۱۴:۲۸ - سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس:

فساد اقتصادی در دولت یازدهم افزایش یافته/ هیچ دولتی سابقه فسادی نظیر صندوق ذخیره فرهنگیان را نداشته است

حسینعلی حاجی دلیگانی بابیان اینکه نمی‌توان گفت هیچ زمانی فساد نبوده بلکه کم‌ و زیاد وجود داشته است، تصریح کرد: اما در این دوران هم شیوه‌ها تفاوت کرده و هم میزان آن افزایش‌یافته است.

به گزارش شاهین پرس، نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان اظهار کرد: خدا را باید شاکر باشیم که شاهد فعالیت رسانه‌های دغدغه‌مند و مطالبه گر آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی هستیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی در خصوص ارتباط بدهکار کلان بانکی با مشاور ارشد و برادر رئیس‌جمهور و یا ارتباط شبکه گسترده فساد با یک حلقه‌ای در اطراف دولت یازدهم، گفت: یکی از محسنات برنامه ششم توسعه کشور که ثمره کار دغدغه مندان نظام و انقلاب هست و نقش رسانه‌های مطالبه گر را هم مؤثر میدانیم موضوع‌های شفاف‌سازی مطرح‌شده در برنامه ششم هست.

وی بابیان اینکه 10 محور شفاف‌سازی در برنامه مشخص‌شده است، تأکید کرد: شفاف‌سازی در حوزه اقتصادی بخشی از این فرآیند و حرکت مقدس مبارزه با فساد است که رسانه‌های دغدغه دار نقش خود را به‌خوبی در این زمینه انجام داده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس بابیان اینکه نمی‌توان گفت هیچ زمانی فساد نبوده بلکه کم‌ و زیاد وجود داشته است، تصریح کرد: اما در این دوران هم شیوه‌ها تفاوت کرده و هم میزان آن افزایش‌یافته است.

حاجی دلیگانی با اشاره به فساد 11 هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: تابه‌حال چنین فسادی در هیچ دولتی سابقه نداشته است، ضمن اینکه روش‌هایی درست‌شده بود که بدهکاران بانکی خودشان به‌نوعی تعیین‌کننده برخی از مدیران عامل بانک‌ها شده‌اند، لذا مدیرعامل بانکی حرف آن بدهکار عمده بانکی را گوش نداد ممکن است فردایش از کار برکنار شود.

وی با بیان اینکه در این صورت رییس شعبه بانکی قدرت ایستادگی در برابر پرداخت تسهیلات به یک بدهکار بانکی را بدلیل تهدید برکناری کار بر روی دوش خود احساس می کند، اظهار کرد: افشاگری رسانه ای دغدغه مند در این حوزه نه تنها باعث از بین رفتن اعتماد عمومی نمی شود بلکه به افزایش اعتمادی عموم مردم به مجموعه نظام خواهد شد.

نماینده مردم شاهین شهر و برخوار در مجلس با اشاره به افراد حاضر در این حلقه، گفت: دانیال زاده از افراد دستگیر شده از شرکای آقای فریدون است.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه این فرد یک از ابر بدهکاران کلان بانکی است و از طرف دیگر بر قانون اشرافیت خوبی دارد، خاطرنشان کرد: این فرد با توجه به تسلط خود به قانون، مفرهای قانونی را خوب بلد بوده و به دنبال تصویب قوانینی در جهت حفظ منافع امثال خود بوده است.

بروز می شود…

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.