۱۹:۱۶ - شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

ارشد نظامی آجا در اصفهان:

استمرار روحیه ایثار و شهادت طلبی عامل ترس دشمنان از اقدام نظامی است

امیر آذرافروز با اشاره به تهدیدات در اطراف مرزهای ایران و حضور آمریکا و اسراییل در کشورهای همسایه، گفت: آنچه سبب وحشت دشمنان از انجام عملیات نظامی علیه ایران می شود استمرار روحیه ایثار و شهادت در جوانان و ایستادگی خانواده های شهدا است.

به گزارش شاهین پرس، ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در یادواره شهید سرلشکر خلبان علیرضا یاسینی، سرلشکر سیدعلی صفوی و 130 شهید ارتش در شهرستان شاهین شهر و میمه و در جمع خانواده های شهدای ارتش و شهدای مدافع حرم، گفت: شهدا خاک ایران را به طلا تبدیل کردند و عزت، عظمت، شرف، اقتدار، آرامش و امنیت را برای ملت و کشور ما به ارمغان آوردند.

امیر محسن آذرافروز ادامه داد: در یگان های تفحص در منطقه عملیاتی جنوب کشور در شلمچه جمله زیبایی وجود دارد که می گوید اگر خاک شلمچه را نیم متر بکنیم به طلا خواهیم رسید، ما شهدا را مرده نمی پنداریم و بنابر آیات قرآن شهدا زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می خورند، ما خودمان را مدیون خانواده های معظم شهدا می دانیم.

وی افزود: امروز ایران قدرتمند اسلامی در دنیا گل سرسبد کشورهای مقتدر جهان است و همه این ها به برکت خون شهدا و ایثارگری های خانواده های آنان است، دستاوردهای انکارناپذیر امروز جمهوری اسلامی تنها با یک سری اقدامات سیاسی و یا نظامی صرف به دست نیامده و حقیقتاً آرامش و امنیت امروز این مرز و بوم را مدیون شهدای گرانقدرمان هستیم.

دشمن با وجود پایگاه های نظامی در همسایگی ایران جرأت کوچکترین حرکت نظامی ندارد

آذرافروز‏ با بیان اینکه آمریکا و اسراییل در 15 کشور همسایه ما حضور مستقیم و یا غیر مستقیم دارند خاطرنشان کرد: امروز اسراییل مرزهای خود را از طریق جمهوری آدربایجان به مرزهای ایران نزدیک کرده است، اما با همه این ها اسراییل و آمریکا جرأت انجام کوچکترین حرکت نظامی علیه جمهوری اسلامی را ندارند و این مهم تنها با مجاهدت ها و ایثارگری های شهدا و استمرار روحیه شهادت طلبی در جوانان کشور به دست آمده است.

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان اصفهان توضیح داد: خانواده های معظم شهدا همواره از کشور در همه شرایط سخت حمایت کرده اند و نقش مهمی را در حفظ روحیه استکبارستیزی و زیر بار ذلت نرفتن داشته اند، دشمنان ما از دادن تلفات در جنگ ها خیلی می ترسند، آن ها انگیزه و ایمان لازم برای رویارویی با ما را ندارند، نمونه های این ادعا در جنگ اول خلیج فارس در میان ارتش اسراییل و آمریکا به وضوح دیده شد.

وی افزود: در هیچ کجای دنیا نمی توانید ببینید که خانواده ای 3 یا 4 نفر شهید تقدیم کشورشان کرده باشند و باز هم مادران و همسران شهدا بگویند که ما حاضریم باز هم اگر لازم باشد و اگر عزیزان دیگری داشتیم در راه اسلام و انقلاب اسلامی بدهیم، دشمنان ما هرگز توان درک این روحیه را ندارند.

آذرافروز‏ به حدیثی از پیامبر(ص) اشاره کرد که می فرمایند شهدا غرق در نعمت هستند اما باز هم از خداوند می خواند تا به دنیا برگردند و در رکاب پیامبر ‏اسلام(ص) شهید شوند، وقتی شهدا با جواب خداوند در برگشت ناپذیری آن ها به دنیا مواجه می شوند خطاب به خداوند می گویند پس سلام ما را به پیامبر(ص) و خانواده های ما در دنیا برسانید و آن ها را از وضعیت ما باخبر کنید، در ادامه آیه قرآن نازل می شود که شهدا«عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون» هستند و بر اساس این آیه قرآن و روایت، ما در جنگ تحمیلی و نبردهای دیگر حتی یک کشته هم نداده ایم.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در آسمان، زمین و دریا آمادگی کامل برای حراست از کیان کشور را دارد

ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان اصفهان اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش انقلابی و حزب اللهی است که بیش از 48 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و امروز آمادگی کامل در آسمان، زمین و دریا برای حراست از کشور در برابر همه تهدیدات را دارد.

وی در ادامه بیان کرد: یادواره شهدا برای اینست که بدانیم قیام و کلام و پیام شهدا برای تقویت خط ولایت و تداوم خط امام(ره) و رهبری و بصیرت افزایی و خدمت بی منت به مردم فهیم ایران است، تجلیل از شهدا مروج فرهنگ ایثار و شهادت و مایه بقای انقلاب اسلامی است.

آذرافروز‏‏ خاطرنشان کرد: هدف ما در نیروهای مسلح ترویج فرهنگ جهاد و ایثار در بین همه نوجوانان و جوانان کشور و حفظ و ارتقای آمادگی رزمی نیروها و مردم است، امیدوارم همواره این حرکات مثبت و تأثیرگذار ادامه داشته باشد تا بتوانیم گام هایی در حفظ و گسترش فرهنگ شهدای عزیزمان برای اتصال انقلاب اسلامی به حکومت جهانی حضرت بقیه الله(عج) برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.