۰۷:۳۸ - شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

رئیس اداره بهزیستی شاهین شهر و میمه خبر داد:

۳۵درصد از متقاضیان طلاق توافقی با دریافت خدمات مشاوره مصالحه کردند

عسگری معضل طلاق را یک پدیده چند وجهی خواند و گفت: در سال جاری ۳۵ درصد از متقاضیان طلاق توافقی که به مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان ارجاع شده بودند با دریافت خدمات مشاوره تخصصی مصالحه کرده و از طلاق منصرف شده اند.

به گزارش شاهین پرس، رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه، در نشست تخصصی سیاست گذاری و برنامه ریزی راهبردی کاهش طلاق شهرستان گفت: آمارهای بدست آمده از مراکز مشاوره و مطالعات صورت گرفته در حوزه اورژانس اجتماعی بیانگر این موضوع است که که عدم آشنایی زوجین با مهارت های زندگی منجر به دلسردی آنها از یکدیگر و روی آوردن به فضای مجازی و در نتیجه سست شدن کانون گرم خانواده شده است.

امین عسگری معضل طلاق را یک پدیده چند وجهی خواند و با بیان اینکه بیکاری، اعتیاد، عدم مسئولیت پذیری زوجین، مشکلات زناشویی و عدم بلوغ فکری از مهمترین عوامل منجر به طلاق در سطح شهرستان است خاطرنشان کرد: در سال جاری 35 درصد از متقاضیان طلاق توافقی که به مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان ارجاع شده بودند با دریافت خدمات مشاوره تخصصی مصالحه کرده و از طلاق منصرف شده اند.

مسئول دفتر امام جمعه شاهین شهر تلاش به منظور کاهش آسیب های اجتماعی را نه تنها یک وظیفه قانونی بلکه یک وظیفه وجدانی و اخلاقی دانست و گفت: ساختارشکنی عامل اصلی طلاق محسوب به نحوی که رفتار هر یک از زوجین می تواند منجر به فروپاشی کانون خانواده شود در این بین نادیده گرفته شدن عواطف خانم و شکسته شدن اقتدار مرد در خانواده، اولین قدم در ساختار شکنی و ایجاد فاصله بین زوجین است.

حجت الاسلام محمدرضا نریمانی اضافه کرد: براساس آمارهای بدست آمده 74 درصد طلاق ها در چهار یا پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد که آشنا نبودن زوجین با مهارت های زندگی و آموزه های دینی منجر به افزایش این آمارها می شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه ضعف سیستم آموزشی موجب شده تا جوانان برای ازدواج آگاهی کامل نداشته باشند خاطرنشان کرد: دستگاه های متولی وظیفه دارند تا با آگاهی دادن و آماده کردن جوانان را به لحاظ فیزیولوِیکی و روانشناسی برای ازدواج آماده کنند.

مهدی اعراب به شیوع طلاق عاطفی در جامعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه طلاق عاطفی موج جدیدی از آسیب های اجتماعی در جامعه است که ریشه اصلی آن در کافی نبودن آگاهی زوجین با مفهوم زندگی مشترک است.

صالح پور کارشناس سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز با اشاره به برنامه های شبکه بهداشت شهرستان با عنوان طرح سفیران سلامت ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه اشاره کرد و افزود: عدم آگاهی افراد نسبت به پیامد های طلاق یکی از عوامل طلاق است که می توان با آموزش و آگاهی دادن زوجین از مشکلات پس از طلاق به کاهش آمار کمک کرد:

نشست کمیته تخصصی سیاست گذاری و برنامه ریزی راهبردی کاهش طلاق با حضور نمایندگان ادارات و نهادهای مرتبط در سالن اجتماعات اداره بهزیستی شاهین شهر برگزار و در این جلسه، کاهش معنویت و باورهای دینی در بین زوجین، کمبود مهارت های زناشویی، الگو برداری از رسانه های مبتذل و مسایل اقتصادی با محوریت بیکاری و مشاغل غیرپایدار از علل افزایش طلاق در شهرستان مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.