۱۷:۵۶ - جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵

نوبخت در شاهین شهر:

درآمدهای نفتی تا پایان سال به مرز ۴۱ میلیارد دلار خواهد رسید

به گزارش شاهین پرس، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه در آیین بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرهای شاهین شهر و گرگاب به مطالبات مردمی در سفرهای استانی و شهرستانی اشاره کرد و گفت: در حالی که ما سهم دولت از بودچه سال آینده از محل درآمد حاصل از فروش نفت […]

به گزارش شاهین پرس، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه در آیین بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرهای شاهین شهر و گرگاب به مطالبات مردمی در سفرهای استانی و شهرستانی اشاره کرد و گفت: در حالی که ما سهم دولت از بودچه سال آینده از محل درآمد حاصل از فروش نفت را 33 میلیارد دلار پیش بینی می کردیم اما وزیر نفت به ما بشارت داده که این رقم به ۴۱ میلیارد دلار برسد.

محمدباقر نوبخت با بیان اینکه با افزایش درآمدهای نفتی می‌توانیم در روند پروژه‌های عمرانی و خدمت به مردم کمک کنیم افزود: در صورت تحقق مبلغ 41 میلیارد دلار درآمد، یک سوم 119 میلیارد دلار درآمدی که در سال‌های قبل باید خواسته‌های مردم را با آن پاسخ داده می شد تامین می شود.

وی با بیان اینکه با همین رقم در شش ماه نخست سال ۹۵ موفق شدیم میزان رشد منفی ۶٫۵درصد را به مثبت 6.5 درصد برسانیم افزود: برخی می گویند علی رغم تلاش و ادعای شما اثری در سفره دیده نمی شود که باید گفت: این عدد را مرکزآمار ایران که زیر نظر دولت است اعلام کرده است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در پایان سال 2016 در گزارشی از اقتصاد همه کشورها اعلام کرده بودند که در شرایطی که افت شدید قیمت نفت موجب به زانو درآمدن کشورهای نفت خیز از جمله عربستان و کویت شده است اقتصاد کشور ایران با رشد بالای شش درصد با ثبات ترین اقتصاد جهان بود.

وی ادامه داد بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول اقتصاد ایران هجدهمین اقتصاد کشور جهان است و این به معنی رفاه بیشتر و سفره رنگین تر ننیست اما در مقایسه با سالهای گذشته بیش از 700 کیلومتر خط راه آهن جدید احداث و 1000 کیلومتر خط راه آهن قبل بازسازی شده است که امیدواریم بزودی با راه اندازی راه آهن برقی تهران- اصفهان و مترو شاهین شهر- اصفهان شاهد تردد و دسترسی سان مردم به قلب مرکز استان باشیم

نوبخت با اشاره به مطالبات مسئولان شهرستان به رئیس برنامه و بودجه استان ماموریت داد تا در هفته آتی در جلسه ای با حضور نماینده دولت و نماینده مردم شهرستان در مجلس و نماینده مردم در شورای اسلامی شهر مطالبات را بررسی کرده و موارد مهمی همچون احداث مترو که به اقتصاد و سلامت مردم کمک می کند به وی اعلام شود تا از سوی دولت مورد پیگیری قرار بگیرد.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه با بیان اینکه تمام مطالبات درخواست شده نیازمند منابع مالی است، خاطرنشان کرد: دولت زمانی می تواند خدمت گذار باشد که منابع مالی داشته باشد.

شبکه گذاری فاضلاب تنها پروژه ملی شهرستان است

نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با انتقاد از برچسب برخوردار که به استان اصفهان اتلاق شده گفت: استان اصفهان درحالی استان برخوردار نامیده می شود که بسیاری از شهرستان های آن با کمبودهای فراوانی که از آن رنج می برند مشکلات زیادی دارند.

حسینعلی حاجی دلیگانی به وجود ورزشکاران و قهرمانان مدال آور عرصه های بین المللی شاهین شهر اشاره کرد و افزود: شاهین شهر علی رغم افزایش جمعیت و تعداد قابل توجهی ورزشکار و قهرمان برجسته میادین داخلی و خارجی ورزشگاه ندارد که امیدواریم طرح مشارکتی پیش بینی شده که یک سوم اعتبار آناز از محل صنایع، یک سوم از محل شهرداری و شورای اسلامی پیش بینی شده و یک سوم اعتبار نیز در انتظار موافقت از جانب دولت است.

وی مشکل سیستم شبکه فاضلاب را مشکل اصلی و درد مشترک دو شهرستان شاهین شهر میمه و برخوار عنوان کرد و افزود: برخی نقاط این دو شهرستان یا اصلا شبکه فاضلاب وجود ندارد و یا با گذشت بیش از سی سال از عمر آن فرسوده است که با توجه به اینکه در دهه چهارم پیشرفت و عدالت با تاکید بر توسعه عدالت قرار داریم و همچنین هیچ پروژه ملی دیگری در این شهرستان وجود ندارد امید است دولت با صدور مجوزهای لازم به راه اندازی، اصلاح و ترمیم شبکه فاضلاب در این دو شهرستان توجه داشته باشد.

در سطح استان مراکز آموزشی شاهین شهر در بدترین وضعیت قرار دارند

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه، به کمبود شدید فضای آموزشی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار بدست آمده فضاهای آموزشی شاهین شهر علی رغم نداشتن قدمت زیاد در بین مراکز اموزشی استان در بدترین وضعیت قرار دارد.

وی با بیان این که شهرستان برخوار با 150 هزار نفر جمعیت، یک بیمارستان دولتی ندارد تاکید کرد: اشتغال جوانان تحصیلکرده امروز بزرگترین دغدغه خانواده های این دو شهرستان است که نیازمند توجه می باشد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه واحدهای صنعتی شهرستان یا توان دریافت وام های حتی با نرخ 18 درصد را ندارند و یا وامی به آنها تعلق نمی گیرد افزود: با وجود اقدامات خوبی که صورت گرفته بانک‌ها درست همکاری نمی‌کنند، برای یک واحد تولیدی که کارگران آن هفت ماه حقوق دریافت نکرده و دو ماه نیز تعطیل بوده با مراجعه و پیگیری های مکرر نبر موفق به دریافت وام و تسهیلات حتی 18 درصد هم نمی شود.

پروژه بهشت آباد را به اصفهای ها واگذار کنید

وی بحث آب را مسأله اصلی استان بیان کرد و تصریح کرد: با توجه به مشکل تامین آب کشاورزان برای کشت، پروژه بهشت‌آباد در حال حاضر در دست پیمانکاری است که چندان فعالیت و پیشرفتتی ندارد بهتر است که این پروژه را به خود اصفهانی‌ها واگذار کنید و همچنین مشکل بعدی سامانه دوم آب شرب استان است؛ حدود دوماه قبل به دلیل یک بارندگی ساده آب شرب شهر قطع شد و مردم دچار مشکل زیادی شدند، این موضوع در ابعاد بزرگتر تهدیدی برای پنج میلیون نفر مردم استان است.

نماینده شهرستان تاکید کرد: زندگی مردمی که در گرگاب و سایر روستاها و شهرهای منطقه هستند به آب بستگی دارد سال گذشته که دو نوبت آب به این دو شهرستان‌ داده شد بیش از چهار هزار تن محصولات کشاورزی برداشت شد.

شاهین شهر از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است
فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمدگویی به معرفق ظرفیت و پتانسیل های این شهرستان پرداخت و گفت: این شهرستان با تقدیم 693 شهید، یکهزارو 784 جانباز و 144 آزاده همواره در همه عرصه ها حامی و پشتوان انقلاب بوده است.
علیرضا بصیری وجود 10 مرکز آموزش عالی دولتی، پیام نور، علمی کاربردی، آزاد اسلامی و غیر انتفاعی و فعالیت بیش از دو هزارو 200 واحد صنعتی در 10 شهرک و منتطقه صنعتی را از جمله ظرفیت های این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: شهرستان شاهین شهر و میمه با رشد جمعیتی که مرکز شهرستان دارد برای توسعه نیازمند زیرساخت هایی ویژه از قبیل قطارسریع السیر، خط مترو شاهین شهربه اصفهان و اصلاح و شبکه گذاری شبکه فاضلاب است.

پروژه متروی شاهین شهر در انتظار تصویب اعتبارات دولتی است

شهردار شاهین شهر در ادامه این مراسم با تبریک با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار شاهین شهر را شهر دانش و خلاقیت و مدرن خواند که برای توسعه به  زیرساخت های حمل و نقل نیازمند است که به همین منظور پروژه مترو شاهین شهر با 19 کیلومتر طول که 13 کیلومتر آن در محدوده شاهین شهر است با پیمانکار چینی عقد قرارداد شده که در انتظار تصویب اعتبارات دولتی است.

حسین امیری پروژه های عمرانی شهرداری شاهین شهر که امروز به بهره برداری می رسد را شامل ایستگاه پمپاژ و منبع آب و نیز اجرای خط انتقال تصفیه شده برای فضای سبز شهری، فرهنگسراهای خانواده ، دانش و خلاقیت و هنر، مجموعه تفریحی و گردشگری شاهین ، ایستگاه هوشمند اتوبوس، مدرسه 12 کلاسه شهدای مدافع حرم، سایت بارانداز زباله، پارک محله ای گلدیس، ساختمان اداری و پارکینگ طبقاتی آدینه، پارک های فرعی های غربی بلوار شهید بهشتی، پیاده رو سازی معابر سطح شهر و روکش آسفالت معابر شهر است که با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

بودجه عمومی در هر سطحی در معرض دو تهدید حیف و میل قرار دارد

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر با تبریک طلیعه سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی و با بیان اینکه بودجه عمومی در هر سطحی چه کشوری، استانی، شهرستانی و شهری در معرض دو تهدید «حیف» و «میل» قرار دارد گفت: «حیف» به معنی هدر رفتن دارایی به دلیل ضعف نظام برنامه و بودجه است و سوء استفاده اشخاصی خاص از بیت المال «میل» تعبیر می شود همانند اختلاس یا تصرف غیر قانونی در اموال عمومی.

حجت الاسلام روح الله بیدرام اضافه کرد: درحالیکه «میل» در نظام سیاسی و مالی ما شناسایی شده و موجب حساسیت عمومی می شود اما کمتر به «حیف» بیت المال واکنش نشان داده شده است.

وی ضربه ای که حیف ها بر اقتصاد کشور ما وارد کرده را بیشتر از میل ها و اختلاس ها بیان و خاطرنشان کرد: شناسایی نشدن ظرفیت ها و پتانسیل ها و نداشتن برنامه ریزی صحیح موجب بوجود آمدن حیف ها می شود

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر با بیان اینکه با نظارت ویژه ای که در شهرستان وجود دارد از حیف و میل ها در این شهرستان جلوگیری شده است افزود: با شناسایی ظرفیت و پتانسیل های موجود شهر و برنامه ریزی صحیح و آینده نگر علاوه بر جلوگیری از حیف ها حدود یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال پروژه سرمایه گذاری در حوزه های مختلف طراحی و در 10 ماه گذشته ۳۵۰ میلیارد ریال از این پروژه ها اجرایی شده که این رقم حدود پنج برابر بودجه عمرانی شهر است.

در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به شهرستان شاهین شهر و میمه علاوه بر درمانگاه خیرساز شهر گرگاب که با 20 میلیارد ریال اعتبار مجهز به بخش‌های دندانپزشکی، مامایی، آزمایشگاه و پزشک عمومی است، پروژه انتقال پساب فاضلاب تصفیه شده و چندین پروژه دیگر با عتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.