۱۵:۱۵ - یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶

بیانیه آیت‌الله رئیسی برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری:

“نجات کشور” با تحول در مدیریت اجرایی ممکن است/ باید قفل رکود و بیکاری را باز کرد

آیت‌الله رئیسی در اولین بیانیه انتخاباتی خود با اشاره به اینکه “نجات کشور” با تحول در مدیریت اجرایی ممکن است، تأکید کرد: باید قفل رکود و بیکاری را باز کرد.

به گزارش شاهین پرس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اولین بیانیه مهم انتخاباتی خود درباره انتخابات ریاست‌جمهوری را صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به‌شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی علی‌بن مُوسَی الرِّضَا المُرتَضی بعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

ملت شریف و سرافراز ایران

در حالی چهارمین دهه عمر نظام اسلامی‌مان سپری می‌شود که با وجود موفقیت‌ها و پیشرفت‌های امیدوار کننده، همچنان دردهای مزمن ساختاری و سنت‌های نادرست مدیریتی مردم را رنج می‌دهد و دولت را از پاسخگویی به انتظارات مردم و تحقق اهداف قانون اساسی ناتوان ساخته است.

مردم می‌پرسند با وجود این‌همه منابع سرشار و سرزمین پرنعمت، استعدادهای متراکم انسانی و رهنمودهای روشن رهبر عزیز انقلاب؛ چرا وضع کشور چنین است و چرا ظرفیت مجموعه‌های داخلی به‌جای هم‌افزایی برای حل مسائل کشور، صرف خنثی‌سازی یکدیگر و رقابت‌های تخریبی می‌شود؟ آیا نمی‌توان قفل رکود و بیکاری و انسداد در کسب‌‌وکار و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن را گشود؟!

این‌جانب به‌پشتوانه بیش از دو دهه تجربه مدیریتی در سطح کلان همچنین تعامل و نظارت بر ساختارهای مختلف ملی و رویارویی مستقیم با مفاسد و نواقص موجود در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی، نسبت به ریشه‌های مسائل کشور و گرفتاری‌های مردم آگاهی و اشراف یافته‌ام و عمیقاً معتقدم این وضعیت قابل تغییر است و به‌مدد الهی امکان بازگشت تحرک، نشاط و رونق به زندگی مردم وجود دارد.

ایران اسلامی بن‌بست ندارد و کلید واقعی حل مشکلات حضور و اراده همه ما مردم برای تحول جدی در مدیریت اجرائی کشور است و گام اول در ایجاد این تغییر، تشکیل دولتی توانمند و آگاه است که برای خدمت به مردم و بازگرداندن کرامت به آنان و مبارزه با تبعیض فقر و فساد شب از روز نشناسد.

با آنکه اکنون بیش از یک سال است مأموریت خدمت به مستضعفان و محرومان، زائران و مجاوران آستان قدس رضوی را وجهه همت خود قرار داده و این توفیق عظیم را غیرقابل قیاس با هر مقام مادی و معنوی دیگر می‌دانم، اما ملاحظه رنج‌ها و گلایه‌مندی‌های مردم و دعوت وسیع اقشار مختلف و نخبگان از این خادم خود برای حضور در عرصه انتخابات، راه هر گونه عافیت‌طلبی و ترجیح علایق شخصی را به‌روی این‌جانب بسته است. اکنون با شناخت دقیق از ظرفیت‌های عظیم انسانی و مدیریتی کشور و در پی دعوت‌های پرشمار و محبت آمیز علماء گرانقدر، اقشار مختلف مردم و نخبگان و جوانان دلسوز، مسئولیت دینی ملی و انقلابی خود را حضور در این صحنه یافته‌ام، هرچند تا کنون طی سه دهه گذشته هیچ عزمی برای دستیابی به قدرت نداشته‌ام.

این حضور با توکل به خدا و توسل به حضرت بقیة الله الاعظم (روحی فداه) فارغ از گروه‌بندی‌های سیاسی رایج و صرفاً با تأکید بر رعایت قانون، اخلاق، انصاف، صداقت با مردم و پرهیز از جنجال و سوءاستفاده از مقدسات و بیت‌المال در رقابت انتخاباتی خواهد بود و معتقدم مردم صاحبان حقیقی سرنوشت کشور و انقلابشان هستند و آنانند که به‌واسطه فرصت دادن برای خدمت، بر مسئولان منت دارند.

نجات کشور از بحران‌های پیش رو و بازگرداندن آسودگی خاطر به مردم، صرفاً با ایجاد تحول در مدیریت اجرایی، به‌کارگیری مدیران امین و قوی و حرکت آگاهانه براساس اهداف برنامه‌ای جامع و همه‌جانبه که ان‌شاءالله آن را در فرصت گفتگوهای پیش رو با شما ارائه خواهم داد، ممکن خواهد بود.

ابراز محبت اقشار مختلف مردم گروه‌های مختلف سیاسی و جبهه انقلاب اسلامی به این خادم امام هشتم علیه السلام نویدبخش امکان ایجاد انسجام و همدلی حداکثری میان تمامی علاقمندان به سرافرازی ایران و دلدادگان به آرمان‌های انقلاب اسلامی امام و شهداء برای تشکیل دولت جدیدی است که وضع کنونی را به‌نفع مردم و آینده درخشان ایران اسلامی تغییر دهد.

ان‌شاءالله ولینصرنّ اللّه من ینصره

سید ابراهیم رئیسی

فروردین 1396

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.