردگی امروز سران کشورهای عرب مرتجع منطقه مؤید تحقق وعده خداوند در قرآن کریم است و نشان می دهد که ایرانیان امروز با ایستادگی در برابر استکبار جهانی و پیروی نکردن از کفار مصداق بارز قومی هستند که خداوند پرچم اسلام را به آنان سپرده است.

سرهنگ سیدی تصریح کرد:‏ نباید برخی کمبودهای ظاهری در برهه های خاصی از زمان سبب ناامیدی ما شود، خداوند وعده حمایت از ما را داده و تاکنون هم ما را حمایت کرده است، شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم ما کسانی هستند که بنا بر قول خدای متعال با عزت، قدرت و شجاعت در برابر کافران می ایستند اما در برابر مؤمنان متواضع هستند.

وی با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی گفت: فیلم نبرد جانانه هفت تن از ارتشیان جان بر کف عزیز ما وجود دارد که در سوریه در برابر چند گردان تکفیری ها ایستادگی می کنند و عزتمندانه تا لحظه آخر حتی یک نفر هم حاضر به تسلیم شدن نمی شوند تا همگی به درجه رفیع شهادت نائل می آیند که اینان مصداق بارز«اعزه علی الکافرین و اذله علی المؤمنین» هستند.

عزت، امنیت و سربلندی ایران اسلامی هدیه ای الهی بواسطه خون شهدا است

جانشین رئیس دانشگاه مال اشتر در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم امنیت، عزت و سربلندی امروز کشور را مواهبی خواند که خداوند بواسطه خون شهدا بویژه شهدای گمنام به این کشور ارزانی داشته است و موجب حرکت رو به جلوی انقلاب در عرصه های مختلف کشور شده است.

دکتر ثقفی فرد با تقدیر از برگزار کنندگان یادواره شهدای گمنام در دانشگاه مالک اشتر گفت: همه ساله جوانان دانشجو برای ادای احترام به ارواح طیبه شهدا و بهرمندی از شفاعت این عزیزان یادواره شهدای گمنام را برگزار می کنند و درواقع چنین برنامه هایی علاوه بر بهرمندی از فیوضات شهدا موجب بیمه شدن جوانان نیز می شود.

در ادامه مراسم پدر شهید مدافع حرم کمیل قربانی خاطراتی از جوان رعنای خود که مزین به اخلاق خوش بوده مشتاقانه برای رضای خدا و دفاع از حریم آل الله از پدر و مادر خود اذن رفتن به میدان جهاد گرفته و عازم سوریه می شود و پس از مدت کوتاهی به آرزوی دیرینه خود نائل می شود بیان کرد.

پخش کلیپ شهادت و شهید مدافع حرم، اجرای سرود دانش آموزن دختر دبیرستان فرهیختگان و تجلیل از خانواده شهدا از دیگر بخشهای این مراسم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.