۱۳:۱۱ - یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شاهین شهرخبر داد:

آمادگی کامل سازمان آتش‌نشانی شاهین شهر برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال

اکرم خانی از آمادگی سازمان آتش نشانی شاهین شهر برای قابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: خودرو آـش نشانی با تعدادی از پرسنل به مدت سه شب در چهار نقطه حساس مستقر هستند.

به گزارش شاهین پرس، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌شهر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از آمادگی کامل پرسنل این سازمان برای مقابله با حوادث احتمالی شب چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: علاوه بر ایستگاه های چهارگانه سازمان آتش نشانی شاهین شهر، خودروهای اطفای حریق به همراه تعدادی از پرسنل این سازمان به مدت سه شب در چهار نقطه حساس شهر مستقر و در آماده باش کامل هستند تا در صورت وقوع حادثه به کمک شهروندان بشتابند.

سعید اکرم خانی از همدردی و همراهی شهروندان در به شهادت رسیدن تعدادی از همکاران آتش نشان در حادثه پلاسکو افزود: موضوع چهارشنبه آخر سال بدلیل حساسیتی که دارد مورد توجه مسئولان قرار دارد که به لطف خدا و همکاری شهروندان در دو، سه سال اخیر حادثه ناگواری در شاهین شهر رخ نداده است که امیدواریم امسال نیز با رعایت ایمنی و دوری از رفتارهای خطرساز در روزهای پایانی سال بدون حادثه به استقبال سال جدید برویم.

بیش از پنج هزار دانش آموز شاهین شهری در سال جاری با عوامل خطر و حادثه ساز آشنا شدند

وی با تاکید و توصیه به شهروندان برای رعایت موارد ایمنی گفت: سازمان آتش نشانی شاهین شهر در سال جاری به منظور کاهش و پیشگیری از حوادث بیش از پنج هزار از دانش آموزان را با موارد خطرساز آشنا و نکات ایمنی را آموزش داده است که قریب به سه هزارو 150 نفر از این تعداد دانش آموزان دبستانی و پیش دبستانی بودند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین شهر با بیان اینکه امکانات و تجهیزات سازمان آتش نشانی شاهین شهر در حد مطلوبی قرار دارد تصریح کرد: در سال جاری کارکنان و آتش نشانان سازمان به کلیه امکانات ایمنی فردی نیز مجهز شده اند.

وی از نوسازی خودروهای قدیمی این سازمان خبر داد و افزود: با حمایت هیئت مدیره سازمان و شهردار شاهین شهر موفق شدیم در سال جاری علاوه بر نوسازی خودروهای قدیمی و مستعمل شده سازمان، یک دستگاه خودرو اطفائیه و یک دستگاه خودرو پیشرو با قابلیت های فنی پیشرفته نیز خریداری و به ناوگان اضافه کنیم.

اکرم خانی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی شاهین شهر، سازمان پایلوت استان است خاطرنشان کرد: این سازمان با همکاری سازمان شهرداری های استان به آتش نشانان استخدام شده جدیدالورود آموزش های لازم آتش نشانی را آموزش داده و شرکت کنندگان پس از دریافت مدارج لازم به ایستگاه های آتش نشانی شهرهای استان معرفی و بکارگیری می شوند.

وی به برگزاری جشنواره برترین های آتش نشانی اشاره کرد و افزود: این جشنواره که با حضور مدیر کل سازمان آتش نشانی کشور و برترین های آتش نشانی سراسر کشور برگزار شده بود به همراه تعدادی از کارکنان به عنوان مهمان افتخاری شرکت کرده و از خانواده شهدای آتش نشان تجلیل بعمل آمد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شاهین شهر به افتتاح و بهره برداری از ایستگاه چهارم آتش نشانی در مجموعه مسکن مهر اشاره کرد و افزود: متاسفانه بدلیل رعایت نشدن برخی موارد ایمنی در مجموعه مسکن مهر، ایستگاه چهارم آتش نشانی در این مجموعه تاسیس و آماده خدمات رسانی شد.

آسانسورهای نامرغوب مهمترین مشکل در مسکن مهر شاهین شهر

وی از آسانسورها به عنوان عمده مشکل حادثه ساز در شاهین شهر بویژه مجموعه مسکن مهر نام برد و افزود: بدلیل استفاده از تجهیزات نامرغوب در ساختمان ها بیشترین حوادث که منجر به اعزام ماموران آتش نشانی می شود مربوط به آسانسورها است..

اکرم خانی به قرارداد خرید یک دستگاه نردبان 44 متری اشاره کرد و افزود: با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال قرارداد خرید یک دستگاه نردبان 44 متری با شرکت معتبر خارجی برای ساختمان های بلند از جمله مجموعه مسکن مهر امضاء شده است که بزودی به ناوگان سازمان  آتش نشانی شاهین شهر به عنوان دومین سازمان در سطح استان اضافه خواهد شد.

وی میانگین ماموریت های واحد عملیات سازمان آتش نشانی شاهین شهر را 68.3 دهم مورد عملیات در ماه عنوان کرد و افزود: در سال جاری حدود 609 مورد حادثه به واحد عملیات اعلام شده که از این تعداد حادثه 37 مورد حریق، 35 مورد منجر به جراحت،  12 مورد منجر به فوت و 345 مورد نیز منجر به نجات یافتگان شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شاهین شهر با بیان اینکه متاسفانه ایمنی منازل مسکونی کمتر مورد توجه شهروندان است گفت: شهروندان در زمان احداث ساختمان مسکونی بر اساس دستورالعمل های ابلاغی واحد ایمنی شهرداری ملزم به رعایت موارد ایمنی شده و گواهی پایان کار دریافت می کنند اما بعد از اتمام کار سیستم های هشدار دهنده که در صورت وقوع حادثه حریق بسیار کمک کننده است را غیر فعال می کنند.

مدیران ساختمان ها از فعال و بودن سیستم های هشدار دهنده در 24 ساعت شبانه روز اطمینان حاصل کنند

وی از مدیران ساختمان ها درخواست کرد تا از فعال و آماده به کار بودن سیستم های هشدار دهنده در همه 24 ساعت شبانه روز اطمینان حاصل کنند و افزود: از ابتدای سال تاکنون 784 گواهی ایمنی برای ساختمان های در حال احداث صادر و بنا به درخواست شهروندان 60 مورد بازدید ایمنی متفرقه نیز انجام و 553 دستورالعمل ایمنی، 291 مورد بررسی نقشه سیستم اعلام و اطفای حریق، 115 مورد بازدید و شناسایی مناطق پر تردد و خطر ساز شهر انجام گرفته است.

وی پیشگیری را مهمترین سرمایه گذاری برای جلوگیری از حوادث تلخ بیان و خاطرنشان کرد: بسیار دیده شده که چند ده میلیون هزینه برای پیشگیری می تواند سبب حفظ میلیاردها تومان سرمایه از خطر نابودی شود.

اکرم خانی اضافه کرد: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته برخی مراکز تجاری قدیمی شهر بدلیل نداشتن ایمنی لازم اخطار دریافت کردند و همچنین با توجه به حساسیت ایمنی مراکز آموزشی، مدارس سطح شهر مورد بازدید و بازرسی قرار گرفتند که دستورالعمل رعایت موارد ایمنی دریافت کردند.

وی در ادامه با اعلام آمادگی برای بازدید ایمنی از مراکز صنعتی و منازل مسکونی سطح شهر افزود: شهروندان و صاحبان مراکز تجاری و صنعتی می توانند در صورت نیاز درخواست بازدید داشته باشند واحد ایمنی و پیشگیری با توجه به قدمت سال ساخت منازل و مراکز موارد و نکات ایمنی لازم را اعلام می کنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی افزود: اداره آموزش و پرورش شاهین شهر در ستاد استقبال از مسافران نوروزی 41 باب مدرسه را برای اقامت مسافران نوروزی اعلام کردند که در بازدید از این مدارس نکات ایمنی در خصوص دو باب از این مدارس اعلام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.