۱۶:۴۹ - چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲

با هدف تحقق شهر الکترونیک

سامانه GIS شهرداری شاهین شهر راه اندازی شد

معاون شهرسازی شهرداری شاهین شهر از راه اندازی سیستم GIS در این حوزه خبر داد.

thumbnail (2)    معاون شهرسازی شهرداری شاهین شهر از راه اندازی سیستم GIS در این حوزه خبر داد. 

به گزارش شاهین نا، محمدعلی عزیزی گفت : از سال قبل تلاش کردیم با هدف تحقق شهر الکترونیک که بر مبنای توسعه شاهین شهر تدبیر شده است و در راستای برنامه های بلند مدت مدیریت بهینه شهری با کمک جمعی از صاحب نظران این سیستم را در شاهین شهر پیاده کنیم که خوشبختانه اینک توفیق راه اندازی فاز اول آن محقق شده است .

سیستم اطلاعات مکانی (GIS) شامل مجموعه ای است که براساس آن جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و ذخیره سازی اطلاعات بوسیله تصویرسازی و تهیه نقشه مقدور شده و جلوه واقعی تری از رویدادهای مکانی را ثبت می نماید .

معاون شهرسازی همچنین گفت : در طول یکسال گذشته علاوه بر خرید تصاویر ماهواره ای و ایجاد سامانه نقشه پویای شهر ، فرآیندهای مختلف دیگری از جمله تصویربرداری هوایی و آموزش جامع مهندسان این حوزه صورت گرفته و توان فنی شهرسازی را تا 90 درصد افزایش داده است .

عزیزی یادآور شد : با تلاش های صورت گرفته در این حوزه ، شهرداری شاهین شهر در ارقام اولین شهرداری های کشور به لحاظ وسعت امکانات و دانش فنی قرار گرفته و توانسته با پیگیری های مستمر به مطالبات مردم شاهین شهر پاسخ دهد .

یادآور می گردد اخیراً طرح جامع شاهین شهر در مراجع بالادستی کشور به تصویب نهایی رسیده و این شهر را در زمره شهرهای هدفمند در ساختار شهری قرار داده است .

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.