۲۰:۴۵ - شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه هوایی شهید بابایی:

کسب رضای خدا مهمترین محور زندگی شهدا/ شهدای انقلاب مصادیق نفوس مطمئنه هستند

حجت الاسلام پورعابد با اشاره به آیه آخر سوره فجر، امام حسین(ع) را مصداق کامل نفس مطمئنه دانست و گفت: شهدای انقلاب اسلامی هم مقامات رضا، تسلیم و صبر را به صورت یکجا داشتند و همین سبب رسیدن آن ها به مقام نفس مطمئنه شد.

به گزارش شاهین پرس، رئیس عقیدتی سیاسی منطقه هوایی شهید بابایی، در یادواره شهید سرلشکر خلبان علیرضا یاسینی، سرلشکر سیدعلی صفوی و 130 شهید ارتش جمهوری اسلامی در شاهین شهر و ‏میمه و در جمع خانواده های شهدای ارتش و شهدای مدافع حرم‏ گفت: خداوند در قرآن کریم از گروهی از انسان ها نام می برد که دارای نفس مطمئنه هستند و روحی سراسر آرامش و اطمینان نسبت به ساحت مقدس پروردگار دارند.

حجت الاسلام محمدحسین پورعابد، سوره فجر را سوره امام حسین(ع) خواند و افزود: امام حسین(ع) مصداق کامل و اتم آیه آخر سوره فجر و مظهر نفس مطمئنه است.

وی ادامه داد: صاحبان نفس مطمئنه دارای سه مقام هستند که تا این سه مقام را درک نکنند به این درجه نخواهند رسید و برای لقاء الله دعوت نمی شوند، البته این مقام در دنیا برای انسان ها و از روی ظاهر افراد قابل تشخیص نیست.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه هوایی شهید بابایی بیان کرد:  مقام اول نفوس مطمئنه مقام رضاست، شهدای عالی مقام ما به مقام رضا متصل بودند، کم هستند افرادی که آنچنان از خدا رضایت دارند که هیچ گله ای از خداوند نداشته باشند، بسیاری از مسلمانان و مؤمنان اهل دینداری هم هستند اما به مقام رضا نرسیده اند.

وی اضافه کرد: یکی از یاران امام محمدباقر(ع) وقتی به امام(ع) رسید خطاب به امام عرض کرد که یابن رسول الله من فقر را بر غنا و گمنامی را بر شهرت و مریضی را بر صحت ترجیح می دهم و خیال می کرد که به مقام بالایی رسیده است، اما امام باقر(ع) فرمودند که فلانی ما اینگونه نیستیم.

حجت الاسلام پورعابد افزود: امام(ع) فرمودند« ما آن چیزی را می خواهیم و می پسندیم که خداوند می پسندد»، اگر خداوند فقر را بپسندد ما هم فقر را می خواهیم و اگر غنا را می پسندند ما هم همان را می خواهیم صاحب نفس مطمئنه در همه شرایط آسانی و سختی رفتاری رضایمند نسبت به خداوند دارد.

مقام رضا در زندگینامه شهدا به وضوح دیده می شود

وی با بیان اینکه در مطالعه زندگینامه شهدا مقام رضا را به وضوح می توان در مشی و منش آن ها مشاهده کرد افزود: مهمترین محور زندگی شهدا کسب رضایت خداوند است و این از عهده هر کسی بر نمی آید چراکه ادعا کردن ساده اما رسیدن به مقام صدق بسیار سخت است، ذبح اسماعیل از سوی ابراهیم(ع) برای اثبات صدق ادعای او بود.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه هوایی شهید بابایی ‏اصفهان ادامه داد: مقام بعدی که لازمه رسیدن به نفس مطمئنه است کسب مقام تسلیم در برابر خداوند است، شهدا در برابر پروردگار تسلیم بودند و امروز خانواده های معظم شهدا هم مصداق کسانی هستند که تسلیم خداوند بوده و امانت او را برگردانده اند، البته غم و غصه و تألم روحی در اثر شهادت عزیزان خلاف شرع نیست.

وی ‏سومین مقام شهید را مقام صبر معرفی و تصریح کرد: دنیا و اهل آن مصائب زیادی دارند، چه بسا بسیاری از اهل ایمان اهل صبر نبوده و تنها افرادی می توانند مقام صبر را داشته باشند که به دنیا دل نبسته و به ارزش های اخروی و غیر مادی پشت کرده باشند، همین تفاوت ها است که افراد را در بهشت از هم متمایز می کند.

حجت الاسلام پورعابد منظور خداوند از عبارت «فادخلی جنتی» در سوره فجر را بهشتی، غیر از آن بهشت عمومی معرفی کرد و گفت: شهدا با مقام نفس مطمئنه در ردیف کسانی هستند که در بهشت مخصوص خداوند قرار دارند و شهدا همان هایی هستند که در اخرت می گویند نه در بهشت عمومی و نه در جهنم، بلکه جایگاه شهدا در نزد خود خداوند قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.