۲۰:۲۰ - دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶

فرمانده دانشکده صحرائی توپخانه مرآتو اصفهان:

نقش ارتش در تسریع روند انقلاب و حفظ کشور بی بدیل بوده است/ آمادگی کامل ارتش در دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران

سرهنگ گودرزی با اشاره به نقش بی بدیل ارتش در تسریع روند انقلاب گفت: ارتش همواره در مسیر مکتب اسلام بوده و با تقدیم 48 هزار شهید در دفاع مقدس و امروز با پیروی محض از ولایت فقیه تحرکات دشمنان در زمین و آسمان و دریا را رصد و خنثی می کند.

به گزارش شاهین پرس، فرمانده دانشکده صحرائی توپخانه مرآتو اصفهان در آستانه فرارسیدن روز ارتش و در جمع نمازگزاران شاهین شهر گفت: سال 57 ارتشیان با پذیرش دگرگونی در درون سیستم اداره کشور، سرنگونی سیستم فاسد 2500 ساله رژیم ستمشاهی را تسریع کردند و سبب رونق انقلاب اسلامی و حفظ آن در برهه های مختلف خطر شدند.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: قبل از وقوع انقلاب اسلامی تغییرات مهمی در بدنه ارتش رخ داد و نیروهای انقلابی در درون ارتش شکوفا شده بودند و ارتباطاتی که با علما و انقلابیون از داخل ارتش توسط برخی از ارتشیان برقرار شده بود انقلابیگری و عزم عالی برای سقوط رژیم پهلوی در درون بدنه ارتش ایجاد شده بود.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی شهید صیاد شیرازی طی گذراندن دوره توپخانه در آمریکا نمونه بارز یک انقلابی متعبد و مسلمان بود، شهید صیاد شیرازی در ماه رمضان در امریکا و آن هم در طول دوره آموزش خود همه اعمال عبادی ماه رمضان را به صورت کامل انجام می داد و در نقش یک مبلغ دین ظاهر شد که در آن شرایط اصلاً کار ساده ای نبود.

گودرزی بیان کرد: شهید عباس بابایی در آمریکا شبی در حال ورزش کردن بود که یکی از اساتید آمریکایی او را می بیند و دلیل ورزش کردن او در آن هنگام شب را جویا می شود، شهید بابایی در جواب می گوید در حال مبارزه با نفس خودم و شیطان هستم، این در حالی بود که در آن وقت شب همه اسباب لهو و لعب برای او فراهم بود و آزادی کامل داشت.

وی ابراز کرد: شهید نامجو نیز قبل از انقلاب با امام(ره) ارتباط و نامه نگاری داشت و نامه های امام(ره) را از نجف به دست او می رساندند، همین نامه ها سپس در دانشکده ستاد فرماندهی ارتش به صورت مخفیانه میان پرسنل ارتش پخش می شد، شهید صیاد شیرازی با بیشتر علمای انقلابی اصفهان ارتباط داشت، شهید اقارب پرست هم در ارتباط تنگاتنگ با مراجع و علمای اسلام بود.

 فرمانده دانشکده صحرائی توپخانه مرآتو اصفهان افزود: پیام هایی که حضرت امام(ره) در قبل از انقلاب به ارتش می دادند مبین این مهم هستند که حرکت انقلابی در ارتش در قبل از انقلاب به سوی توحید و اسلام و به دور از مکاتب انحرافی سوسیالیسم و لیبرالیسم بود، شهیدان مطهری، بهشتی و مفتح در قبل انقلاب ارتباطات مؤثری را با بدنه ارتش داشتند.

گودرزی ‏‏توضیح داد: 15 بهمن هوانیروز و نیروی هوایی اصفهان به مردم انقلابی پیوستند و در نوزدهم بهمن 57 هم همافران نیروی هوای به دیدار امام(ره) در مدرسه رفاه رفتند، سایر آحاد ارتش هم به دستور امام(ره) پادگان ها را ترک کردند.

وی پیوستن ارتش به انقلاب به عنوان یکی از عوامل اصلی در تسریع انقلاب و فروپاشی رژیم شاهنشاهی دانست و خاطرنشان کرد: ارتش ایران هیچ وقت از سلاح های کشتار جمعی برای سرکوب مردم استفاده نکرد و این در حالی است که بسیاری از ارتش های دیگر در سراسر جهان در برابر اعتراض توده های مردم از سلاح های کشتار جمعی استفاده کرده و می کنند.

 فرمانده دانشکده صحرائی توپخانه مرآتو اصفهان اظهار کرد: بعد از انقلاب جوهای خاص سیاسی و اقتصادی علیه ارتش ایجاد شد، اما امام(ره) در همان زمان فرمودند« ارتش هم اکنون در خدمت اسلام و از ملت هستند، باید ملت از آن ها پشتیبانی کند و کاری که موجب آزردگی و دلسردی آنان می شود را انجام ندهد، من به ملت ایران اکیداً هشدار می دهم که دولت باید ارتش ملی و قوی و با روحیه مقتدر داشته باشد تا قدرت برای حفظ کشور داشته باشد».

گودرزی ‏‏افزود: با همه هدایت و رهنمودها و موضع گیری های به موقع امام امت(ره) حقیقتاً ضربات سنگینی از سوی دولت های بازرگان و بنی صدر به ارتش وارد آمد، خیلی از پاکسازی ها غیر قانونی بود، خدمت سربازی به یک سال تقلیل پیدا کرد و می خواستند سلسله مراتب را در ارتش از بین ببرند، آقای بازرگان علناً می گفت باید استعداد ارتش را کاهش داد.

وی اضافه کرد: اما به لطف خدا ارتش پایدار ماند و توانست نقش بی بدیلی را در غائله کردستان و آذربایجان و  سیستان و بلوچستان و ترکمن صحرا و بعد از آن در جنگ تحمیلی در دفاع از انقلاب و اسلام ایفا کند، قرار بود تا عراق در 7 روز کل ایران را تصرف کند، اما ارتش به همراه سپاه و نیروهای مردمی این اجازه را به آن ها نداد.

فرمانده دانشکده صحرائی توپخانه مرآتو اصفهان تصریح کرد: در طول جنگ تحمیلی هیچ عملیاتی بدون حضور توپخانه ارتش و تأمین نیروهای رزمنده در زمین بدون پشتیبانی نیروی هوایی ارتش امکان پذیر نبود و در دریا این نیروی دریایی ارتش بود که در کمترین زمان ممکن نیروی دریایی رژیم بعث عراق را به زانو درآورد.

گودرزی گفت: 48 هزار لاله سرخ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ هشت ساله نشان از عمق فداکاری و رشادت های ارتشیان در دفاع از این مرز و بوم دارد، امام(ره) در بسیاری از عملیات های موفق ارتش در جنگ تحمیلی به صورت مستقیم با فرماندهان ارتش تماس می گرفتند و از آن ها تشکر و قدردانی می کردند و مقام معظم رهبری بر تابوت شهید صیاد شیرازی بوسه زدند.

وی اظهار کرد: امام(ره) در پایان جنگ خطاب به نیروی زمینی ارتش فرمودند« نیروی زمینی قهرمان که در حقیقت در تمامی حوادث در نوک پیکان حملات ناجوانمردانه دشمنان بوده است، به حق چهره راستین و شکست ناپذیر و استوار خویش در دفاع از مرزهای گسترده کشورمان را نشان داد».

‏این فرمانده ارتش در ادامه ابراز کرد: پس از جنگ هم که زمان بازسازی بود ارتش قدم های مثبتی بر داشته است و آمادگی رزمی خود را بالا برده است، ارتش امروز تبعیت محض از ولی فقیه دارد و مطابق با قانون اساسی در هیچ جناح بندی سیاسی شرکت نکرده و نمی کند.

 گودرزی تصریح کرد: امروز ارتش برای عملیات و انجام مأموریت در هر مکانی از جهان که منافع جمهوری اسلامی و انقلاب و اسلام در معرض خطر ‏قرار گیرد آمادگی کامل دارد و همه تحرکات دشمنان را در زمین و هوا و دریا به خوبی رصد می کند، ارتش در اکثر حوادث و بلایای طبیعی حضور فعال دارد،  به عنوان مثال در حادثه سیل سیستان و بلوچستان و حادثه پلاسکو ارتشیان نقش مهمی در کمک رسانی داشتند و از همه امکانات ارتش برای این مهم استفاده شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.