۱۳:۲۶ - پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵

رئیس اورژانس کشور:

براثر آتش‌سوزی و آوار ساختمان پلاسکو 75نفر تاکنون مصدوم شدند/آخرین وضعیت آتش نشانان زیر آوار هنوز روشن نیست

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه تا این لحظه 75 نفر بر اثر آتش سوزی و آور شدن ساختمان پلاسکو مصدوم شدند، گفت: مسئله ای که ما را نگران کرده آن است که هنوز ما نمی دانیم چند آتش نشان زیرآور گیر افتاده اند و شرایطشان گونه است.

به گزارش شاهین پرس، صبح امروز ساختمان 15 طبقه و 54 ساله پلاسکو در میان شعله های آتش سوخت و پس از چهار ساعت تلاش ماموران آتش نشانی حدود ساعت 11و 30 دقیقه ناباورانه به طور کامل فرو ریخت و تعدادی از نیروهای آتش نشانی زیر آوار محبوس شدند که تا این لحظه نیروهای امدادی در حال کمک رسانی به آن ها هستند.

شعله‌های آتش درحالی بار دیگر ساختمان پلاسکو را در خود فروبرد که لحظاتی پیش، شدت آتش موجب فروریختن کامل آن شد.

از این رو «پیرحسین کولیوند» رییس اورژانس کشور گفت: بر اثر آتش سوزی و آوار تاکنون 75 مصدوم شدند که از این تعداد 20 نفر بستری در بیمارستان بستری شدند و مابقی سرپایی درمان شده و به منزل رفتند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مسئله اصلی آن است که تعدادی آتش نشان زیر آور گیر افتاده اند و ما شرایط آنان را هنوز نمی دانیم باید، اما با این وجود همه واحدهای اورژانس ها و بیمارستان های تهران در آماده باش کامل هستند.

سرپرست اورژانس کشور افزود: تیم های پزشکی و فوریت ها  هم آمادگی کامل را داشته و  کاری که مردم باید انجام بدهند آن است که محیط را خلوت کنند تا امدادرسانی به سرعت انجام شود.

کولیوند عنوان کرد: اجازه لازم از قرارگاه ثارالله برای پرواز بالگردها هم گرفته شده است که اگر لازم شد ما بنوانیم سریع با بالگرد اگر مصدومی باشد منتقل کنیم.

وی تأکید کرد: اما مسئله ای که ما را نگران کرده است ما نمی دانیم چند نفر زیرآور گیر افتاده اند و شرایطشان گونه است.

رییس اورژانس کشور همچنین گفت: هنوز هیچ مورد فوتی ثبت نشده است، به اخبار فضای مجازی توجه نکنید و اخبار رسمی را از صدا و سیما پیگیری کنید.

انتهای پیام/ دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.