۱۶:۱۸ - شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵

با حضور سردار آقاخانی؛

صحنه وقوع جرم سرقت از طلافروشی در شاهین شهر بازسازی شد/ تصاویر

سارقان مسلح دستگیر شده در حضور فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان صحنه وقع جرم را برای تیم کارآگاهان بازسازی و تشریح کردند.

به گزارش شاهین پرس، صحنه وقوع جرم سرقت مسلحانه از طلافروشی خیابان عطار شاهین شهر ظهر امروز با حضور فرمانده انتظامی استان اصفهان توسط سارقان دستگیر شده بازسازی شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا آقاخانی در صجنه وقوع جرم سرقت مسلحانه از طلافروشی شاهین شهر پلیس استان اصفهان را یکی از پلیس های شاخص کشور مطرح کرد و گفت: نیروی انتظامی استان اصفهان در سال 95 با شاخص کشف 85 درصد جرائم خشن موفق به کسب رتبه نخست کشور شده است.

وی موفقیت پلیس در کسب این رتبه را مرهون همکاری مردم استان اصفهان بویژه شاهین شهر بیان کرد و افزود: ماموران سخت کوش نیروی انتظامی با تعقیب و ردیابی در یک عملیات ضربتی و غافلگیر کننده اعضای باند سارقان طلافروشی شاهین شهر را در سه استان کشور پس از 24 ساعت شناسایی و پس از 14 روز دستگیر کردند.

فرمانده نیرو انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: پلیس استان اصفهان در این عملیات موفق شد هشت مجرم پرونده که شامل سارقان و مالخرها بود را به همراه طلاهای مسروقه و سلاح مورد نظر دستگیر کنند.

وي افزود: سارقان مسلح که هرسه غیر بومی هستند شامگاه دوشنبه نهم اسفندماه سال جاری با اعمال زور، خشونت و تيراندازي هاي مكرر پس از سرقت يك كيلو و 500 گرم طلا با يك خودروي پژو متواري شده بودند با اقدامات تخصصی اکیپ ویژه ماموران مجرب پلیس آگاهی اصفهان کمتر از 24 ساعت پس از وقوع سرقت مورد شناسایی قرار گرفتند.

اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان کرد: پس از گذشت دو هفته از وقوع سرقت با كسب نيابت قضائي و هماهنگي هاي لازم يك تيم از ماموران به استان محل اختفاء سارقان اعزام و هر سه سارق را در سه شهرستان مختلف و در اقدامي غافلگيرانه دستگير كردند.

وی با اشاره به اعتراف سارقان به بزه انتسابي با همدستي دو مالخر افزود: در اين خصوص پرونده تشكيل و سه سارق و دو مالخر جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده خواهند شد به مردم این اطمینان را داد که دستگاه قضایی قطعا برابر قانون با مجرمان برخورد و آنها را به سزای عمل خواهد رساند.

آقاخانی خاطرنشان کرد: بازسازی صحنه جرم برای به یقین رسیدن چگونگی وقوع جرم و شناسایی دقیق متهمان اصلی انجام می شود.

شهروندان حاضر در صحنه با شعار “نیروی انتظامی تشکر تشکر” از زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در جامعه قدردانی و خواستار برخورد جدی دستگاه قضا با خاطیان و برهم زنندگان نظم و امنیت شدند.

 سارقان دستگیر شده با ابراز ندامت و پشیمانی از انجام این سرقت صحنه وقوع جرم را بازسازی و به تشریح اقدام مجرمانه خود پرداختند.

صاحب طلافروشی مورد سرقت قرارگرفته در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس در تشریح حادثه گفت: ساعت حدود هشت و 25 دقیقه شب نهم اسفند طبق ساعت اعلام شده به همراه آقای بهوندی همکارم در حال جمع کردن ویترین بودیم که ناگهان خودرویی جلوی مغازه ترمز و سه نفر نقاب زده با اسلحه کلاشینکف به سمت مغازه حمله ور شدند.

ابراهیم دشتستانی افزود: سارقان ابتدا با پتک به شیشه ویترین ضربه زدند سپس اقدام به شکلیک پی در پی گلوله کردند بدلیل اینکه شیشه ویترین ضد گلوله و ضربه بود با شکستن شیشه درب وارد مغازه شدند و مقابل پیشخوان ایستادند و یکی از آنها گفت ما نیاز داریم و بهتر است که شما مقاومت نکنید.

وی ادامه داد: من به محض اینکه دیدم سارقان مسلح هستند بدون هیچ عکس العملی به همراه همکارم در پشت مغازه روی زمین دراز کشیدیم و سارقان هم ظرف مدت کمتر از دو دقیقه با شلیک 18 گلوله طلاهای موجود در ویترین به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال را به سرقت بردند.

صاحب طلافروشی ضمن قدر دانی از زحمات شبانه روزی پلیس آگاهی و نیروی انتظامی در شناسایی و دستگیری مجرمان از بین 80 میلیون جمعیت ایران افزود: نیروی انتظامی در این مدت بدون هیچ چشم داشتی برای شناسایی، دستگیری و کشف اموال مسروقه تلاش کردند که این اقدام بی نظیر نیروی انتظامی، را هدیه و عیدی بزرگ برای شهروندان شاهین شهر می دانم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.