۲۰:۱۷ - پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی:

طلاق عاطفی رایج ترین طلاق زوجین است/ مهمترین فاکتورهای زندگی پایدار را بشناسیم

خلجی با بیان اینکه از هر پنج ازدواج دو مورد منجر به طلاق می شود گفت: طلاق عاطفی و روانی رایج ترین طلاق بین زوجین است.

به گزارش شاهین پرس، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی ظهر امروز در همایش مدافعین بنیان خانواده که با حضور جمع کثیری از بانوان در فرهنگسرای ادب و هنر شاهین شهر برگزار شده بود به بررسی عوامل طلاق و راه‌های پیشگیری از آن پرداخت.

علی خلجی طلاق را از رفتارهای پرخطر زوجین دانست و با اشاره به آمار روز افزون طلاق گفت: از هر پنج ازدواج دو ازدواج منجر به وقوع طلاق می شود و آمارها نشان می دهد بیشتر طلاق ها در بین ازدواج های زیر پنج سال اتفاق می افتد که به عوامل متعددی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه ازدواج باید عاقلانه و عاشقانه باشد خاطرنشان کرد: مهمترین فاکتورهای یک زندگی و ازدواج پایدار علاقه، تفاهم، تعهد و روابط بین زوجین است که تفاهم نیازمند داشتن مهارت های زندگی و زیرساخت های رفتاری است.

کارشناس خانواده تعهد داشتن زوجین را ناشی از وفاداری و مسئولیت پذیری بیان کرد و افزود: همه خانواده ها باید 10 مهارت زندگی را یاد گرفته و به کودکان نیز آموزش دهند.

وی با بیان اینکه هیچ گاه یک نفر از زوجین به تنهایی عامل و مقصر وقوع طلاق نیست به برخی از فاکتورهای مهم روابط زوجین که زندگی را پایدار می کند اشاره کرد و افزود: صمیمت یکی از مهارت های زندگی و عوامل مهم پایداری و استحکام خانواده می باشد که دارای ابعاد مختلفی از جمله صمیمت عاطفی، روانشناختی، زیبایی شناختی، عقلانی، جنسی، معنوی و همدلی است و زوجین باید آنها را بدانند.

خلجی بوجود آمدن صمیمت عقلانی را مستلزم احترام گذاشتن به دیدگاه‌های طرف مقابل(همسر) بیان و تاکید کرد: همدلی واقعی این است که بتوانیم خود را در شرایط همسر خود قرار داده و او را درک کنیم و نبود همدلی بین زوجین چرخه زندگی را معیوب کرده و موجب می شود زندگی در گذشته بماند و  پیشرفتی نداشته باشد.

وی طلاق عاطفی و روانی را رایج ترین طلاق در جامعه عنوان کرد و با بیان اینکه تفاهم عامل 85 درصد تداوم زندگی و استحکام خانواده‌ها است، توصیه کرد که همه ما باید مهارت های زندگی و ارتباطی را بیاموزیم تا بتوانیم زمینه رضایتمندی همسران خود را فراهم کنیم.

طرح مدافعین بنیان خانواده از طرح های ابتکاری و بومی محلی حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت زینب(س) ناحیه شاهین شهر و میمه است که از سال گذشته با استفاده از اساتید و کارشناسان مجرب به منظور کاهش آمار طلاق اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسات مشاوره رایگان به خانواده ها کرده که تاکنون بسیار موفق بوده است.

نشست روشنگری، ایستگاه کودک، نمایشگاه نقاشی کودکان با موضوع “خانواده” و تجلیل از برگزیدگان “مسابقه چتری برای همه” از دیگر بخش های این همایش بود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.